ďťż

Graczem będąc…

Witam.

Jestem w posiadaniu Tikusia (rocznik 2000).

W sobotę wracając do domu złapała mnie potworna ulewa.

Zostawiłem samochód na zaciągniętym ręcznym pod domem.

Dzisiaj chcąc jechać jest wielka lipa, tylne koła nie kręcą się, dodam że linka od ręcznego działa (sąsiad sprawdzał).

Czy da się je jakoś odblokować?

Dodam że padł mi na dodatek jeszcze akumulator, właśnie się ładuje, ale to raczej nie jego wina bo samochód normalnie odpalił gdy go trochę podładowałem.

Pozdrawiam i oczekuję szybkiej odpowiedzi.

[ Dodano: 2010-07-20, 09:34 ]
Przepraszam że daję 2 post pod rząd, ale właśnie wykręciłem koło.

To na czym trzyma się koło (nie wiem jak się to nazywa) i śrubki z tego wystają kręci się z 3/4 a potem staje, tak jakby coś je blokowało. Drugie koło samo się odblokowało.

Co mogę z tym zrobić?


czeka Cię ściąganie bębna śrubokręt potrzebny oraz młotek. Musisz zdjąć bęben i zobaczyć co się stało. Na bank masz problemy z rozpierakami które lubią się zapiekać. Możesz kupić nowe rozpieraki kiedy były otwierane bębny? może być potrzebny większy remont bębnów (sprężyny, tłoczki szczęki itp)

[ Dodano: 2010-07-20, 10:46 ]
mogą też padać łożyska bo tico ma je słabe i częśto trzeba je wymieniać tzw brak uszczelnienia od jednej ze stron.
No to po zawodach...

Bębny nie były nigdy rozbierane (może mechanik do nich w styczniu zaglądał bo wymieniał hamulce).

Nie ściągałem bębna bo nie wiedziałem jak, zacząłem pukać po nim młotkiem. Koło poluzowało się, ale dalej w pewnym momencie trzymało. Z aktu desperacji zakręciłem koło i próbowałem je rozruszać - koło puściło razem z płynem hamulcowym który wyciekł...

No to ponaprawiane?
czyli pewnie cylinderek puścił:) jeśli nie dysponujesz sciągaczem do bębnów może założyć koło odwrotnie(najlepiej zjechane nieużywane) i walić od wewnątrz w nie młotkiem(ale nie młoteczkiem:)) albo jakimś drągiem drewnianym tylko nie licz że zejdzie Ci bęben po 2 puknięciach. gdy już zdejmiesz to cylinderek będziesz miał na wierzchu pewnie wyskoczyła sprężynka i porwała się guma-trzeba kupić nowy i zobacz czy będziesz w stanie odręcić przewód hamulcowy od środka bo pewnie obręcisz nakrętkę także wybierając się do sklepu polecam kupić od razu przewód(chyba że dysponujesz specjalnym kluczem do przewodów hamulcowych wtedy może Ci się uda odręcić).


no to Cię czeka wymiana cylinderków koszt 28zł za sztukę oraz kupno 2x450ml płynu hamulcowego DOT-4. Tak jak kolega pisał musisz ściągnąć ten bęben raz że nie pojedziesz dwa to cały płyn Ci wyleci. Głowa do góry zrobisz te bębny. Jak chcesz to mogę Ci wysłać manuala jak rozbiera się beben w matizie dużo rysunków szybko skumasz co i jak. Tylko wrzuć adres mailowy
Proszę wyślij mi manuala jak to wymienić - mechanikom nie wierzę...

Napisz mi na PW!
Napisz może jeszcze jaki przebieg ma auto i ile z tego ty zrobiłeś? w jakim stanie są bębny? jak je już ściągniesz to sprawdź czy nie mają za dużego rantu i za dużej średnicy wewnętrznej, jeżeli tak, o klasyfikują się do wymiany i mogły się przyczynić do zablokowania szczęk. Btw. też miałem problem z blokowaniem się hamulca i poza wymianą bębnów, szczęk i cylinderków no i regulacją pomogło nasmarowanie linki w pancerzu, choć wydawała się chodzić gładko. Powodzenia z tikaczem
Tico ma 94 tys przejechane.

Bębny są w okropnym stanie, całe zardzewiałe i sypiące się.

Muszę kupić 4 bębny na allegro z hamulcami i łożyskami i sam to wymienić bo jak widzę polskich mechaników którzy co drugą część wymieniają to ja pie..... taki interes.
Muszę kupić 4 bębny na allegro chyba 2
Muszę kupić 4 bębny na allegro chyba 2

Od kiedy tico ma cztery bębny to nie maluch
Obowiązkowo kup sobie też 4 szczęki
raczej nic dziwnego że przy takim przebiegu bębny wytarte bębny wytrzymują max 100tysięcy km. A tak wogóle to jak wyglądają przednie hamulce (tarcze& klocki)? nie zapomnij kupić płynu hamulcowego kupić i dobrze odpowietrzyć (przód i tył) Pisz jak postępy robisz;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •