Graczem będąc…

Witam
Mam taki problem mianowicie strzela(czestotliwosc,zalezy od obrotow ale zawsze wystepuja przy gazowaniu ) mi przy dodawaniu gazu na jalowym i na biegu podczas jazdy. Na jalowym jak wkrece na obroty i bede trzymal strzelanie ciagle wystapuje , a jak wcisne pedal raptownie do podlogi to takie strzaly, ze rozerwac chce caly filtr powietrza (filtr nie jest do konca spiety,ale byl i jest tak samo ) jak jade to mam brak mocy wystarczy ,ze wcisne pedal gazu troche mocniej zaczyna strzelac i brak mocy , jak bede pomalu dodawal gazu to mozna silnik wkrecic na 3-4 tys lecz tak jak mowie powoli ,bo jak raptownie wcisne pedal to obroty dojda do max 2-3 tys. objawy takie wystepuja na LPG i PB.
To co udalo mi sie zaobserwowac:
-Luzny pasek rozrzadu (mogl przeskoczyc z jeden zabek,ale czy takie beda objawy?)
-raczej kable nie maja przebicia (sprawdzalem dzis )
-kable,swiece,kopulka,palec,cewka itp nie byly zmieniane ( mam nexie od 1 miesiaca )
-obroty faluja,ale to na LPG rowniez gasnie na LPG na jalowym biegu (ale to pewnie regulacja parownika)
-strzaly jedynie w kolektor ssacy, nie w tlumik
-ten caly uklad od powietrza, nie wyglada na taki bardzo szczelny tzn. taki troche rozklekotane to wszystko,ale to moze jest dopuszczalne
-klemy sciagane i tak to samo

Jakies propozycje gdzie szukac? to raczej usterka mechaniczna? (tzn. zawor,popychacz itp ) ,lewe powietrze?lub cos zatkane ?,czy cos z elektronika? regulacja zaplonu ?

nie chce w ciemno robic wszystkiego, bo moze cos dobrego popsuje lub rozreguluje i wpakuje sie w zbedne koszta.

Silnik 1,5 8V


kable,swiece,kopulka,palec,cewka itp nie byly zmieniane ( mam nexie od 1 miesiaca )

trzeba wymieniæ tak dla zasady "kable,swiece,kopulka,palec,cewka impilsatora w aparacie zap³onowym"

-ten caly uklad od powietrza, nie wyglada na taki bardzo szczelny tzn. taki troche rozklekotane to wszystko,ale to moze jest dopuszczalne

Nic nie powinno byæ lu¼ne

-obroty faluja,ale to na LPG rowniez gasnie na LPG na jalowym biegu (ale to pewnie regulacja parownika)

czyszczenie silnika krokowego i byæmo¿e wymiana sondy lambda oraz filtrów powietrza i w instalacji LPG

[ Dodano: 2010-03-02, 21:49 ]
-Luzny pasek rozrzadu (mogl przeskoczyc z jeden zabek,ale czy takie beda objawy?)

Nie ma takiej opcji

[ Dodano: 2010-03-02, 21:50 ]
-raczej kable nie maja przebicia (sprawdzalem dzis )

raczej to nie znaczy ¿e nie maj±
jak mam rozumiec ,ze nie ma takiej opcji z tym paskiem rozrzadu? nie ma opcji aby sprzeskoczyl? on ma byc luzny czy napiety? bo jest dosc niepokojaco luzny, takie objawy raczej wykluczaja usterke meczhaniczna ( zawory itp ) ? a co do swiec to mam taki problem mam 3 wejscia na maly gwint, a jedno jest na gruby ( pewnie ktos przekrecil i pewnie bylo przerabianie na wieksze ) moze to byc przyczyna?
jak mam rozumiec ,ze nie ma takiej opcji z tym paskiem rozrzadu? nie ma opcji aby sprzeskoczyl? on ma byc luzny czy napiety?

przy 8V nie ma niebezpieczeñstwa kolizji zaworów z t³okami - teoretycznie jest bezkolizyjny
co do paska to jak najszybciej zmieniaj rozrz±d tzn pasek rolk± i pompê wody bo nie powinien byæ lu¼ny

[ Dodano: 2010-03-02, 22:04 ]
a co do swiec to mam taki problem mam 3 wejscia na maly gwint

No to kto¶ nie¼le d³uba³ przy silniku ¿e zerwa³ gwint
Pewnie jest wstawiona wiêksza tuleja z 16 na ¶wiecê 21

Mo¿e byæ przyczyn± falowania - ciekawe czy zosta³a wyregulowana szczelina na rak± sam± jak w pozosta³ych ¶wiecach


ja wiem, nie boje sie o spotaknie zaworow z tlokami tylko chodzi mi czy takie moga byc objawy np przeskoczenia paska od 1-2 zabki? a co do zaworow to znajomy tak na sluch wystawil diagnoze, ze to moga byc wypalone zawory albo popychacze walniete. wiec to moge skreslic? czy mozliwe ?
ale jaki objaw maja popychacze ?

Stukaj±
argumentowal,ze albo zawor nieszczelny, albo popychacz nie dziala i nie dochodzi do prawidlowego spalania i napierdziela w kolektor ssacy.
na to ju¿ nie potrafie postawiæ diagnozy
ok,ale dzieki za odpisanie to nic czekam na inne wskazowki, troche szukalem po roznych forach i roznych markach i modelach , i kazdy poczatkowo kaze wymienic kable swiece itp, i wprawdzie to kazdy odpisywal, ze i tak podobne objawy zostaly, wiec moje pytanie glownie kieruje pod katem tego luznego paska rozrzadu lub zaplonu ? czy to w ogole moze miec cos wsponlego z owymi objawami?
Przecie¿ sam mo¿esz sprawdziæ czy Ci pasek nie przeskoczy³: odkrêæ obudowê paska, ustaw na znaki i bêdziesz wiedzia³/widzia³ czy jest dobrze czy ¼le.
Mo¿esz jeszcze jedno sprawdziæ: uruchom silnik, prze³±cz na zasilanie gazem, zdejmij wtyczki z wtryskiwaczy benzyny i sprawd¼ czy Ci dalej strzela.
a wiec zrobilem tak jak mowiles, mianowiscie sciaglem obudowe tego paska , znakow jako takich widocznych nie widac, jest jedno wcieci koste w kole, ale na pasku zadnego sladu ;/ byc moze sie zatarlo, bo ledwo co widac juz znaczek bosh wszystko wytarte, rozpiolem tez kostki od wtryskiwaczy, i tez nic tak samo :/ odkrecilem takze to rure gumowa przy kolektorze ssacym i zauwazylem , ze jest on w srodku zalany? brudny ? czarna tlusta maz.

a moze to byc od rozregulowanego zaplonu? czy inne sa objawy takiej usterki ?
jest jedno wcieci koste w kole, ale na pasku zadnego sladu ;/ byc moze sie zatarlo, bo ledwo co widac juz znaczek bosh wszystko wytarte
Na pasku nie bêdzie ¿adnych znaków. Na górnym kole (zêbatym) masz naciêcie ustawiasz je pionowo w górê a dok³adnie na przeciwko ma³ego wciêcia na pozosta³ej obudowie paska. Ni¿ej do wa³u g³ównego masz przykrêcone ko³o pasowe (na pasek klinowy) musia³ by¶ go ¶ci±gn±æ bo pod nim jest ma³e ko³o zêbate a na nim drugi znacznik - patrz za³±czone zdjêcie. Nie jestem pewien ale na kole pasowym jest rowek który chyba siê pokryje/wyrówna z wystaj±c± "ig³±"/bolcem tak samo jak ten znacznik na ma³ym kole zêbatym. (Nawiasem mówi±c tutaj w³a¶nie ustawia siê zap³on za pomoc± lampy.) Je¶li znaki s± ca³kowicie w innych miejscach to krêcisz dalej wa³em a¿ siê pokryj±.
odkrecilem takze to rure gumowa przy kolektorze ssacym i zauwazylem , ze jest on w srodku zalany? brudny ? czarna tlusta maz.
Odkrêcasz, czy¶cisz/myjesz, skrêcasz - napewno nie zaszkodzi.

a moze to byc od rozregulowanego zaplonu?
To musia³ by¶ podjechaæ do jakiego¶ mechanika, ¿eby Ci sprawdzi³/ustawi³ zap³on. Nie zapomnij, ¿e przed regulacj± zap³onu trzeba zewrzeæ odpowiednie piny przy z³±czu diagnostycznym.

a wiesz ktore piny?
A i B
ok bede musial oddac w takim razie do mechaniora bo obecnie nie jestem u siebie w miescie, a raczej nie ustawie ani zaplonu, ani paska pod blokiem ;] a jeszcze nawiazujac do tego paska, nie sprawdze polozenia tego dolnego kola patrzac z gory ? raczej trzeba podsniesc i od dolu?
nie sprawdze polozenia tego dolnego kola patrzac z gory ? raczej trzeba podsniesc i od dolu?
Raczej nie. Teoretycznie ¶ci±gaj±c prawe ko³o by³o by ³adnie widaæ tylko jest jeszcze ta plastikowa os³ona zas³aniaj±ca wszystko
hmmm ... obdzwonilem 4 mechanikow w Czestochowie... i powiedzieli mi, ze zaplonu w nexi sie nie ustawia ... , ze alektronicznie komputer sam ustawia . Prawda? czy da sie jakos ustawic przekrecajac aparat zaplonowy ? ja po 20 marca bede u siebie w Sieradzu, tam zorientuje sie co i jak , i napisze co bylo przyczyna i jak naprawilem i moze komus sie przyda moj temat to do uslyszenia
wasylSDZ, komputer reguluje k±t zap³onu podczas pracy silnika, ale i tak musisz mu ustawiæ aparat zap³onowy na po³o¿enie bazowe.
hmmm ... obdzwonilem 4 mechanikow w Czestochowie... i powiedzieli mi, ze zaplonu w nexi sie nie ustawia ... , ze alektronicznie komputer sam ustawia
Szukaj dalej mechaników, mo¿e który¶ siê znajdzie.
Patrz za³±cznik.

witam po przerwie, a wiec naprawde dziekuje za wszelkie odpowiedzi/podpowiedzi do mojego problemu, przyczyna okazal sie zaciety popychacz i byl caly czas wychylony i dzwignia zaworu tarla caly czas o walek rozrzadu, ( ta lezka na walku rozrzadu zrobila sie okragla ) cala pokrywe z walkiem przelozylem z kadeta , dwiema rzeczami sie tylko roznila (brak miejsca na odme, i brak zaslepki przy pasku rozrzadu ) ale smiga mam nadzieje, ze komus przyda sie moj temat
Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •