ďťż

Graczem będąc…

Witam!

Ostatnio siadła mi chłodnica, więc ją wymienił znajomy mechanik (na używkę ) i przy okazji wymienił mi olej w silniku na nowy (mobil 1 10w40).Po około 2 tygodniach zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju (która mrygała / właczała sie i wyłaczała /aż zaświeciłła się na stale ale jak poruszam przewodami wokół silnika to gaśnie na jakiś czas.

W dniu kiedy mi kontrolka się zaświeciła otwarłem maskę samochodu zauważyłem iż osłonki na przewodach w okolicy silnika (kable) są lekko poprzepalane i spękana pewnie mają kontakt lub spoczywają wokół rozgrzanego silnika.Co do Silnika to był tak rozgrzany iż nie dało się go dotchnąć. Czuć było swąd przypalonych osłon na kablach oraz buchający żar z silnika po otwarciu maski.

Kontrolka temperatury cieczy w chłodnicy w normie wentylator się włącza.

Co może być przyczyną tak nagrzanego silnika ? nigdy przedtem tak nie było

Pozdrawiam


temperatura zewnętrzna jezeli wskaźnik nie przekroczył normy czyli tak ja zwykle masz to nic się nie dzieje co do przewodów zabespiecz je tasmą i poprzyczepiaj opaskami żeby nie dotykały do silnika lub powkładaj w wrurki osłaniające . jaki przebieg ma nesia i jaki olej był wczesniej zalany
Przebieg to 126k km olej to Mobil 1 10W40. Dalej mi mryga ta dioda jutro wymienie czujnik ciśnienia oleju. jak to nie pomoże to pewnie będę się musiał udać do elektryka ehhh
może i czujnik ale przed wyjazdem do elektryka proponuje przejżec dokładnie przewody czy jeszcz gdzies nie jest przetary , i podskocz do mechanika niech wkręci manometr i sprawdzi ciśnienie


Witam, i jak kolego moonter poradzłeś sobie już z problemem, pytam ponieważ mam podobny w nubirze 1.6 16V, problem wynikł po tym jak uszkodzeniu uległ czujnk ciśnienia oleju, i olej zaczął uciekać przez czujnik. Po wymianie czujnika auto po dłuższych trasach nagrzewa się bardziej niż zwykle i w momencie kiedy temperatura się podniesie zaczyna nrygać kontrolka oleju na wolnych obrotach. Wystarczy dać 1000obr. i gaśnie. Postawilem auto w aso i stwierdzili że panewki, wymienili panewki korbowodowe i stwierdzili że bedzie ok. Po przejechaniu długiego odcinka problem zaczął sie pojawiać kontrolka zaczeła mrygać po przejechaniu 400km jednym ciągiem. Może koledzy mają jakieś pomysły.
Może koledzy mają jakieś pomysły.
podjedź do normalnego warsztatu i niech zaczną od sprawdzenia cisnienia a nie wymiany panewek jak wymienili same panewki bez szlifu to lipa
Witam

Ciśnienie w silniku zostało sprawdzone manometrem i jest okey. czujnik został wymieniony (koszt czujnika 23zł). Czujnik nie był powodem zapalonej kontrolki ale jeden z kabli elektrycznych. Kabel nie był uszkodzony (zerwany) ale był gdzieś załamany, mechanik przejrzał kable ponaciągał je i końcówki po oklejał taśmą izolacyjną. Powiedział ze jak problem znowu się powtórzy to będzie oznaczało iż jeden z kabli uległ uszkodzeniu i należy go ponownie połączyć.
Co do wysokiej temperatury "mariusz24" ma racje jest gorąco i temperatura zewnętrzna znacząco wpływa na temperaturę silnika a konkretnie na ciepło jakie on odprowadza.

Bardzo dziękuje wszystkim którzy wypowiedzieli się w tym temacie.

Pozdrawiam
moonter
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •