Graczem bÄdÄ câŚ
Może wiecie gdzie można zakupić w miarę rozsądnej cenie wkładkę K&N do Nexusa
Numer katalogowy tej wkładki to 33-2548-A
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
Jakie są wasze opinie na ten temat. Czy jest sens kupowania tego filtra. Powiedzcie czy po zainstalowaniu zmienia się dźwięk tak jak przy stożku??
Jesli chodzi o wkladke to fajna sprawa. Osiago sa wyczuwlanie lepsze (no i co wazne nie trza tego wymieniac co 10kkm), dzwiek w 16v sie nie zmienia (dlatego wole stozek). Niedawno bylo na allegro dalem nawet tu na forum link z ogloszeniem.
A jak stożek to jakiej firmy kupować
I drugie pytanie stożek w komorze silnika czy w nadkolu oraz o ile wzrasta spalanie??
Słyszałem, że jak dobrze ustawisz stożek, to spalanie nie wzrasta, a wręcz może trochę się zmniejszyć. Najlepiej było by umieścić go w nadkolu, a co do firm to: K&N, Pipercross, Green itd.
Napewno nie jakiś za 30zł z allegro. ;-)
No właśnie ja u siebie w firmie mam stożki ale są to chińskie i nie chce tego zakładać bo nie mam przekonania do nich
Stozek spokojnie mozesz sobie kupic Jacky do silikow o pojemnosci do 2 litrow (czyli najmniejszy i wiekszego nie ma sensu). Ja mialem w komorze silnika, czyli teoretycznie najgorzej i fakt w upalne dni do czasu az auto sie nie ruszalo silnik troszke sie mulil (mialem poprowadzony nadmuch powietrza z grila i nadkola). Jesli chodzi o nadkole ja ten temat na wiosne zamierzam dopiero przerabiac, ale zdaje sie ze Sando sie na tuning.info wypowiadal na ten temat- ponoc jest znacznie lepiej.
Jak ze spalaniem to Ci nie powiem bo moja nexia od pol roku pali wiecej o jakis 1-2 litra/100 na stozku jak i na zwyklym papierowym filtrze.
ja mam u siebie stożek w komorze silnika i wszystko jest ok musi być tylko oddzielony, bo latem ciężko będzie, co do jazdy to stracisz na elastyczności ale na trasie przy maksymalnie otwartej przepustnicy poczujesz efekt stożka i ten dzwięk, sam musisz sobie przemyśleć co będzie tobie lepiej odpowiadało
Z mojego doswiadczenia ze stozkiem : jedyna sluszna opcja to nadkole - nie ma zadnych przeciw to primo. Sekundo : u mnie nie bylo strat na elastycznosci, samochod wogole sie nie mulil jak sie nagrzal ( co bylo mocno czuc jak mialem w komorze ).
Ale : tutaj pamietaj o jednej rzeczy : jezeli bedzies sobie robil dolot, to nie konstruuj go na podzespolach jacky. Te rury sa za grube, a poza tym przepuszczaja cieplo Kwasowka koniecznie. Najlepiej w jednym kawalku. Ja niedlugo sobie bede robil wlasnie taka power rure.
pzdr!
a jak miałeś w nadkolu to nie bałeś się, że ci zamoknie jak trochę popada i zaciagnie wody?
To jest wlasciwie technicznie niemozliwe Zaraz sprobuje Ci to zwizualizowac A stozek w nadkolu mam caly czas Jest czysciutki. Tzn jak na stozek nie czyszczony od.... kurde musze wyczyscic stozek W kazdym razie tam jest mu dobrze - nie brudzi sie i nie zacziagnie wody bo :
WIZUALIZACJA

Sando, a dzwiek sie nie zmienil po wlozeniu stozka do nadkola? i czy ty nadal masz dolot z rurek Jacky?
Tak, ale kombinujemy z siekierem co by tu jakos ladnie z kwasowki w jednym kawalku zrobic Tzn u mnie bedzie w dwoch kawalkach bo przeplywomierz musze wsadzic :p I raczej kazdemu bm doradzil zrobienie czegos takiego zamiast kupowac podzespoly Jacky. Raz ze taniej, a dwa ze nie bedzie tyhch laczen a przede wszystkim dlatego ze mniej sie grzeje A co do dzwieku : moze troche glosniej bylo w 1.5 - w 2.0 nie wiem, bo seryjnego dolotu nigdy nie slyszalem w tym silniku Z tym ze ten dolot byl ciut za duzy na 1.5, szczegolnie a jak sie go doprowadzilo do nadkola no to zrobil sie jeszcze wiekszy
Ja u siebie usunąłem rezonator z nadkola i zastąpiłem go nawiewem zimnego powietrza z nadkola do obudowy filtra. Silnik szybciej wkręca się na obroty, kosztem elastyczności w zakresie 2.000-3.000 rpm.
ja już raz wsadziłem stożek w nadkole ale nie miałem halogenów i woda by leciała mi na filterek, teraz mam halogenki więc moge wstawic stozek w nadkole :mrgreen: