Graczem bÄdÄ câŚ
Witam to moj pierwszy post i od razu takie pytanie jakie wy macie hamulce w waszym Tico .Kupiłem Tico od pewnego starszego pana i wymienił klocki w przodzie i mowi mi ze każde tico ma takie słabe hamulce ja poczyściłem wszystko co moglem cylinderki i reszte i troszeczke sie poprawiły odpowitrzylem i jest jeszcze lepiej ale co zrobic by zahamowac na (Szlak) to znaczy z piskiem moje tico tego nie potrafi tylko na recznym hamuje z piskiem
.Wnioskuje z tego ze cylinderki juz sa nie sprawne w 100% .Czy wiecie w czym moze byc problem
Pozdrawiam i czekam na sugestie
1. Zapoznaj sie z regulaminem bo go zlamales
2. Jeszcze raz sie zapoznaj z regulaminem
Pozdrawiam
Ziemniak
A może już tarcze się kłaniają do wymiany?
PO za tym przez pierwsze ok. 100km muszą sie klocki i szczęki ułożyć
Cylinderki potrafią się zapiekać. Kiedy był ostatnio wymieniany płyn?
Hej dzieki za szybka odpowiedz.
Co do tarcz klocki juz sie powinny ułożyc bo po rdzy na całosci to widze co do tarcz maja ok 11mm a klocki widac ze sa nowe nie wiem tylko jak cały ten duzy mechanizm co zaciska te klocki według mnie działa naciskałem na pedał hamulca i wychodził ale dla pewnosci go posmarowałem wd 40,
Co do tylnych hamulcow reczny jest jak ideał jak jade i hamuje nim to z piskiem opon momentalnie staje samochód taki powinien byc nozny .
Co do płynu nie wiem nie wymieniał napewno dolałem tylko troche przy odpowietrzaniu .
Powiedzcie mi tylko jak sie odpowietrza od najbliższego do najdalszego koła czy odwrotnie
Dzieki i pozdrawiam Sportingg
kolejność następująca dla wiekszości aut:
1- prawy tył
2-lewy tył
3-prawy przód
4-lewy przód
Tico przed 2000r. pierw przód a po tem lewy tył.
Hejka ja natomiast odpowietrzałem od najbliższego do najdalszego ale plyn wyciekał ale moge jeszcze raz odpowietrzyc ale co by tu zrobic by one byly jak żyleta
Zacznij od wymiany tarcz np. na BREMBO i klocki FERODO.
U mnie taki zestaw w Matizie spisuje się na medal
I nie żałuj kasy na hamulce bo to Twoje bezpieczeństwo
kolejność następująca
1- prawy tył
2-lewy tył
3-prawy przód
4-lewy przód
po prawej z tyłu też jest odpowietrznik
Ja napisałem kolejność ogólną dla wiekszości aut.
Tico Mają 3 odpowietrzniki (bez tylnego prawego) ale po 2000r bywały z czterema (układ od matiza).
W wersii z 3 odpowietrzamy pierw przód a po tem tylne lewe.
a tak wracajac do tematu to też u mnie z hamulcami nie do końca fajnie jest. Ja jednak stawiam na naprawę pompy i serwa ( korozja na tym ostatnim)
a pedał masz miękki czy twardy - bo jest opcja taka że większość siły którą wkładasz we wciskanie hamulca idzie w rozepchnięcie starych przewodów elastycznych. ja tak miałem - wymieniłem wszystko nowe hamulce po całości - klocki, tarcze z czymśtam, bębny, cylinderki, rozpieraki, sprężynki, nowy płyn w całości. i d zbita - lepiej ale cieniutko. aż mi wymienili przewody elastyczne i NIEBO A ZIEMIA!
od tego w takim razie zacznę
dzięki za podpowiedź