Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. Jestem nowy, konto załozyłem specjalnie, bo walczę właśnie z Matizem dziewczyny Od dłuższego czasu skarżyła się na Check Engine, dziś się za to zabrałem, faktycznie - uszkodzony był czujnik temperatury silnika (CTS), wymieniłem oba (ten 2pinowy i ten z jednym pinem - od konrolki na desce jak mniemam), Check zniknął, wszystko niby OK, ale zaobserwowalem taka zależność. Auto nagrzewa się bardzo długo, w zasadzie w ogóle nie dochodzi do 90 stopni (czyli do połowy skali), a jak już się nagrzeje, wystarczy podjechać 2-3km i wskazówka spada w okolice literki C na skali. Podejrzewałem zapowietrzenie układu - przez godzine odpowietrzałem go mocno chałupniczym sposobem (auto stojące na górce, zbiorniczkiem do góry, silnik odpalony i przegazówki). Po tym zabiegu jakby nagrzewał się troszeczkę szybciej, nawiew zrobił się nawet cieplejszy - ale dalej po kilku kilometrach temperatura spada niemalze do samego dołu, wzrasta nieznacznie tylko na postojach (np na swiatlach przed skrzyzowaniem). Dodam jeszcze, ze płyn to ostry żurek, zmienie go dopiero po niedzieli i skrupulatniej powtórze odpowietrzanie, napewno ma jakiś wpływ na to zachowanie, ale nie sadze, aby to było winą. Czy jest szansa, że to termostat?
z góry dzięki za pomoc, mam nadzieje ze coś wyjdzie z tego, bo coraz zimniej sie robi i dziewczyna mi marznie w drodze do szkoły
pozdrawiam, Jacek
termostat . a podrugi ten sposób odpow. co przectawiąłe to dośc dziwny zalewasz płynem zapalasz auto przekręcasz nawief na max tylko ten potencjiometr od ciepło zimno na max i patrzysz czy w zborniczku nie ubywa płynu czekasz az właczy się wętylator i tyle , a nie jakieś górki i gazówki
Pewnie,ze termostat. Moze trzeba tez odmulic chlodnice . Nie trzeba stac na gorce i gazowac zeby odpowietrzyc. Wlewasz nowy plyn, uruchamiasz motor- osiaga normanla temp.( strzalka pionowo) i uzupelniasz plyn .Sam sie odpowietrzy.
[ Dodano: 2009-12-05, 20:14 ]
Stary plyn spuszczasz po rozpięciu przewodow gumowych -przy chlodnicy po lewo -patrzac na motor. Wlewasz przez zbiorniczek .
najprostszy sposób na sprawdzenie termostatu to odpal samochód i po jakiejś minucie dotknij chłodnicy jak będzie się robiła ciepła mimo iż wskazówka temperatury ledwo się ruszy to na bank termostat. Powinien on otworzyć się dopiero gdy silnik osiągnie swoją optymalną temperaturę ok.87*C jeżeli się nie domyka tak jak u twojej dziewczyny podejrzewam to efekt jest właśnie taki jak opisałeś. Wymień termostat koszt niewielki do tego nowy płyn bo stary i tak ucieknie i powinno być git...
[ Dodano: 2009-12-05, 20:23 ]
[quote="Ramir"]Moze trzeba tez odmulic chlodnice .
Przy zamulonej chłodnicy efekt jest dokładnie odwrotny samochód się przegrzewa
Ramir, a czy ja cos innego mu powiedziałem ze powtużyłes to co napisałem
[ Dodano: 2009-12-05, 20:38 ]
Powinien on otworzyć się dopiero gdy silnik osiągnie swoją optymalną temperaturę ok.87*C nie koniecznie patrz co na opakowaniu pisze ja kupiłem ostatni i się otwierał przy 82 tak jak pisało na pudełku a nie kture nawet przy 80
[ Dodano: 2009-12-05, 20:39 ]
ale mimo tego nawet jak by sie odtwożył przy 79 to po otwarciu powinna temp. stac w miejscu
Spoko, dzisiejsza "akcja" z Matizem była spontaniczna, nie sadzilem, że w ogóle bede ruszał coś od mechanicznej strony, ale przy okazji czujników zacząłem zaglądać tu i ówdzie. Z tym odpowietrzaniem to był taki szybki patent wymyślony na podstawie czysto fizycznych doświadczeń
Dzięki wielkie za pomoc - zamelduję się tuż po naprawie i opiszę wyniki!
pozdrawiam, Jacek
sprawdz termostat i przeczysc nagrzewnice,zapewne bedzie zamulona jak płyn jest w takim stanie
No i dupa. Check dziś znowu się zapalił, jeszcze nie zczytałem błędu, ale domyślam się, że to ponownie może być problem tych czujników.
moje pytanie brzmi - czy przy niesprawnym termostacie jest możliwość, że bedzie wyskakiwał błąd czujnika temperatury silnika?
moje pytanie brzmi - czy przy niesprawnym termostacie jest możliwość, że bedzie wyskakiwał błąd czujnika temperatury silnika?
Nie.
Wiec gdzie dalej szukac przyczyny? Jesli jutro okaze sie, ze nadal wyskakuje ten sam błąd, podczas gdy wczoraj wymienilem oba czujniki temperatury to bedzie troche lipa. Chciałbym najpierw wyeliminować tego chochlika, żeby móc go definitywnie "odhaczyć" z listy rzeczy do zrobienia w tym aucie, i dopiero później brać się za następne pozycje.
Macie jakiś pomysł?
zczytaj ponownie błędy,jesli wyskoczy to samo to sie zastanowimy
Ok, jutro w dzien sprawdze ponownie. Jeszcze tylko jedno czysto teoretyczne domniemanie. Wg listy kodów, wyglada to tak:
0105-tps
0115-sygnal cts
Na logikę biorąc, jeżeli to byłby problem z samym czujnikiem, to objaśnienie kodu brzmiało by "cts", tak jak w przyapdku czujnika polozenia przepustnicy "tps", natomiast jest "sygnal cts", co może znaczyć że blad jest wyrzucany, ponieważ zmierzone wartości są niepokojące. Czysto teoretyzuje - naprawde wolalbym, zeby dzialalo to tak jak mysle i wymiana termostatu naprawila wszystko
edit:
Jeszcze jedna mysl: Jak wyglada sprawa jakosci czujnikow pszczegolnych producentow, czytalem, ze ktorys z uzytkownikow wymienial czujnik 3krotnie, aby Check zniknal Czy jest szansa, ze nowy czujnik jest spieprzony? Kupiłem taki miedziaono/mosiężny czujnik w Inter Carsie, widze ze na allegro są jakieś koloru bardziej stalowego. No i co mnie dziwi, to ja w IC zaplacilem za niego 28pln, a na allegro najtanszy kosztuje 46pln. Fuck, no ważna sprawa, bo dziewucha już mnie pochwaliła, a tu znowu cuda wianki z tym jej autem
zamelduje jutro co i jak,
pozdrawiam, Jacek
[ Dodano: 2009-12-07, 18:22 ]
No i dupa Panowie. Znowu czujnik.
Bujanski opisal ten blad jako "za niski sygnal z CTS / za wysoki sygnal z CTS". Czyli nie sygnalizuje jedoznacznie, że jest to "usterka CTS"
Mniemam, że jest tak jak myslalem - uszkodzony termostat powoduje, że silnik jest ciągle niedogrzany, co skutkuje zgłoszeniem błedu.
Jakies podpowiedzi/sugestie? Termostatem zajmę sie jutro...
No i git, przyczyna byl doslownie "zjedzony" termostat, po jego wymianie wszystko wróciło do normy, temperature trzyma, wszycho git, bledów brak.
btw, wyszło na moje, od dziś zapmiętajmy jedno:
Błąd 0115 (CTS) = "za niska/za wysoka temperatura silnika/usterka czujnika", a nie tylko "usterka czujnika"