Graczem będąc…

witam .mam problem z temperatura silnika tzn.teperatura na termometrze non stop na pierwszej kresce .na postoju rosnie do troszke przed srodkowa a podczas jazdy znow spada.termostat juz wymienialem inic nie pomoglo.czy ktos mial podobny problem?pomocy?


Mam to samo u siebie. Od czasu do czasu sprawdzam tylko poziom p³ynu ch³odz±cego, a resztê olaæ.
mo¿e czujnik temp walniêty. Objaw jednak jakby znowu termostat pad³
mam to samo w lanosie i tez w³asnie o to pytam...

[ Dodano: 2009-12-15, 23:53 ]
ja czujnik wymienilem i teraz pokazuje ale nadal za malo i jak wzrosnie to pozniej maleje...

[ Dodano: 2009-12-16, 00:09 ]
pietro pisal ze to termostat wiec wymien jeszcze raz i czujnik sobie tez kup nowy ja wymienialem w maju i chyba padl....


narazie zfundowalem sobie plukanie ukladu chlodzenia mam nadzieje ze pomoze
pomoglo?
Ja w Legi wymieni³em termostat na wakacjach niby by³o wporz±dku, teraz przysz³a zima
i niestety temperatura silnika utrzymujê siê na drugiej kresce tj oko³o 70 stopni

termostat zakupi³em na allegro niby orygina³ koreañski
wczoraj zakupi³em nowy termostat niby niemiecki
ciekawe co bedzie warta³

inna spraw ze chyba mam nagrzewnice zapchan± brudem bo w samochodzie nie dmucha
gor±ce powietrze tylko taki ch³odek

na dniach najprawdopodobniej wezmê siê za p³ukanie nagrzewnicy podczas wymiany termostatu
witam,
mrozy przyszly i wszyscy maja ten sam problem...u mnie dla odmiany w lanosie temperatura skacze. dochodzi do srodkowej kreski po czym przy ruszaniu spada do prawie 1/4,potem w trakcie jazdy(sprawdzalem w trasie) znowu wraca na miejsce,a jak stane na swiatlach znowu spada i podskakuje. Zastanawiam sie czy to nie musi tak byc,ze zanim termostat sie przelaczy to temperatura spada do jakiejs granicznej i dopiero sie podnosi. Poza tym ogrzewanie mam i wszystko hula jak trzeba. dziwna sprawa...
Witam my¶lê ¿e wiêcej trzeba patrzeæ na termostaty otórz ja oryginalnie mia³em termostat dwuzakresowy tak to nazwê 87*C pierwsze otwarcie a 102*C pe³ne otwarcie i wszystko by³o ok temperatuta zawsze p³ynnie ros³a zatrzymywa³a siê tu¿ przed ¶rodkow± kresk± i tam zostawa³a. Niestety jak wiêkszo¶æ ¿eczy w koñcu oryginalny termostat pad³ i zakupi³em zbyt pochopnie nowy dedykowany do leganzy i nubiry ale z temperatur± otwarcia 87*C i to pe³ne otwarcie czyli jednofazowy. No i kiszka bo faktycznie dochodzi do ¶rodkowej kreski ok 85 stopni termostat siê otwiera na max i temp. silnika spada potem znów ro¶nie ale tylko w korku dochodzi do optymalnej temp. a w trasie zostaje tu¿ za drug± kresk±... zima -10 stopni podejrzewam ¿e temp. zamkniêcia jest ni¿sza jakie¶ 82*C a otwiera siê te¿ wcze¶niej ni¿ 87*C tak¿e kupujcie do leganzy dwuzakresowe termostaty tak jak w oryginale 87-102 bo ja bêdê musia³ chyba wymieniæ w³a¶nie na orygina³ pozdrawiam.
Witam my¶lê ¿e wiêcej trzeba patrzeæ na termostaty otórz ja oryginalnie mia³em termostat dwuzakresowy tak to nazwê 87*C pierwsze otwarcie a 102*C pe³ne otwarcie i wszystko by³o ok temperatuta zawsze p³ynnie ros³a zatrzymywa³a siê tu¿ przed ¶rodkow± kresk± i tam zostawa³a. Niestety jak wiêkszo¶æ ¿eczy w koñcu oryginalny termostat pad³ i zakupi³em zbyt pochopnie nowy dedykowany do leganzy i nubiry ale z temperatur± otwarcia 87*C i to pe³ne otwarcie czyli jednofazowy. No i kiszka bo faktycznie dochodzi do ¶rodkowej kreski ok 85 stopni termostat siê otwiera na max i temp. silnika spada potem znów ro¶nie ale tylko w korku dochodzi do optymalnej temp. a w trasie zostaje tu¿ za drug± kresk±... zima -10 stopni podejrzewam ¿e temp. zamkniêcia jest ni¿sza jakie¶ 82*C a otwiera siê te¿ wcze¶niej ni¿ 87*C tak¿e kupujcie do leganzy dwuzakresowe termostaty tak jak w oryginale 87-102 bo ja bêdê musia³ chyba wymieniæ w³a¶nie na orygina³ pozdrawiam.

tez siê nad tym zastanawia³em
na razie zakupi³em termostat niby niemiecki, nic tam nie pisali o jego dwóch zakresach, czekam na paczkê.

Obecnie mam identyczn± sytuacje jak ty, teraz w zimie utrzymuje sie leiutko lub na równi z drug± kresk± .
mimo to postanowi³em jeszcze przeczy¶ciæ nagrzewnice
nie pomoglo kupie chyba ten termostat ''dwuzakresowy''
na razie zakupi³em termostat niby niemiecki, nic tam nie pisali o jego dwóch zakresach, czekam na paczkê.

temperatura otwarcia powinna byæ wyt³oczona w ¶rodku w postaci np: 87/102 na termostacie czasami na aukcjach widaæ na zdjêciu jak nie trzeba siê pytaæ có¿ ja te¿ niedawno siê zorientowa³em
Panowie, problem ogrzewania nie le¿y w termostacie, tylko przewa¿nie w nagrzewnicy (du¿y obieg nawet przy termostacie jednozakresowym powinien zostaæ otwarty ju¿ w granicach 75-85'C).
U mnie: termostat ma 3 lata (te¿ my¶la³em, ¿e pomo¿e wymiana), a nagrzewnica - 2 latka. Widocznie mam "jednostopniowy", bo zim± wskazówka nawet nie dochodzi do pierwszej kreski, czyli wg skali ok. 80'C. Owszem, na postoju skoczy do drugiej (czyli ok 95'C) czyli tak jak zawsze latem.
Poza tym zim± jak tylko p³yn pójdzie du¿ym obiegiem (u mnie to jest ok. 5 min pracy silnika na wolnych obrotach, czyli akurat tyle ile, potrzebujê, ¿eby Legiê od¶nie¿yæ), leci z nadmuchu ciep³e powietrze, a wskazówka nie zd±¿y³a nawet drgn±æ (zaznaczam: po wymianie nagrzewnicy).
A w aucie zim± (powtórzê: po wymianie nagrzewnicy) jest a¿ za gor±co, a latem bardzo ch³odno (o klimê te¿ dbam).
Pozdrawiam i ¿yczê ciep³ych i zimnych aut w odpowiednich porach roku.
I oczywi¶cie Wszystkiego Najlepszego na ¦wiêta i w Nowym Roku.
na razie zakupi³em termostat niby niemiecki, nic tam nie pisali o jego dwóch zakresach, czekam na paczkê.

temperatura otwarcia powinna byæ wyt³oczona w ¶rodku w postaci np: 87/102 na termostacie czasami na aukcjach widaæ na zdjêciu jak nie trzeba siê pytaæ có¿ ja te¿ niedawno siê zorientowa³em
dziêki za info!
Poza tym zim± jak tylko p³yn pójdzie du¿ym obiegiem (u mnie to jest ok. 5 min pracy silnika na wolnych obrotach, czyli akurat tyle ile, potrzebujê, ¿eby Legiê od¶nie¿yæ), leci z nadmuchu ciep³e powietrze, a wskazówka nie zd±¿y³a nawet drgn±æ (zaznaczam: po wymianie nagrzewnicy).

Jak mo¿e p³yn i¶æ du¿ym obiegiem jak wskazówka nawet nie drgnie? Powinna wskazywaæ przynajmniej ponad 80 stopni wtedy termostat otwiera du¿y obieg (ch³odnica) chyba ¿e co¶ nie tak zrozumia³em....
Powinna wskazywaæ przynajmniej ponad 80 stopni wtedy termostat otwiera du¿y obieg (ch³odnica) chyba ¿e co¶ nie tak zrozumia³em....

Dobrze zrozumia³e¶ i tak jest.
Panowie, nie k³óæmy siê o pierdo³y i nie b±d¼my aptekarzami. Mo¿e napisa³em trochê w przeno¶ni, a prawda jest te¿ taka, ¿e wskazówka reaguje z opó¼nieniem.
Ale je¶li kto¶ nie wierzy, to zapraszam w zimie do mojej Legii.
na razie zakupi³em termostat niby niemiecki, nic tam nie pisali o jego dwóch zakresach, czekam na paczkê.

temperatura otwarcia powinna byæ wyt³oczona w ¶rodku w postaci np: 87/102 na termostacie czasami na aukcjach widaæ na zdjêciu jak nie trzeba siê pytaæ có¿ ja te¿ niedawno siê zorientowa³em

dzisiaj dosta³em termostat
ni¿ej przedstawiam zdjêcie
tak jak opisuje kolega 87/102


napisz czy dziala twoj nowy termostat
ale tu chodzi koledze o temperature silnika a nie ogrzewania w srodku wiec nagrzewnice mysle ma dobra (bo jak by byla uszkodzona to temp. silnika byla by 90st. w srodku zimno) ja tez borykam sie z tym prblemem. co Ty Dj.McG,
i daj znac jak bedzie po wymianie termostatu
Wczoraj siê wzio³em za wymiane termostatu i nagrzewnicy,
Termostat wymieni³em bez problemu , niestety z nagrzewnic± nie da³em rady
odkreci³em we¿e itp
t± ca³a zabudowe co os³ania nagrzewnice to niema szans wyciagnaæ wykreci³em kilka srób inne jednak nie s± odkrecalne , nagrzewnice przypuszczam siê wyci±ga rozbierajaæ ca³y kokpit , z jednej strony posz³o ok mia³e nagrzewnice w rehu ale nie da³o sie jej wyciagnaæ bo druga strona plastików trzyma³a po kilku godzinach , zostawi³em te,

Pod³aczy³em tylko przewody i zala³em octem na noc
narazie na dworze temp powy¿ej 0
jak bed± du¿e mrozy to napisze
czy lepiej grzeje
Dj.McG, i jak uda³o sie z temperatura?
Dj.McG, i jak uda³o sie z temperatura?

po p³ukaniu octem samej nagrzewnicy
jest sporo lepiej
ale tez wymieni³em termostat i temperatura, teraz jest tak jak powinna byæ, czyli pomiedzy
2 i 3 kresk± = trzyma równa

(wcze¶niej by³o na równi z 2 lub poni¿ej)(zaznaczam ze termostat wymienia³em na wakacjach)
ten niby made in germany)

dzisiaj by³ mróz -5 i ogolnie du¿o lepiej grzeje jednak porównuj±c do Opla calibra które ju¿ mia³em 2 sztuki wcze¶niej to nie porównywalnie s³abo a ople mia³em z roku `91 `95
tam przy -20C grza³o w ¶rodku superowo
wymienilem termostat i jest ok temp. silnika tez wzrosla do prawidloej
Ja te¿ mia³em wcze¶niej Calinke i naprawde tam by³o jak w piecu, rewelacja,
powiedzcie mi gdzie mam szukaæ nagrzewnicy i jak sie do niej dobraæ, mo¿e jaka¶ fota ?
Ja te¿ mia³em wcze¶niej Calinke i naprawde tam by³o jak w piecu, rewelacja,
powiedzcie mi gdzie mam szukaæ nagrzewnicy i jak sie do niej dobraæ, mo¿e jaka¶ fota ?
odradzam wymianê, tragedia z wyci±gniêciem

zalej nagrzewnice octem zostaw na pare godzin lub na noc powtórz czynno¶æ ok 3 razy
mo¿esz to zrobiæ dla ca³ego uk³adu

koniecznie sprawdz termostat czy temperatura silnika jest ok 82 stopni
Witam.
Na wstêpie zaznaczê , ¿e jestem laikiem w omawianej sprawie. Dlatego pytanie jest na tym poziomie.

Dj.McG napisa³/a:
Cytat: zalej nagrzewnice octem zostaw na pare godzin lub na noc powtórz czynno¶æ ok 3 razy
mo¿esz to zrobiæ dla ca³ego uk³adu

Jak mam zalaæ nagrzewnicê, czy samym octem czy te¿ roztworem z wod±, i ile tego ewentualnie wlaæ? Na jak d³ugo zalaæ?

Pozdrawiam i dziêki za wszelk± pomoc.

Jak mam zalaæ nagrzewnicê, czy samym octem czy te¿ roztworem z wod±, i ile tego ewentualnie wlaæ? Na jak d³ugo zalaæ?

Pozdrawiam i dziêki za wszelk± pomoc.

Zagotuj wodê dolej ocet 1/1 tzn na 1 litre octu 1 litr wody

Wklej do nagrzewnicy odstaw na noc lub pare godzin czynno¶æ powtórz minimum 2 razy

Do nagrzewnicy id± dwa przewody centralnie na ¶rodku silnika wchodz± do kabiny.
Ja zrobi³em to tak ze ¶ci±gno³em dwa przewody i za³o¿y³em d³ugie swoje oko³o 1 metrowe
zala³em roztworem i zostawi³em na noc rano przewody wpu¶ci³em do kana³ i wyla³ siê syf.
Poszukaj na forum jest temat ze zdjêciami
rozbierania kokpitu nie polecam
Dziêki za odpowied¼. Poczekam a¿ puszcz± mrozy i biorê siê do roboty.
Panowie je¿eli kto¶ je¼dzi na p³ynach do ch³odnicy a nie na wodzie to kamieñ nie mo¿e siê osadziæ na nagrzewnicy i innych elementach ka¿dy p³yn posiada specjalne dodatki... co do tego p³ukania je¿eli ju¿ to nie lepiej gotowym preparatem lub spu¶ciæ p³yn i wlaæ wody z octem my¶lê litr octu wystarczy i odpaliæ ewentualnie przejechaæ siê... nie nape³niaæ tylko uk³adu na maxa a na minimum powinno lepiej odkamieniæ
Witam wszystkich. jestem tu nowy i chcia³bym przy³±czyæ siê do dyskusji na tematy, które czytam powy¿ej. mianowicie mia³em dok³adnie ten sam problem,który tu opisujecie na temat skoków temperatury i ogrzewania.W³a¶nie dok³adnie dwa dni temu wymieni³em tylko termostat tak jak pisali¶cie powy¿ej na ten 2 zakresowy 87-102 i jest wszystko oki . Objawy: podczas postoju ros³o podczas jazdy spada³o do ok 60 st. i grza³o samo przez siê te¿ nie ciekawie. Teraz temp. bez wzglêdu na to czy siê jedzie czy stoi trzyma jak drut w po³owie miedzy 2 a 3 kresk± a w samochodzie upa³. Pozdrawiam.
kurde musze sie w takim razie wziaæ za wymiane tego termostatu, a jak by mi jeszcze ktos powiedzial gdzie tego szukac, ewentualnie jakas fota to bylbym wdzieczny, a jesli chodzi o zalewanie ukladu octem to czy nie ciezko pozbyc sie pó¼niej zapachu ?
Piotr jakie koszty termostatu bo na allegro widzialem juz od 25 do 110 zl
kurde musze sie w takim razie wziaæ za wymiane tego termostatu, a jak by mi jeszcze ktos powiedzial gdzie tego szukac, ewentualnie jakas fota to bylbym wdzieczny, a jesli chodzi o zalewanie ukladu octem to czy nie ciezko pozbyc sie pó¼niej zapachu ?
Piotr jakie koszty termostatu bo na allegro widzialem juz od 25 do 110 zl

http://images24.fotosik.p...d2f25d14818.jpg

kup termostat na allegro produkcji niemieckiej

ja zakupi³em ten narazie 2 miesiadz dzia³a ok

wczesniej mia³em niby orygina³ koreañski po 3 miesi±cach zacz±³ sie otwieraæ przy 60 stopniach

btw
s³ysza³em raz ze mo¿na kupiæ sam± wewnêtrzn± czê¶æ
np tu
http://allegro.pl/item907...espero_sa6.html
i wmontowaæ w star± obudowê termostatu ja jednak tego nie robi³em
...s³ysza³em raz ze mo¿na kupiæ sam± wewnêtrzn± czê¶æ
np tu
http://allegro.pl/item907...espero_sa6.html
i wmontowaæ w star± obudowê termostatu ja jednak tego nie robi³em
Ja tak w³a¶nie zrobi³em plus zamontowa³em na atrapie ch³odnicy na masce os³onê zimow± HEKO i bardzo ladnie trzyma mi temperaturê.I taki wk³ad kosztuje parê z³otych(ok.20-30) z tego co pamiêtam.Wymiana jest bardzo prosta,wystarczy nacisn±æ i przekrêciæ blaszkê , która przytrzymuje termostat w obudowie, wyj±æ j± i stary wk³ad termostatu.Monta¿ w odwrotnej kolejno¶ci.Po zamontowaniu termostatu w obudowie nale¿y dmuchn±æ w krócieæ na który nak³ada siê w±¿ id±cy do ch³odnicy.Je¶li powietrze lu¿no przechodzi pomiêdzy termostatem a obudow±, temperatura bêdzie niestabilna, bo woda bêdzie przep³ywa³a obok termostatu.Jak kto¶ zainteresowany konkretami s³u¿ê pomoc± na PW, bo siê nie bêdê zbytnio rozpisywa³ .
s³uchajcie termostat niemiecki 2-zakresowy w obudowie 87-102 zap³aci³em za niego równe 100 z³. Nic nie trzeba zas³aniaæ, tak jak pisa³em w poprzednim po¶cie temperatura trzyma a¿ mi³o i w samochodzie upa³. wymiana dziecinnie prosta 2 ¶ruby zdejmujemy zak³adamy nowy ja bym poleca³ komplet nowa uszczelka itd. warto przed za³o¿eniem posmarowaæ trochê silikonem dla pewno¶ci, za³o¿yæ rurê od p³ynu zapaliæ silnik i ¶ciskaæ j± i puszczaæ uzupe³niaj±c przy tym p³yn w zbiorniczku wyrównawczym,ca³a operacja ok 15 min. Pozdrawiam.
Witam, czy ten termostat [wk³ad] dwuzakresowy jest firmy Stahlter ?
np jak z tej aukcji:
http://allegro.pl/item945..._espero_sa6.html
Ja osobi¶cie kupowa³em firmy niemieckiej behr jako¶ tak za 50z³ z obudow± a z tego co pamiêtam to nie by³o opisu przy termostatach stahlter tak¿e zadaj pytanie sprzedaj±cemu... pamiêtaj tylko ¿e ma byæ 87-102 stopnie pe³ne otwarcie.
Co do termostatu firmy Stahlter to sprzedawca napisal mi e mail, ze nie ma na nim zadnych wytloczonych numerow[dziwne] ale zapwenil mnie ze nie jest on dwuzakresowy
Szukam dalej... i jakby ktos mial na oku jakis sklep internetowy z termostatmi 87/102 to niech da znac, bede bardzo wdzieczny.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •