Graczem będąc…

Witam,

tak jak w temeacie. Od kilku dni mam zainstalowany LPG w moim espero 1.5/16v.Wszystko by³o by ok oprócz kilku spraw! Od niedawna zauwazy³em swiec±c± siê kontrolkê (taki silniczek po lewej stronie konsoli), który po prostu zapala siê gdy jadê z prêdko¶cia powy¿ej 80km/h ( 5 bieg), gdy stoje np. w korku albo jadê 40-50 km/h to po prostu ga¶nie!Mo¿e kto¶ mia³ taki problem i potrafi okre¶liæ czym to jest spowodowane, oraz czy przejmowaæ siê t± kontrolk± czy nie trzeba?
PS.Spalanie gazu jest wydaje mi siê w normie oko³o 11-12L Gazu w trybie mieszanym (trasa+miasto),

Z góry dziêkuje wszystkim za odpowied¼ i chêæ pomocy
Pozdrawiam
"apirat"


Jedz od gazownikow, niech poprawiaja. Prawdopodbnie sie przelewa autko i jest zbyt bogato
Ta kontrolka "silniczek" to tzw. "check engine" - kontrolka informuj±ca zazwyczaj o jakim¶ problemie wykrytym przez komputer steruj±cy prac± silnika (ECM). Je¿eli "check" zaczyna tak ¶wieciæ siê w czasie jazdy, mo¿e sam sprawdziæ co jest tego przyczyn±. Tutaj masz informacje jak sprawdziæ kody b³êdów zg³aszanych przez ECM. Przeczytaj dok³adnie, a powiniene¶ poradziæ sobie z odczytaniem b³êdów
No tak, tylko po oc to samemu robic, skoro gazownicy dali tylka ;P


No tak, tylko po oc to samemu robic, skoro gazownicy dali tylka ;P

Dok³adnie. Je¼dziæ i mêczyæ ich do skutku. A¿ naprawi± problem. Pewnie nie przy³o¿yli siê do regulacji i sk³ad mieszanki jest niew³a¶ciwy...
Tylko problem w tym ¿e gazownik, który montowa³ mieszka 80km oddalony od mojego miejsca zmieszkania:D Skusi³em siê cen± monta¿u (1050z³ z monta¿em gaz oczywi¶cie ca³y nowy!! ) wydawa³o siê, ¿e to dobra oferta.Dzwoni³em do tego pana co montowa³ i powiedzia³, ¿e to normalne poniewa¿ samochód my¶li ¿e ci±gle jest na bendzynie i po prostu komputer wariuje.Mówi³ ¿e najprawdopodobniej to przez wtyskiwacze.Czy to mo¿liwe, ¿e od tego?
To jak± Ty tam instalacjê zamontowa³e¶? Za 1050 z³ to chyba tylko I gen. A wtedy check siê bêdzie pali³.
samochód my¶li ¿e ci±gle jest na bendzynie
Niech gazownik zmieni lekarza na takiego od nóg najlepiej bo ten od g³owy to ju¿ mu nie pomo¿e .
Mówi³ ¿e najprawdopodobniej to przez wtyskiwacze
A co mia³ powiedzieæ , ¿e jest paprak i sie nie zna na instalacji
Zaoszczêdziæ chcia³e¶ to teraz je¼dzij do niego a¿ do skutku ¿eby ci naprawi³ .
w³a¶nie poszed³em zewrzeæ styk A i B (2 piny z lewej strony Kostki, która znajdujê sie obok miejsca pasa¿era) jednak 0 rezultatów, nic nie pokazuje na desce rozdzielczej po przekrêceniu kluczykiem do pozycji II( Silnika nie uruchamiam!!!) Co ¼le robiê?

[ Dodano: 2009-10-29, 17:33 ]
Ju¿ doszed³em do tego, zacze³o waliæ mi takimi kodami
1 migniecie chwila przerwy po chwili 2 krotkie migniecia( powtorzenie x2)
3 krótkie migniêcia chwila przerwy 2 krótkie migniecia( powtorzenie x2)
4 krótkie migniêcia chwila przerwy 4 krótkie migniêcia ( powtorzenie x2)
5 krótkich migniêæ chwila przerwy 3 krótkie migniecia( powtorzenie x2)

Co o tym s±dzicie?

PS. Po zwarciu pinu A i B zacz±³ samoczynnie chodziæ wentylator od ch³odnicy czy to normalne?
PS. Po zwarciu pinu A i B zacz±³ samoczynnie chodziæ wentylator od ch³odnicy czy to normalne?
Tak
Imobilaiser mo¿e waliæ b³êdem tylnie prawe drzwi siê nie zamykaj± to pewnie tym spowodowane...B³±d 4/4 (44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka) czyli ¿e sonda do wymiany? I jeszcze nie wiem co to za b³±d (32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) B³±d zaworu)
12 Czujnik po³o¿enia wa³u korbowego (CPS) Brak sygna³u obotu wa³u korbowego
32 Przeka¼nik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napiêcie poni¿ej 274 mV
53 Modu³ ECM Usterka w uk³adzie immobilizera
12 sie nie przejmuj , tak ma byæ jak silnik nie pracuje .
12 Czujnik po³o¿enia wa³u korbowego (CPS) Brak sygna³u obotu wa³u korbowego
32 Przeka¼nik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napiêcie poni¿ej 274 mV
53 Modu³ ECM Usterka w uk³adzie immobilizera
12 sie nie przejmuj , tak ma byæ jak silnik nie pracuje .

B³±d 12 wystêpuje zawsze. B³±d 32 to pewnie od³±czona pompka paliwa podczas jazdy na LPG. Gazownik zamiast emulatora zainstalowa³ dodatkowy przeka¼nik. B³±d 44 uboga mieszanka. Sonda pewnie jest dobra, instalacja LPG nie zachowuje odpowiedniego sk³adu mieszanki. B³±d 53 to immobilizer. Nie wiem czemu siê pojawia ale to raczej nie ma zwi±zku z t± bardzo fachowo za³o¿on± instalacj± LPG... Napisz gdzie zak³ada³e¶ gaz. Bêdziemy wiedzieli kogo unikaæ.
Czyli jednym s³owem gaz do d***?
Cytat: Sonda pewnie jest dobra, instalacja LPG nie zachowuje odpowiedniego sk³adu mieszanki.

A jak zrobiæ ¿eby zachowywa³a:P

[ Dodano: 2009-10-29, 18:25 ]
Znalaz³em co¶ takiego
http://www.swistak.pl/a36...a-inst-LPG.html

To jest ten ca³y przeka¼nik? czy wystarczy cos takiego kupiæ i zamontowaæ i bêdzie ok? czy ca³a instalacjê trzeba na nowo ci±gnaæ
S± sposoby ¿eby instalacja I gen nie powodowa³a b³êdu sk³adu mieszanki. Jednym z nich jest ustawienie instalacji ale to wymaga wielu prób bo niewielkie odchy³ki od mieszanki idealnej powoduj± pojawienie siê check. Najlepszym wyj¶ciem jest doinstalowanie silniczka krokowego ze sterownikiem. Kolejnym sposobem jest doinstalowanie emulatora sondy lambda. On oszukuje sterownik silnika, ¿e mieszanka jest idealna. ¯eby nie pojawia³ siê b³±d przerwa w obwodzie pompki zamiast przeka¼nika musi byæ emulator wtryskiwaczy. Jak za³o¿ysz emulator wtrysków, emulator lambdy i silnik krokowy ze sterownikiem to bêdziesz mia³ II gen i to musi chodziæ. Taka instalacja kosztuje 1600-1800 z³ i tyle powinna kosztowaæ. To nie silnik ga¼nikowy i na takiej jak masz instalacji to za d³ugo nie popracuje
Te autko ma popracowaæ jeszcze dobry rok, a¿ nie od³o¿e pieni±zków na co¶ nowego ale to mnei przerazi³o
Cytat: To nie silnik ga¼nikowy i na takiej jak masz instalacji to za d³ugo nie popracuje

Jednak to nie zmienia faktu , ¿e kolejny instalator gazu po prostu leci w H***(za przeproszeniem) powinnien poinformowac jakie s± tego skutki...Narazie brak ¶rodków, mam nadziejê ze do przysz³ego miesi±ca (grudnia) poje¿d¿e tym autkiem i nic siê nie stanie pó¼niej najwy¿ej dokupie to co piszecie
Nie no. To nie jest a¿ tak destrukcyjne. Nie ¶cigaj siê tylko nim na tej instalacji i wytrzyma bez problemów. Te elementy które Ci brakuj± bêd± kosztowaæ ok. 500 z³ wraz z zainstalowaniem. To co masz zostanie w aucie i nie stracisz na tej instalacji bo nic poza ¶rub± regulacyjn± nie zostanie z samochodu usuniête. No mo¿e jeszcze centralka wyleci jak nie bêdzie siê nadawaæ. Zale¿y jak± tamten gazownik za³o¿y³.
Cytat: Nie no. To nie jest a¿ tak destrukcyjne. Nie ¶cigaj siê tylko nim na tej instalacji i wytrzyma bez problemów. Te elementy które Ci brakuj± bêd± kosztowaæ ok. 500 z³ wraz z zainstalowaniem. To co masz zostanie w aucie i nie stracisz na tej instalacji bo nic poza ¶rub± regulacyjn± nie zostanie z samochodu usuniête. No mo¿e jeszcze centralka wyleci jak nie bêdzie siê nadawaæ. Zale¿y jak± tamten gazownik za³o¿y³.

To chocia¿ w tej sytuacji zosta³em pocieszony....Nie scigam siê je¿d¿e w granicach 90-105km/h... Przyspieszam bardzo poma³u( nie ma gwa³townych przyspieszeñ na 1-2-3 biegu_ delikatnie ka¿dy do 2.5 tys obrotów....Tylko ta kontrolka mnie martwi³± na 5 biegu pow 80km/h , a w staniu w korkach normalnie ga¶nie;-) ehhh... mam nadzieje ze nic siê narazie nie stanie, a w grudniu pojade i zobacze dalej co z t±instalacjê najwa¿niejsze by nic siê teraz nie dzia³o;-)

PS. Jutro jak bêdzie s³oneczko to pstrykne kilka fotek jak ta instalacja wygl±da;-) sami ocenicie jak to zrobione
Pozdrawiam i dziêkuej wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc (oczywi¶cie wszyscy dostan±odpowiedznia nagrodê)
Pozdrawiam i do jutra ;-)
Jak silnika nie pi³ujesz to nic nie powinno siê dziaæ. A lampk± check siê nie przejmuj. Teraz wiesz czemu siê ¶wieci i kiedy zga¶nie na dobre Pozdrawiam
O ja jebe, Panie, to oni Ci pierwsza genere zalozli do gaznika To sie nie dziw ze check sie pali, skoro nie ma emulacji ani lambdy ani wtryskiwaczy
Czekamy na fotki silnika i namiary na Pana gaziarza :/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •