Graczem będąc…

jak zakryje na zime chlodnice ( znaczy sie konkretnie wlot powietrza z zewnatrz) katronem to da to cos w ogule czy przy takim malym silniku nie odzczuje poprawy??

Regulamin pkt 1 - stosujemy tagi!!


Ch³odnicy siê nie zakrywa to nie jest fiat albo ¿uk. Je¿eli wystêpuj± problemy z temp. (niedogrzanie) to winny jest termostat. Na³e¿y go wymieniæ i powinno byæ dobrze je¿eli oczywi¶cie ca³y uk³ad jest OK. Ale od termostatu nale¿y zacz±æ.
skoro tak mowisz, to cos w tym musi byc.... bo opienir o przykrywaniu wlotow uslyszalam wlasnie od starych posiadaczy zukow
przykrycie chlodnicy oslona spowoduje to ze szyciej sie silnik nagrzewal bedzie i moze wtedy silnik sie przegrzac


Ile termostat do Lanosa mo¿e kosztowaæ U mnie nagrzewa siê do normalnej temperatury pó¼niej temperatura opada na drug± bia³± kreskê, a parê minut pó¼niej wraca na normaln± pozycjê.
By³a taka zima , ¿e przy -23*C musia³em odpaliæ mietka .Ch³odnicy nie zakrywa³em, da³ sobie radê z temtepartur±
Ile termostat do Lanosa mo¿e kosztowaæ U mnie nagrzewa siê do normalnej temperatury pó¼niej temperatura opada na drug± bia³± kreskê, a parê minut pó¼niej wraca na normaln± pozycjê.

Wk³ad ok 20 PLN max
z obudow± ok. 50 z³

Z tego co wiem jest na wierzchu wiêc wymiana jets bezproblemowa.
Zakrywanie wlotu powietrza to nic innego jak pozbawianie silnika ch³odzenia. Jak zakryjesz wlot, to powa¿nie ograniczysz wymianê ciep³a przez ch³odnicê. W konsekwencji silnik bêdzie siê przegrzewaæ.
"Dziêki" takiemu zabiegowi kilka lat temu w 8-letnim wówczas lublinie przy -10°C w ci±gu kilkunastu minut zagotowa³em borygo. Silnik wytwarza wystarczaj±co du¿o ciep³a, wiêc nie ma potrzeby.
Ile termostat do Lanosa mo¿e kosztowaæ U mnie nagrzewa siê do normalnej temperatury pó¼niej temperatura opada na drug± bia³± kreskê, a parê minut pó¼niej wraca na normaln± pozycjê.

Wk³ad ok. 20-30 z³, a z obudow± raczej ok. 50-70 z³. W razie czego szukaj termostatów Vernet lub Wahler - maj± najlepsze opinie.
Moim zdaniem zakrywanie ch³odnicy ma sens ale tylko je¿eli temperatura spada poni¿ej -5st.C. Wtedy najlepiej by³o zastawiæ po³owê ch³odnicy. Tak to wycyrklowa³em jeszcze je¿d¿±c starym FIATEM 127. Przy temperaturach -15st. C. do -20st. C. najlepiej zastawiæ ca³o¶æ. Mia³em w nim dorobiony termometr ze skody wyskalowany w stopniach. Warunkiem by silnik by³ dogrzany by³o prawid³owe ustawienie wlotu powietrza do silnika - musia³o byæ brane z nad kolektora wydechowego inaczej silnik by³ nie dogrzany. Problem z wlotem powietrza nie istnieje je¿eli je¼dzicie na gazie LPG.
Przestrzeñ w komorze silnika TICO jest na tyle ma³a i na tyle nieszczelna, a silnik ma³y ¿e w zasadzie pod mask± temperatury nie da siê podnie¶æ dowód zobaczcie czy wam bêdzie topnia³ ¶nieg jak le¿y na masce nawet jak d³ugo je¼dzicie np. dwie godziny. Dlatego dobrze jest j± przy mrozach zas³oniæ.

Przyk³ad: temperatura otoczenia -20st.C, samochód jedzie na trasie z prêdko¶ci± powiedzmy 50-60km/h. Pêd powietrza powoduje ¿e temperatura odczuwalna dla ch³odnicy to nie -20 ale mniej np. -30st.C. Mo¿e sie zdarzyæ ¿e p³yn przeznaczony do -20 stopni zamarznie w ch³odnicy. Tutaj jedynym zabezpieczeniem mo¿e byæ fakt ruchu cieczy, ale wszyscy chyba wiemy ¿e ruchu nie bêdzie je¿eli termostat w bloku zamyka du¿y obieg i puszcza ma³y...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •