ďťż

Graczem będąc…

Witam.

Kilka dni temu kupiłem Espero z silnikiem 1.8 i przebiegiem 153 000 km. Poprzedni właściciel nie potrafił mi powiedzieć kiedy był wymieniany rozrząd. Wniosek z tego taki że muszę jak najszybciej go wymienić (łącznie z pompą wody).
Moje pytanie kieruję do kolegów którzy to w Espero robili. Pasek rozrządu naciągany jest poprzez obroty korpusu pompy wody. Jak wygląda trudność obrócenia pompy bez zastosowania specjalnego klucza. Czy jest to w ogóle możliwe?

Z poważaniem

Włodek


z tego co czytałem to jesteś mechanikiem w Espero są Oplowskie silniki więc z rozrządem nie będziesz miał problemu polecam tylko zamontowanie konkretnego rozrządu firmy SKF
z tego co czytałem to jesteś mechanikiem w Espero są Oplowskie silniki więc z rozrządem nie będziesz miał problemu polecam tylko zamontowanie konkretnego rozrządu firmy SKF

Witaj.

Dzięki za info.

Włodek
Chcę wymienić rozrząd w espero 1.8 i co pierwsze odkręcić aby ściągnąć pokrywę rozrządu. A może ktoś wymieniał i podał by mi krok po kroku, bo robię przy Espero to pierwszy raz? Byłbym barodz wdzięczny.


Chcę wymienić rozrząd w espero 1.8 i co pierwsze odkręcić aby ściągnąć pokrywę rozrządu. A może ktoś wymieniał i podał by mi krok po kroku, bo robię przy Espero to pierwszy raz? Byłbym barodz wdzięczny. daj sobie spokój i jedz do mechanika to est rozrząd skutki złego ustawienia mogą być tragiczne i pociągnąć po kieszeni a krok po kroku nikt ci nie powie to trzeba widzieć i mieć w ręce to tak jak z robieniem na drutach
Witam.
Jest z tym trochę pracy.
1. nacisnąć z góry ramię napinacza paska alternatora (dosyć mocno) i zdjąć pasek
2.odkręcić i wyciągnąć śrubę mocującą alternator (z tyłu trzeba ją przytrzymać kluczem)
3.odkręcić cztery śruby mocujące do bloku silnika zespół napinacza paska alternatora
4.wymontować ten napinacz
5.odkręcić koło pasowe pompy wspomagania kierownicy i je zdemontować
6.odkręcić śrubę mocującą koło pasowe na wale silnika i cztery śruby mocujące to koło do
małego koła rozrządu.
7.odkręcić śruby mocujące osłonę
UWAGA
Dolna prawa śruba przechodzi przez plastykową osłonę, blachę i tulejkę dystansową,
która lubi wypaść ze swego miejsca.
Mamy teraz możliwość wymiany paska (zalecane z wymianą rolki napinacza).

Po wymianie paska montować wszystko w odwrotnej kolejności.

WłodekMC
jeszcze opisz mu jak ustawić rozrząd a jak go źle ustawi winę weźmiesz na siebie
jeszcze opisz mu jak ustawić rozrząd a jak go źle ustawi winę weźmiesz na siebie

No to jest racja. Tego niestety nie przewidziałem i jak sam chyba wiesz, nie sposób opisać ustawienia kół na znakach, nie opierając się na rysunkach czy też na dobrym podręczniku.
Pytanie dotyczyło zdjęcia osłony paska rozrządu i to opisałem tak jak umiałem.
Mam nadzieję, że użytkownik będzie na tyle mądry, że nie będzie próbował to wykonać bez podstawowej wiedzy na temat silników (mechaniki).

WłodekMC
Trochę dawno był ostatni post, ale coś dodam. Mowa o silnikach 1.8 i 2.0. Nie trzeba mieć specjalnego klucza do pompy. Pompa jest przykręcana trzema imbusami, jeżeli je poluzować to można pompę przekręcić ręką. Starej pompy, jeżeli nie trzeba wymieniać, najlepiej nie odkręcać, bo będzie konieczność wymiany uszczelki pompy. Rozrząd można założyć bez ruszania pompy (jeżeli pompa jest odpowiednio ustawiona). Pasek zsuwa się z koła wałka rozrządu po naciśnięciu napinacza (ja wkładam śrubokręt w otwór wskazujący odpowiedni naciąg napinacza). Przy zakładaniu paska trzeba: ustawić znak na kole wałka rozrządu naprzeciw wyszczerbienia na tylnej osłonie rozrządu (do góry) i zgrać znak na kole rozrządu na wale korbowym z wyszczerbieniem na tylnej osłonie rozrządu (na dół) - z wiadomych względów nie kręcić za bardzo jednym kołem względem drugiego, trzeba te znaki ustawić wcześniej, kiedy pasek był założony; odkręcić śrubę koła wałka rozrządu; założyć pasek na koło wału korbowego, na pompę, zawinąć przez napinacz i założyć na prawą część koła wałka rozrządu (trzeba się upewnić, że pasek przebiega prosto pomiędzy kołami: wału korbowego i wałka rozrządu); teraz zdjąć koło wałka rozrządu i wsunąć pasek na lewą część koła wałka rozrządu (koło ma być od góry w całości opasane paskiem); teraz naciskając napinacz założyć koło wałka rozrządu razem z paskiem na wałek rozrządu; sprawdzić czy otwór w części ruchomej napinacza jest mniej więcej równo z otworem części nieruchomej (napinacz musi być odpowiednio cofnięty); jeżeli otwory się nie pokrywają trzeba zdjąć pasek, odkręcić pompę i przekręcić ją w odpowiednią stronę (mimośród), następnie znowu założyć pasek; dokręcić śrubę wałka rozrządu. Można ręcznie zrobić dwa obroty wałem korbowym, żeby sprawdzić czy znaki nadal pasują. Uszczelkę pompy trzeba posmarować smarem. Sorry za taki długi post i mało fachowy sposób, ale może się komuś przyda. Wczoraj wymieniałem pompę, więc jakby ktoś miał jakiś problem to proszę pytać.
Ja jutro biorę się sam za wymianę samego paska rozrządu. Znajomy sam wymieniał w 1.5 16v wiec jak ja mam 1.8 8v to myślę że będę miał z tym mniejszy problem . Dziś doszedłem do odkręcania osłony, a jutro jak dostane pasek to wezmę się za wyrzucenie starego i nałożenie nowego paska. Myślę, że opis Horacego wystarczy
Ja jutro biorę się sam za wymianę samego paska rozrządu.

Tylko dlaczego oszczędzasz na czymś, na czym się w aucie nie oszczędza?
Tylko dlaczego oszczędzasz na czymś, na czym się w aucie nie oszczędza?

Jestem tego samego zdania. Rozrząd jest zbyt ważny by go olewać. Co by ktoś nie mówił to podstawą jest dobry pasek i pompa razem z nim. Wymienisz sam pasek a za miesiąc stara pompa ci go rozwali. A koszty niewspółmierne.
Juz wymienilem swoj pasek, rolka i pompa trzymaja sie dobrze wiec zostały. Wiem ze trzeba wymieniac. Stary pasek trzymal sie dobrze nawet mial nie starte napisy i nie mial pekniec. Opis Horacego mi pomogl, ale nie do konca robiłem jak tam napisane. Nie odkrecalem wszystkich srubek itd... ;P
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •