ďťż

Graczem będąc…

witam
mam problem, wytarte krzywki na 4 cylindrze- krzywka wydechowa jest mocniej
ztarte ok 3-4mm,
a ssąca ok 2mm
czy da się to naprawić?
czy kupić inny ?
czy można wymienić wałek bez sciągania głowicy? jak?
i dlatego pali mi więcej, ok 10L przy średniej jeździe
pozdro

[ Dodano: 2007-04-22, 08:38 ]
i co mogło być przyczyną powstania wytarcia?
bo muszę ją usunąć .
help me !!


Kup nowy wałek
kupiłem uzywke, ale jest ok.
czy jak zdejme obudowe wałka, to mogę wstawić inną bez wymiany uszczelki pod głowicą ?
bo glowicę nie ruszałem.
pozdro
Nie trzeba wymieniać uszczelki głowicy

wałek wychodzi normalnie bez ściągania głowicy


sam wałek ? którą stroną go wyjąć?
czy z obudową?
bo jak z obudową, to muszę odkręcić śruby z głowicy.wtedy może głowica odskoczyć- i uszczelka do wymiany :-(
muszę spuścić płyn z chłodnicy?
pozdro
wałki są osadzone na panewkach odkecasz je i powinny wyjść
Witam, przyczyną wytarcia krzywek wałka nie jest wada wałka. Wymiana na nowy nic nie da. Chodzi o to że jest to najbardziej oddalony punkt od pompy oleju. I teraz różne opcje usterki.Po odpaleniu odrazu gaz do dechy- olej nie zdąży dam dopłynąć jazda w ten sposób przez jakiś czas, może to być efekt używania kiepskiego oleju w grę wchodzi też wada pompy oleju (czujnik ciśnienia jest przy pompie tam ciśnienie jest dobre a dalej nie wiadomo tu np. prawie każy volkswagen ma dwa czujniki jeden przy pompie drugi w głowicy), lub też efekt wytarcia panewek silnik na każdej kolejnej dostaje miejsze ciśnienie. Do awarii może doprowadzić też zbyt duży luz zaworowy zużyty hydrokompensator lub za małe ciśnienie oleju zasilające go. Ja by co to napisz co wykryłeś.
jak go wyjme, to sobie zmierzę twardość powierzchni-pracuję w laboratorium badawczym.
mam pytanie czy da się wałek wyjąć z obudowy, bez ściągania jej z głowicy? czy krzywki i zawory nie będą przeszkadzać ?
pozdr




Jeśli chcesz mierzyć twardość wałka na powierzchni jego krzywek, to zmierz na nowej bo jest ona utwardzana powierzchniowo. Tam gdzie jest zużyta ma twardość marchewki. Nie rozumiem zamieszczenia rysunków przedstawiających budowę głowicy modelu 16v. Przy prawidłowym smarowaniu silnika zużycie wałka nie ma miejsca, ponieważ między powierzchniami utrzymuje się film olejowy odpowiedniej grubości. Nie występuje sytuacja kiedy metal trze o metal.
no zgadzam się z tobą. ta uzywka którą kupiłem jest na wszystkich krzywkach ok. jutro bede zmieniał- po jakimś czasie zkontroluje ich stan, wtedy bede wiedział czy mam za słabą pompe oleju, bo olej mam nowy pol syntetyk.
pozdro i dzięki za rady
Jeśli miałbym doradzić markę oleju jaki należy zastosować, to Valvoline 10W60 półsyntetyk, ok 190zł za 5 litrów, Mobil Super S 10W40 ok 100zł za 4 l., lub Motul 10W40 (nowe oznaczenie 6100) ok 150zł. Jeśli masz fabryczny silnik, to znaczy bez modyfikacji zwiększających moc, na tych olejach możesz jeździć spokojnie do odcinki. Z doświadczenia wiem, że to dobre oleje, nic innego nie polecam.

[ Dodano: 2007-04-29, 23:30 ]
Aha, koniecznie wymień zużyte dźwigienki zaworowe, koszt jednej to 15zł, ssąca czy wydechowa jest taka sama.
wymieniłem obudowe z wałkiem i dźwigienki,
trochę mi tak na początku cykał.
4-ty gar chyba wogóle nie pracował-kutasek miał długie wakacje !!krzywka starta ok 4mm+dźwigienka 1,5mm.
czy da się jakoś zmierzyć jakie ciśnienia daje pompa oleju
muszę teraz odreagować te 4 h pod nexusem
pozdro
Jedynym sposobem jest podpięcie manometru w miejsce czujnika, chociaż to zaraz za pompą. Zostaje jeszcze zestaw tuningowy typu podkładka pod filtr oleju, kontola ciśnienia w całym zakresie obrotów silnika. Kontrolka gaśnie przy 0,4 bar . Poniżej tej wartości przekażnik nie uruchomi pompy paliwa. Taki sprytny sposób zabespieczający przed zatarciem silnika jadąc na benzynie, nie na gazie. A jeśli chodzi o wymianę, to co z uszczelka pod głowicę, zostawiłeś starą . Jeśli tak to nie odjeżdżaj daleko od domu.
dzięki za info.
no niestety mam starą.
czy po wymianie płynu z chłodnicy trzeba coś odpowietrzać?
jak tak to gdzie?
pozdr
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •