ďťż

Graczem będąc…

Mój problem to z temperatura i częstye włączanie wentylatora. Mówiąc ściślej auto tylko podczas jazdy z większą prędkością ma wskazówkę temperatury ustawoną tak jak podają koledzy w innych wypowiedziach (tak jak podaje Trzeciak) i tak jak ja miałem kiedyś. Nie wiem dlaczego tak jest mimo że dni nie są jeszcze jakieś upalne. Rozumię że na krótkich trasach tak może być ale u mnie nawet jak jadę szybciej to auto ma wskazówkę ustawiąną nieznacznie w kierunku większej temperatury niż ustawinie nazwijmy je optymalne. Drugi problem to wentylator znacznie szybciej i częściej mi się ząłącza. Koledzy piszą że zdarza im się to sopradycznie w jakimś korku lub w upały a u mnie to normalka.
Cieczy chłodzącej nie brakuje. W zbiorniku wyrównawczym zauważyłem sporo takiej mułowatej mazistej substancji. Zastanawiam się czy nie mam tego więcej w chłodnicy i czy jest drożna. Raczej nie cieknie bo plynu nie ubywa.
W zimie ciągle mi się wydawało że auto jest nie rozgrzane wskazówka była poniżej tego optymalnego ustawienia. Nawet zatykałem wloty powietrza przy większych mrozach.
Zbliża mi się termin wymiany rozrządu to i pewnie pompa będzie wymieniana. Mógłby przyśpieszyć tą wymianę i przy okazji wypłukać chłodnicę bo i tak ciecz chłodząca będzie wymieniana, ale nie chcę tego robić za wcześnie jeśli to nic nie da.
Co o tym sądzicie. Może ktoś miał podobne przygody.


W zbiorniku wyrównawczym zauważyłem sporo takiej mułowatej mazistej substancji.
Kolego, przegrzałeś silnik.
Pompa wody i UPG do wymiany oraz płukanie silnika, bo płyn chłodzący wymieszał się z olejem. W najgorzym wypadku silnik do wymiany. Paskudna sprawa, sam to przerabiałem. Skończyło się na przekładce.
Chyba aż tak żle nie jest.
Autko jeździ bardzo żwawo niedawno zrobiłem ponad 800km i na nic się nie skarżyłem. Zwróciełm tylko uwagę na te objawy. Czy mógłbyś rozwinąć temat. Zawsze lepiej nie lekceważyć. Powiedz jak mógłbym się upewnić że to to co piszesz. Jak to sprawdzić obiektywnie. Czy można to poznać po oleju że jest jakiś zanieczyszczony? Sądziłem że ten mułek tworzy się ze wzglęu na starzenie i odparowywanie cieczy chłodzącej a nie jest objawem jakiś problemów.
Dziękuje za odpowiedź.
A jeszce powiedz mi co to jest UPG i jak się wykonuje płukanie silnika.
powiedz mi co to jest UPG
Uszczelka pd głowicą.
Autko jeździ bardzo żwawo niedawno zrobiłem ponad 800km i na nic się nie skarżyłem. Zwróciełm tylko uwagę na te objawy.
U mnie było tak samo, z tym, że auto - być może na moje nieszczęście - miało kontrolkę poziomu płynu i zaczęła się ona świecić, gdy - jak się okazało - płyn był tłusty od oleju.
Czy można to poznać po oleju że jest jakiś zanieczyszczony?
Oczywiście: jest mętny i ma kolor kawy z mlekiem.
Nieprawdaż?
Jeździć tak możesz. Ja bym się bał, że go zatrę, ale w sumie bez sensu pakować się od razu w koszty, skoro jeździ. Motor i tak będzie najprawdopodobniej do wymiany, więc z dwojga złego, chyba faktycznie lepiej go zajeździć i zajeżdżony wymienić.


Olej mam czysty wczoraj sprawdzałem. Płyn chłodniczy raczej też ale jutro sprawdzę dokładnie. Jedno co ma kolor przypominający kawę z mlekiem to ten mułek na scianką zbiornika wyrównawczego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •