Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
Mam pewien problem już od dłuższego czasu a mianowicie samochód przy delikatnym gazie i niskich obrotach szarpie, mniej to odczuwam na zupełnie zimnym silniku, jednak jak już złapię lekko temperaturke to szarpie, kiedy np ruszając ze świateł delikatnie tylko wprowadze auto w ruch i wurzce 2 jade na delikatnym gazie i auto od 1500-1800 obr idzie topornie a nagle bez dodawania gazu dostaję lekkiego kopyta i już elegancko idzie wzwyż. Tak samo gdy jadę czasem na obrotach 1500-2000 na delikatnym gazie auto chwile jedzie OK a po chwili zaczyna szarpać, odpuszcza i znowu szarpie, natomiast gdy dodam mu więcej gazu jest szarpnięcie i wkręca sie elegancko z niskich obrotów. Może to trochę chaotycznie napisane ale wiadomo o co chodzi. Co to może być? Auto mamy od nowości ma przebiegu 162tys. to chyba nie tak duzo? Tym bardziej że ojciec w życiu nie osiągał więcej niż 4 tys. obrotów co i tak było sporadyczne bo na codzień max to 2800obr. Także silnik można poowiedziec w BDB stanie. Ostatnio była wymieniana uszczelka pod głowicą i była planowana, i po tym szarpanie sie nasiliło. Dodam że miesiąc temu były wymienione wszystkie świece na DENSO i kable WN. Spalanie z tego co widze to przy ekonomicznej jeździe (miasto) wychodzi mi między 10-11l.. Jeszcze zeszłego lata paliła po mieście maks 8,5. Teraz już kompletnie nie wiem co to?
POMÓŻCIE
protect_nh, najpierw sprawdź błędy http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=1418
Jaki masz silnik 8V czy 16V? Masz LPG?
Co do spalania pewnie pada Ci sonda lambda.
Sprawdź czy po odpaleniu samochodu po kilku minutach ciepła jest rurka od silnika do chłodnicy ta koło paska rozrządu? Bo obstawiam termostat.
Sprawdź stan filtra powietrza, kiedy był wymieniany filtr paliwa?
miałem podobny problem - pomogło czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego
Silnik 8V - bez instalacji gazowej, filtr powietrza wymieniany rok lub dwa lata temu, natomiast filtr paliwa był wymieniany w ramach jakiś napraw gwarancyjnych jak samochód miał dwa lata. Czyli paliwa nie wymieniany ok. 10 lat, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego bo jak mu się depnie to jest ok, więc paliwo przepływa normalnie (?) Rurka parę minut po odpaleniu jest zimna, nie grzeje się szybko (mowa o wężu o którym napisałeś)
Powiedzcie czy te zabiegi można samemu wykonać czy lepiej zaglądnąć do mechanika? Nie znam się zbytnio na mechanice, ale jakieś podstawy znane.
Ile może kosztować doprowadzenie autka do porządku?
czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego zacznij od tego Powiedzcie czy te zabiegi można samemu wykonać jak najbardziej bylo opisywane juz ,poszukaj
Czyli paliwa nie wymieniany ok. 10 lat, filtr zmienia się co 40 tyś czyli u Ciebie powinien być 4 razy wymieniony
Filtr może się zatykać lub rozlecieć i zamiast niego możesz mieć jedynie puszkę przelotową i syf leci na wtryskiwacze.
sprawdzałeś te błędy?
Rozumiem... To będzie trzeba wymienić filtr.. Błędów komputera jeszcze nie sprawdzałem, postaram się zrobić to dzisiaj, czy jest mi cos potrzebne do zwarcia tych dwóch przewodów?
Będę musiał wydrukować sobie post i zrobić to krok po kroku
czy jest mi cos potrzebne do zwarcia tych dwóch przewodów?
tak, spinacz
Witajcie, chciałem się dzisiaj zabrać za ECM, ale patrząc kiedy przekręcam stacyjkę nie ma żadnej lampki CHECK ENGINE, świeci się tylko pompa, hamulec ręczny, olej w silniku i chyba coś tam jeszcze, po odpaleniu wszystko gaśnie, chyba że check engine się zaświeca dopiero po zewrzeniu pinu A i B bo tego nie sprawdzałem. Jeszcze mam jedno pytanie, kiedy zapala Wam się w nexiach kontrolka rezerwy? Bo kiedy wskaźnik jest niedużo nad czerwoną kreską to się nic nie świeci, kolega za to w FIAT SIENA, zapala mu się rezerwa jak opadnie troszeńkę za czerwoną, więc nie wiem czy tu jest tak samo czy po prostu jest spalona kontrolka rezerwy i ta od CHECK ENGINE? POmóżcie:) Może jakaś fotka z zegarów dla jasności?
_________________________________________________
Pardom - patrzyłem do instrukcji (pierwsza od lewej pomarańczowa lampka w kształcie takiego silniczka to tzw. CHECK ENGINE? Ja zawsze myślałem że to pompa paliwowa oczywiście kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika. Czyli mam zewrzeć pin A i B i przekręcić po tym zapłon nie odpalając silnika i w miejscu tego silniczka będą wychodzić numerki?
Oczywiście podtrzymuje pytanie o rezerwe paliwa i z chęcią zobaczę zdjęcie wskazówki paliwa z zapaloną kontrolką rezerwy aby zobaczyć czy u mnie jest OK czy jednak spalona kontrolka.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy DAEWOO
Czyli mam zewrzeć pin A i B i przekręcić po tym zapłon nie odpalając silnika i w miejscu tego silniczka będą wychodzić numerki?
Oczywiście podtrzymuje pytanie o rezerwe paliwa i z chęcią zobaczę zdjęcie wskazówki paliwa z zapaloną kontrolką rezerwy aby zobaczyć czy u mnie jest OK czy jednak spalona kontrolka.
Nie będzie numerków - musisz liczyć błyski tej kontrolki i z ilości błysków zliczasz cyfry i z nich tworzysz kod usterki. W "kompendium wiedzy" masz opisane jak należy liczyć błyśnięcia kontrolki.
Wskaźniki paliwa w DU są bardzo nieprecyzyjne. Zazwyczaj wskazówka leży na ograniczniku a kontrolka rezerwy jeszcze nie świeci. Poza tym w nexiach i espero bardzo często kontrolka rezerwy nie świeci bo zgniły styki termistora rezerwy - 3 styki z kablami od spodu zbiornika paliwa - pomaga ich wyczyszczenie i zakonserwoanie towotem.