ďťż

Graczem będąc…

witam.
Postanowiłem opisać co się dzieje z moim autem, bo jakbym chciał wszystko wyszukać to musiałbym pół forum przejrzeć, a że za bardzo się nie znam to pewnie większość postów przeczytałbym nie na ten temat co trzeba. Ale do rzeczy, mam Nubirę z 99 roku, przejechane ma ok 150 tys km. Od dłuższego czasu dzieje się z nią coś dziwnego zarówno jak ma jechać na gazie jak i na benzynie. Zachowanie samochodu zmienia się z dnia na dzień, raz jest dobrze, raz częściowo dobrze a raz fatalnie całkowicie.
Ale po kolei, najpierw benzyna. Po odpaleniu auto odrazu potrafi zgasnąć, po dwóch lub trzech próbach nie gaśnie, ale wtedy nie idzie dodać gazu, pedał w podłodze a silnik się dusi. Nie idzie nawet przegazować powyżej 2tys obrotów, żeby włączyło się lpg. Po ruszeniu silnik potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania. Sytuacja wygląda podobnie po przełączeniu z gazu na benzynę nawet po dłuższej jeździe. Silnikowi brakuje mocy, przy niskich obrotach prawie nie chce jechać. Mechanik stwierdził, że się zapowietrza i sprawę rozwiązał wywierceniem dziurki w korku od wlewu paliwa. Pomogło ale nie na długo. Po dwóch dniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Ale bywają dni, że odpala i jeździ bez problemu, choć po paru kilometrach znowu może zastrajkować.
A teraz sytuacja z lpg. Po przełączeniu na gaz, auto często gaśnie. Jeżeli nie zgaśnie to prawie nie da się jechać. Mocy brak, silnik się dusi, trzeba dość mocno dać gazu żeby obroty poszły w górę a auto ruszyło. Przy dojeżdżaniu do krzyżówki obroty spadają prawie do zera, kontrolki zaczynają się zapalać i jak nie dam trochę gazu to auto gaśnie. W trakcie jazdy czuć delikatne przerwy, niby gaz cały czas na tym samym poziomie a momentami jakby odcinało moc. Generalnie zauważyłem ostatnio ubytek mocy (lpg i benzyna). Do tego wszystkiego spaliła mi ostatnio prawie 14 litrów lpg na 100 km. Do tej pory spalanie kształtowało się na poziomie ok 10 litrów, dodam że nie jechałem zbyt szybko, normalna podróż, mam nadzieje że to tylko incydent.
Może ktoś mógłby mnie nakierować co należy sprawdzić? Jakich haseł szukać na forum? Nie chce wstawić auta do warsztatu "bo coś się dzieje" bo mnie mechanik naciągnie a problemu może nie rozwiązać. Każda uwaga czy informacja na pewno mi się przyda. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Zapomniałem dodać co było ostatnio zrobione w aucie: wymieniłem świece, przewody są ok, a silniczek krokowy został wyczyszczony.


Skoro problem występuje w obu przypadkach zasilania (PB i LPG) przyczyn szukałbym w układzie dolotowym ( dzikie powietrze) lub elektryka. Jeśli wymieniłeś przewody i świece skieruj uwagę na cewkę zapłonową.
Przy okazji może przepływomierz się "załamywać", że tak powiem...
do sprawdzania dolot, filtr powietrza, świece, przewody, cewka, może też być rozrząd przesunięty , nie kopci po odpaleniu?


dzięki za rady. czy kopci to nie wiem, ale jutro rano się okaże. wszystkie porady na pewno wykorzystam i sprawdzę. mam nadzieje, że to nie jakaś poważna mechaniczna sprawa. jak można sprawdzić czy układ dolotowy jest w porządku??
pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie
jak można sprawdzić czy układ dolotowy jest w porządku?? popatrz czy wszystkie przewody sa na miejscu podociagaj opaski,sprawdz czy wezyki od podcisnienia sa na swoim miejscu na odpalonym silniku posluchaj czy nie slychac swistu zasysanego powietrza(jesli jest gdzies nieszczelnosc). obejrzyj kostke przy cewce czy przewody nie sa zalamane lub przetarte.
Przy okazji może przepływomierz się "załamywać", że tak powiem...

hehe pokaz przeplywomierz w nubirze...
hehe pokaz przeplywomierz w nubirze...
Niby jak go mam pokazać skoro nie mam nubiry Jak kolega będzie chciał to się dowie gdzie on jest. A co sugerujesz, że nie ma w nubirze
hehe pokaz przeplywomierz w nubirze...
Niby jak go mam pokazać skoro nie mam nubiry Jak kolega będzie chciał to się dowie gdzie on jest. A co sugerujesz, że nie ma w nubirze

tak sie sklada ze nie ma jest tylko map-sensor moze powiesz ze i u siebie w leganzie masz przeplywomierz
jest tylko map-sensor
Nie wiem czy mam u siebie w leganzie, ale wiem, że podobne objawy są przy zepsutym przepływomierzu a że jest w nubirze to stwierdzam na podstawie tego, że nie dawno w sklepie gość zamawiał właśnie przepływomierz do nubiry i pamiętam że do silnika 1.6... I nikt go w sklepie nie wyśmiał więc jak mam to rozumieć
jest tylko map-sensor
Nie wiem czy mam u siebie w leganzie, ale wiem, że podobne objawy są przy zepsutym przepływomierzu a że jest w nubirze to stwierdzam na podstawie tego, że nie dawno w sklepie gość zamawiał właśnie przepływomierz do nubiry i pamiętam że do silnika 1.6... I nikt go w sklepie nie wyśmiał więc jak mam to rozumieć

sami fachowcy wszedzie...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •