Graczem będąc…

Witam Wszystkich.

Moja Leganza ma ju¿ 230tysiecy przebiegu i przyszedl czas na wymiane tarcz i klockow.
Napewno musze wymienic tarcze z przodu.
Moje pytanie na co sie zdecydowac co polecacie?? na czym jezdzicie
Na allegro widzialem mase tarcz i klockow, ceny rozne, marki tez.
Trudny wybor. Nie chce brac pierwszych lepszych czesci.
Juz mialem klocki ktore piszczaly od poczatke
Serwis mi takie zalozyl masakra jakas
Zastanawiam sie nad zakupem tarcz ATM MIKODA czy ktos to kupowal
Warto??

Dziekuje za pomoc


Zastanawiam sie nad zakupem tarcz ATM MIKADO czy ktos to kupowal

ATM Mikoda... Polskie, dobre i naprawdê chwalone tarcze. Sprzedawane jako nacinane i nawiercane, co zapewnia zawsze pewn± poprawê skuteczno¶ci hamowania... Do tego dobr± opcj± s± np. klocki ATE
ja jezdze od jakiegos czasu na klockach nacinanych i nawiercanych mikody, do tego wymienilem klocki z przodu na ferodo premium a z tylu na zwykle tansze jakies i zdecydowanie moge polecic. O ile wczesniej byly to spowalniacze, to po ostroznym zrobieniu 1000km i dotarciu hamulcow jest zdecydowanie lepiej! Takze w taki zestaw warto zainwestowac.
ja jezdze od jakiegos czasu na klockach nacinanych i nawiercanych mikody, do tego wymienilem klocki z przodu na ferodo premium a z tylu na zwykle tansze jakies i zdecydowanie moge polecic. O ile wczesniej byly to spowalniacze, to po ostroznym zrobieniu 1000km i dotarciu hamulcow jest zdecydowanie lepiej! Takze w taki zestaw warto zainwestowac.

Mikoda tez mi sie wydaje dobra inwestycja
A jesli chodzi o droge hamowania to poczules jakies zmiany
nie znam sie na tych nacienciach i nawiercaniach
daje to jakis efekt


ja jestem zadowolony, droga hamowanai zdecydowanie sie poprawila. Nawiercanie i nacinanie powinno dawac to ze tarcze sie tak nie grzeja jak zwykle. W kazdym badz razie, ja jestem z mikody zadowolony, szczegolnie jak sie je troche rozgrzeje to juz hamuja bardzo dobrze Wiec polecam.
nie znam sie na tych nacienciach i nawiercaniach
daje to jakis efekt

Naciêcia na tarczy niweluj± "poduszkê gazow±" powstaj±c± miêdzy klockiem a tarcz± w trakcie hamowania. Do tego lepiej "od¶wie¿a" powierzchniê klocka i zarazem lepiej odprowadzaj± ciep³o z uk³adu... zreszt± na mokrym te¿ czuæ du¿± ró¿nicê... normalnie jak siê jedzie d³u¿ej po mokrej nawierzchni, czuæ jak przy pierwszym wci¶niêciu hamulca peda³ stawia jakby wiêkszy opór, a samochód nie hamuje skutecznie... przy nacinanych woda jest momentalnie odprowadzana z tarczy i samochód hamuje sprawniej
Oparte na w³asnych obserwacjach/odczuciach
Ale s³ysza³em ¿e nacinane i nawiercane potrafi± siê przy ostrym hamowaniu pokrzywiæ Prawda to?
Ale s³ysza³em ¿e nacinane i nawiercane potrafi± siê przy ostrym hamowaniu pokrzywiæ Prawda to?

Ka¿da tarcza "przehamowana" mo¿e siê pokrzywiæ... niewa¿ne czy g³adka czy nacinana/wiercona... zw³aszcza jak hamujesz i nagle np. w ka³u¿ê wjedziesz... Generalnie najpierw przerobi³em Brembo Max, które nie wiadomo czemu uwa¿ane s± przez wielu za tarcze maj±ce sk³onno¶ci do "zwichrowañ" i nie zauwa¿y³em tego problemu, wrêcz by³em z nich bardzo zadowolony. Teraz mam ATE Powerdisc i te¿ jest ok... przy czym Brembo by³y moim zdaniem skuteczniejsze... Obecnie kupi³bym chyba w³a¶nie tarcze Mikoda, bo maj± naprawdê sporo dobrych opinii.
Ja ju¿ zamówi³em
na przód bêd± tarcze Mikody i klocki ATE
mam nadzieje ¿e bêdê zadowolony

na ty³ muszê chwile zaczekaæ
mam do wymiany tarcze kotwiczne
w prawym kole rypie niesamowicie, z tego co czytalem to bedzie w³a¶nie tarcza kotwiczna do wymiany
szkoda ze nie ma ¿adnego zestawu naprawczego do tego elementu i trzeba ca³± tarcze kupiæ za 230PLN masakra
a mo¿e macie jaki¶ inny pomys³
szuka³em na forum ale wszyscy raczej pisz± o wymianie.
Kotwiczna do wymiany?? Na razie nie kupuj tarcz kotwicznych tylko zdejmij z ty³u ko³a i zdejmij tarcze i obejrzyj j± od ¶rodka jak wygl±daj±. W tarczy kotwicznej zu¿ywa siê szczêka pó³ ksiê¿ycowa od rêcznego, a mechanizm wystarczy rozebraæ wyczy¶ciæ i nasmarowaæ tawotem. A koszt tej wymiany to 100 PLN za komplet szczêk no i Twoja robcizna, ale zaoszczêdzi siê trochê. Przy wymianie musisz od³±czyæ linkê rêcznego i zwróæ uwagê na mocowanie by¶ za³o¿y³ tak samo. Zwróæ uwagê te¿ na grubo¶æ tarcz ciernych na szczêkach. Musi byæ do¶æ gruba, zreszt± sam zobaczysz

Aha, musisz te¿ zdj±æ hamulce to wtedy wymieñ od razu i tarcze bo 2 razy zdejmowaæ to sensu nie ma. Mia³em podobnie z ty³em, a¿ zacz±³em siê zastanawiaæ czy to nie przypadkiem ³o¿yska z ty³u. Zrobi³em jak wy¿ej przy wymianie tarcz i klocków i problem znik³. A to czarne na kotwicznej to os³ona wiêc jak by¶ pogi±³ trochê j± przy wymianie to nie przejmuj siê zbytnio. Pozdro
Leganza to z za³o¿enia nie najnowsze auto. Mahmet dobrze pisa³, ¿e kotwiczne nie musz± byæ do wymiany, ale gdyby¶ mia³ problemy z rêcznym, to nad wymian± tarczy kotwicznej trzeba siê zastanowiæ. W ¶rodku s± specjalne blaszki podtrzymuj±ce szczêkê i blokuj±ce samoregulator. Z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e te blaszki lubi± siê z czasem pourywaæ. Podobnie lubi± przegniæ os³ony od wewnêtrznej strony ko³a i ca³y syf z drogi sypie siê do tarczobêbna. Tak czy inaczej, musisz mechanizm rozebraæ i dok³adnie obejrzeæ. Powodzenia i pozdr.
Dziekuje za wszystkie rady
napewno siê przydadz±
przód ju¿ mam zrobiony, tarcze nowe, klocki nowe, wszystko ladnie zlozone teraz tylko jezdzic

Je¶li chodzi o ty³ to w³a¶nie dzi¶ rozebra³em, okaza³o siê ¿e szczêka pozbawiona jest ok³adziny odpad³a gdzie¶ i chyba przez to tak cholernie co¶ wali³o w tyle a po zaci±gniêciu rêcznego by³a cisza
Zamawiam nowe szczêki no i do tego klocki. Z tego co widzê to tarcze zostan± stare nie s± jeszcze w z³ym stanie s± równe i maj± minimalny próg Kotwiczna te¿ raczej ok wiêc wyczyszczê, z³o¿ê i powinno byæ git

jeszcze jedno pytanie

Jak± grubo¶æ ok³adziny maj± nowe klocki na ty³
Pamiêtam ¿e za czasów poloneza ty³ by³ znacznie cieñszy ni¿ przód
No ale to by³ nasz POLONEZ
Jak± grubo¶æ ok³adziny maj± nowe klocki na ty³

Z ty³u z tego co widzê w katalogach, producenci klocków podaj± dla Leganzy grubo¶æ ok. 14,5 mm.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •