Graczem będąc…

pytanie dotyczy tej d¼wigienki "summer" "winter" otó¿ jak macie j± nastawion± przy instalacji gazowej teraz i zim±, bo w moim tico na biegu ja³owym autko dziwnie pracuje tak jakby mia³o zgasn±æ, ale nie ga¶nie, a mechanik mi powiedzia³ ¿e przy je¼dzie na lpg ta d¼wignia nie robi ró¿nicy, a ja mam j± ca³y czas w pozycji "summer"


ja tez mam summer i tez mi szarpie na luzie. to jest tak jakby zwiekszanie doplywu powietrza czy cos tam. masz racje nie robi roznicy. sprawdzalem. co do szarpania musisz jechac na regulacje. uja regulowalem byl spokoj ale potem zaczelo sie cos znowu knocic
ja tez mam summer i tez mi szarpie na luzie. to jest tak jakby zwiekszanie doplywu powietrza czy cos tam

nie, tam siê przestawia, sk±d ma powietrze braæ, w pozycji summer (lato) bierze powietrze t± rur± po lewej, w pozycji winter (zima) bierze powietrze ciep³e z okolic kolektora
a co do nierównej pracy silnika mo¿e spu¶ciæ ten syf z paownika? t± ¶rubkê na samym dole parownika odkrêcasz (nie jestem pewny, tak co¶ pamiêtam jak czyta³em czyj¶ temat podobny do Twojego). A i sprad¼ zaworek PCV o którym jeszcze nie tak dawno "g³o¶no" by³o na forum
jaki zaworek pcv?? bo teraz to ju¿ zblad³em o co chodzi, wiesz mo¿e gdzie ten w±tek jest na forum?


http://daewooforum.pl/vie...9&highlight=pcv

http://daewooforum.pl/vie...9&highlight=pcv

nie stresuj siê, je¶li to to, to nicpowa¿nego i du¿ych kosztów nie bêdzie tylko czy na Pb jest tak samo jak na lpg?
dobre pytanie, bo na benzynce to prawie wcale nie je¿d¿ê, tylko lpg:)

A jak zapalaci swoje tica zim±, na benznie czy lpg, podzielcie Ciê swoimi do¶wiadczeniami je¶li ktos ma takie i mo¿e co¶ napisaæ, z góry dzieki
zaworek PCV mozna gdzies kupic oprocz alledrogo? bo wszedzie gdzie pytam to nie ma ;/;/;/ moje tico jest kochane naprawde bardzo kochany samochodzik maly ale pakowny malo pali bezawaryjny i juz planuje zakup drugiego tylko mlodszego (obesnie rocznik 1997)
mozna gdzies kupic oprocz alledrogo?

ja to dostalem u siebie bez problemow, choc nie powiem bo wlasnie na zamowienie, ale i tak w jednym sklepie tylko pytalem. chyba 23 zl za to zaplacilem wiec tragedii nie ma.

A jak zapalaci swoje tica zim±, na benznie czy lpg, podzielcie Ciê swoimi do¶wiadczeniami je¶li ktos ma takie i mo¿e co¶ napisaæ,

tu nie pomoge, bo nie mam instalacji podtlenku LPG
A jak zapalaci swoje tica zim±, na benznie czy lpg,

Czy to Tico czy Audi czy to zima czy lato zawsze odpalamy rano na benzynie.
Mia³em kiedy¶ w rodzinie Tico (nazywany by³ tika-czu). Zawsze na gazie by³y jakie¶ problemy, wolnych obrotów nie sz³o wyregulowaæ, bo na zimnym by³y za wysokie, pó¼niej podczas jazdy gas³ na ¶wiat³ach.

My¶lê ¿e to przez to ¿e to ga¼nikowy silnik, bez elektronicznej kontroli obrotów.
Ja z obrotami na biegu ja³owym nie mam problemu, a jak sa mo¿na je samemu podnie¶æ, a ta puche z summer i winter wywalilem bo stwierdzilem ze jest niepotrzebna. Apropo odpalania, nawet jak mam ustawiony przelacznik na gaz to i tak przez chwile odpalenie idze na benzynie ?
...jak zapalaci swoje tica zim±, na benznie czy lpg...
Przede mn± pierwsza zima w Tico.
O ile pamiêtam, poprzednie samochody odpala³em zawsze na LPG.

Kilka lat temu nie odpali³ mi silnik, ale na zewn±trz by³o blisko -20 stopni.
To by³ jedyny taki przypadek.
w³a¶nie zapalaj na lpg zimny silinik dobijasz go zawsze odpalam na benie
Zimnemu silnikowi o wiele lepiej i l¿ej chodziæ na gazie ni¿ benzynie. Problem jest tylko z dostarczaniem tego gazu, bo zimny reduktor szybko zamar¼nie, tak samo odpalanie mo¿e byæ trudniejsze bo gaz ma d³u¿sz± drog± aby dotrzeæ do cylindrów ni¿ benzyna.

Wiêc najlepiej jest odpaliæ na benie i odrazu prze³±czaæ na gaz. No chyba ¿e reduktor szybciej siê zmrozi zamiast rozgrzeje, wtedy trzeba trochê silnik rozgrzaæ na benie.
Wszystko zale¿y od tego jak podpiêty jest reduktor pod uk³ad ch³odzenia, powinno siê go wpinaæ szeregowo w obieg wewnêtrzny, ale gazownicy id± po ³atwi¼nie i pod³±czaj± równolegle do obiegu nagrzewnicy, wtedy faktycznie ca³y uk³ad ch³odzenia musi siê rozgrzaæ ¿eby trochê ciep³a te¿ dotar³o do reduktora.
..dobijasz go...
Mo¿e jakie¶ szczegó³y tego dobicia?
Zimny silnik nie lubi pracowaæ na zimnej benzynie, bo jej kropelki maj± trudno¶æ w odparowaniu, dlatego podczas rozgrzewania silnik jest niemal zalewany benzyn±, czê¶æ tej beny sp³ywa po g³adzi cylindrów i zmywa filtr olejowy oraz rozrzedza olej. Ju¿ nie mówi±æ ile nagarów siê wytwarza od takiej bogatej mieszanki, zapychaj±æ ¶wiece, komory spalania, zawory oraz wydech.

Natomiast LPG czyli propan-butan ju¿ jest w postaci gazowej, nie musi odparowaæ wiêc nawet gdy silnik jest skostnia³y z zimna to zap³on mieszanki gazowej jest taki sam jak przy rozgrzanym silniku.

Pozostaje kwestia o której pisa³em powy¿ej:

-zapalanie (gaz ma d³u¿sz± drogê, dlatego niby gorzej zapala na gazie)

-dostarczanie gazu, wiadomo reduktor potrzebuje energii cieplnej aby zamieniæ gaz z p³ynnego w gazowy. Trzeba zaobserwowaæ jak szybko wê¿e gumowe id±ce do reduktora siê rozgrzewaj±, u mnie ju¿ po minucie s± letnie, dlateo na gaz prze³±czam odrazu po odpaleniu.
Sprawa pracy zimnego silnika jest trochê bardziej skomplikowana.Z jednej strony na gazie olej nie jest sp³ukiwany bo gaz jest suchy,z drugiej na ssaniu mieszanka na benzynie jest wzbogacana w sposób kontrolowany,a przy zimnym parowniku ci¶nienie na wylocie jest niestabilne.Z jednej strony teraz mo¿e byæ bardzo ma³e i masz mieszankê ubog±,a za chwilê bardzo du¿e i silnik siê zalewa.Bardzo bogata mieszanka powoduje powstawanie sadzy i nagaru równie¿ na gazie,ale te zanieczyszczenia zostaj± wypalone po rozgrzaniu silnika o ile dobrze dobrana zosta³a warto¶æ cieplna ¶wiec zap³onowych.
Montuj±c instalacjê gazow± podpisujesz o¶wiadczenie,¿e bêdziesz prze³±cza³ na gaz dopiero jak silnik osi±gnie 30 st C.Niemniej jednak mój gazownik sam powiedzia³,¿e z odpalenianiem na gazie do 15 st.C mrozu nie powinno byæ problemów.A o¶wiadczenie jest po to,¿eby im ilo¶æ problemów z instalacj± zmniejszyæ.Jak co¶ jest nie tak to pytaj± kiedy w³±cza kto¶ gaz.I na ogó³ po odpowiedzi temat siê koñczy
Instalacje gazowe pod ga¼nik na ogó³ maj± mo¿liwo¶æ podania gazu przed w³±czeniem rozrusznika.Albo jest odpowiedni przycisk,który siê wcze¶niej wciska,albo centralka robi to sama po w³±czeniu zap³onu.W tym drugim przypadku dawka jest regulowana na tak±,zeby by³ ³atwy rozruch.Je¶li po niej trzeba d³ugo krêciæ rozrusznikiem to albo jest za ma³a i brakuje paliwa,albo za du¿a i silnik jest zalewany.Mój by³y samochód po wyregulowaniu pali³ od dotkniêcia kluczyka na gazie,tak samo jak na benzynie.Producenci instalacji gazowych licz± siê z tym,¿e wiêkszo¶æ u¿ytkowników aut ga¼niekowych uruchania auto z gazu,bo nape³nianie ga¼nika jest trochê k³opotliwe.W ukladach wtryskowych nie ma takich niedogodno¶ci i dlatego montowane s± centralki auto.czyli rozruch na benzynie i dopiero potem przej¶cie na gaz,a rozruch z gazu jest przewidywany tylko w sytuacjach awaryjnych.
otó¿ wymieni³em dzi¶ omawiany wy¿ej zaworek pcv, poza tym filtr powietrza bo by³ ju¿ do¶æ brudny, ale to nic nie zmieni³o, dlatego nie mia³em nic do stracenia i przestawi³em d¼wigienkê z pozycji summer na winter po czym od razu us³ysza³em po pracy silnika, ¿e obroty trochê siê zwiêkszy³y, a problem z d³awi±c± prac± silnika na biegu ja³owym znik³:)
D¼wigienka s³u¿y do zmiany miejsca z którego silnik zasysa powietrze (albo pobiera bezpo¶rednio z atmosfery albo podgrzane powietrze z nad korektora wydechowego). Jest to wa¿ne szczególnie przy pracy silnika na paliwie poniewa¿ w zimie silnik bêdzie niedogrzany. Poni¿ej temperatury chyba ok +13st.C. nale¿y przestawiæ po³o¿enie przepustnicy w pozycje WINTER. Wyj±tek stanowi jazda na gazie LPG tutaj nie trzeba tego robiæ bo silnik i tak siê dogrzeje, a jak nie, to trzeba sprawdziæ termostat na bloku i ewentualnie przes³oniæ ch³odnicê dykt±.

Ja sam siê o tym przekona³em w moim TICO. Niedogrzanie silnika powoduje za nisk± temperaturê cieczy ch³odz±cej a w efekcie:
- nie dzia³anie ogrzewania (to jasne)
- zwiêkszenie zu¿ycie paliwa z powodu ci±g³ej jazdy na ssaniu.
- zarzucanie ¶wiec (za bogata mieszanka bo ci±gle na ssaniu).

W moim samochodzie ju¿ tego nie ma, poniewa¿ odpad³a mi rurka recyrkulatora spalin i mechanik nie by³ w stanie tego dokupiæ a spawaæ nie by³o co. Silnik dzia³a bez tego. Obecnie mam tylko problem z nierówna prac± silnika na LPG, i z brakiem fachowca od ga¼nika w Krakowie (wszyscy chc± wymieniaæ albo boja siê tego jak ognia), ale o tym piszê w innych postach.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •