Graczem będąc…
Witam.
Mam od niedawna problem z silnikiem w Leganzie 2.0 DOHC. Na ja³owych obrotach silnik klekocze niezale¿nie od tego, czy jest zimny, czy ciep³y. Po konsultacji z znajomym mechanikiem i sprawdzeniu silnika okaza³o siê ¿e mam luzy w dwóch ¶rodkowych korbowodach lub na swo¿niach. Wszystkie inne mo¿liwo¶ci zosta³y ju¿ wykluczone jak np: napinacz paska rozrz±du, popychacze, uszczelka przy kolektorze wylotowym, uszczelka pod g³owic± itp. Moje pytanie brzmi nastêpuj±co. Czy jest mo¿liwo¶æ wyjêcia korbowodu wraz z t³okiem od do³u silnika po zdjêciu misy olejowej. Poniewa¿ chcia³ bym sobie wymieniæ te elementy sam, ale nie wiem czy jest tam wystarczaj±ca ilo¶æ miejsca aby sz³o wyj±æ korobwód wraz z t³okiem. Je¶li macie jakie¶ informacje na ten temat to proszê o pomoc.
No, chyba we wszystkich silnikach jedyna mozliwo¶ci± demontazu korbowodu jest dostep przez miskê olejow±. Samemu jednak naprawa nie jest ³atwa. A s±dz±c z pytania do¶wiadczenia du¿ego nie posiadasz chyba. Potrzeba te¿ klucza dynamometrycznego do montazu i ryzyko spaprnia jest spore a wówczas demolka bloku gwarantowana.
A jeszcze takie pytanko. Na jakiej podstawie zosta³a postawiona taka diagnoza?
Trochê dziwna diagnoza. Luz na korbowodach lub na sworzniach ? Raczej usterka miêdzy przednim a tylnym zderzakiem. Je¶li posz³y panewki to trzeba wa³ szlifowaæ lub dok³adnie pomierzyæ, luzy na sworzniach (je¶li s±) s± albo w t³oku albo na panewce sworznia w korbowodzie. Je¿eli s± gdzie¶ luzy na uk³adzie korbowo-t³okowym to bez ca³o¶ciowego remontu siê nie obejdzie, dora¼ne naprawy nie dadz± efektu.
Korbowodu z t³okiem nie da siê wyj±æ od strony miski olejowej, niestety trzeba zdj±æ g³owicê.
No, chyba we wszystkich silnikach jedyna mozliwo¶ci± demontazu korbowodu jest dostep przez miskê olejow±. Samemu jednak naprawa nie jest ³atwa. A s±dz±c z pytania do¶wiadczenia du¿ego nie posiadasz chyba. Potrzeba te¿ klucza dynamometrycznego do montazu i ryzyko spaprnia jest spore a wówczas demolka bloku gwarantowana.
A jeszcze takie pytanko. Na jakiej podstawie zosta³a postawiona taka diagnoza?
G³ównie stwierdzi³ to po nas³uchaniu silnika stetoskopem, oczywi¶cie na tym siê nie skoñczy³o poniewa¿ czeba by³o wykluczyæ inne przyczyny tych stuków jak np: uszczelka przy kolektorze wylotowym, napinacz paska rozrz±du, zawory. Czyta³em tak¿e na forum ¿e czasami pomaga³a wymiana oleju i przegazowanie silnika, ale to tak¿e nie pomog³o. Sam tak¿e nas³uchiwa³em ten silnik i stuki ewidentnie s³ychaæ na dole silnika w kad³ubie. St±d taka diagnoza.
[ Dodano: 2008-09-24, 10:43 ]
Korbowodu z t³okiem nie da siê wyj±æ od strony miski olejowej, niestety trzeba zdj±æ g³owicê.
Dziêkuje za info w³a¶nie to chcia³em siê dowiedzieæ.
Mia³em nadziejê ¿e siê da, to bym zaoszczêdzi³ du¿o czasu, i trochê pieniêdzy, a tak raczej bez warsztatu siê nie obejdzie.