ďťż

Graczem będąc…

Witam.
Jako że to mój pierwszy post to witam wszystkich starych userów

Mam pytanie do fachowców.
Mianowicie mam Nubię 2.0 16V z 1998 roku z „rozwalonym” blokiem cylindrów (korba wyszła bokiem)
Chciałem się Was zapytać czy:
1 - silnik 2.0 16V z opla omegi lub vectry B będzie pasował do nubiry?

2 - Jak wygląda sprawa z przełożeniem prawej podpory silnika, tej łapy co wystaje od strony rozrządu? Czy da się ją bezproblemowo przekręcić z nubiry do silnika oplowskiego?

3 – czy kolektor ssący podchodzi bez problemów? Ponieważ do końca nie wiem jak rozwiązać sprawę zasilania paliwem… Wolałbym przełożyć kolektor z daewoo.

4 – jak wygląda sprawa np. założenia głowicy z daewoo do opla?

Ponadto na co zwrócić jeszcze szczególną uwagę?

Pozdr

P.S. Czy może taniej i prościej byłoby założyć silnik daewoo 1.6? Tylko co wtedy trzeba zmienic? I czy byłby to duże koszta? Komputer...?

Dodam że szukałem podobnego tematu, zadałem pytanie w podobnym wątku o nexi ale został zamknięty.
Jeżeli temat założyłem w złym dziale, to grzecznie proszę moda o przeniesienie, a nie kasowanie lub zamykanie tego tematu.


Wyślij PW do usera Ziemniak bo to największy na tym forum fachura od swapów silników oplowskich do Daewoo.
Jeśli mnie pamięć nie myli to ktoś na forum opisywał przełożenie silnika 2.0 oplowskiego do leganzy. Oryginalne silniki 2.0 w leganzie i nubirze są takie same więc pewnie ewentualne przeróbki mocowania silnika i kolektora wydechowego zastosowane w leganzie byłyby takie same w nubirze.
Tak, da sie - to sa takie same silniki Lapy beda pasowaly Twoje. Jak cos zapraszam na podmianke
ziemniak, Właśnie wchodzę na forum aby napisać PW do Ciebie a tu już jest wiadomość Bardzo Ci dziękuję za informacje. Niestety ale do Białegostoku mam dośc sporo kilometrów mieszkam w okolicach Limanowej a Limanowa jest 35km od Nowego Sącza.
Jakbym miał jakieś problemy to będę prosił o pomoc na PW

Pozdrawiam Jacek


Spoko, jak cos, pisz
Witam.
Kupiłem silnik miał być od VECTRA B a chyba jest od OMEGA, ponieważ nie ma podpory silnika od strony rozrządu, oraz na bagnet z przodu, ale mniejsze z tym…

Postanowiłem opisać pierwszy problem Mianowicie podpora która trzyma silnik od strony rozrządu w DAEWOO Nubia jest przykręcana trzema śrubami fi 10mm a w oplu są otwory z gwintem, ale fi 8mm. Po krótkiej naradzie rozwierciliśmy otwory i prze gwintowaliśmy gwintownikiem fi10mm i jest SPOX Na razie tyle, pomalutku trzeba będzie wszystko przekładać i założyć silnik do auta.
Z tego co zauważyłem to miskę olejową trzeba na 100% przełożyć od daewoo, ponieważ nie pasują otwory (na śruby) od skrzyni biegów.

Mam zamiar też przełożyć dekiel tzn pokrywę zaworów, mam nadziejże nie będzie żadnej niespodzianki…

Pozdrawiam

Zapomniałem się zapytac…
Jak wygląda sprawa z przełożeniem smoka olejowego z nubiry do opla? Jest tak samo przykręcany? Bo na alledrogo znalazłem zdjęcie że w oplu jest prostokątny, a w nubirze jest okrągłe mocowanie do bloku… Pytam, ponieważ jeszcze nie zdemontowałem misy.
Pozdr
Witam.
Chciałem poinformować że później z montażem już wszystko szło elegancko i silniczek pięknie chodzi Warto było kupić silnik OPLA a nie DAEWOO, ponieważ zaoszczędziłem ok. 1000 – 1500zł ))
Dzięki za porady, pozdrawiam MAGNUM
ziemniak, Witaj
widzę iż jesteś na tym forum ekspertem od przekładek silników. Właśnie zaczęły mi dzwonić panewki i chcę bez zbędnej zabawy wymienić silnik. Jak się wczytałem to od opla vectry B pasuje do leganzy jak ulał z małymi poprawkami - otwory pod mocowanie od strony rozrządu z 8 na 10 oraz oryginalna z leganzy miska olejowa.
Pytanie co jeszcze mnie może spotkać???
mam pytanko mam nubire 2.0l 16V silnik jest na wykończeniu dzwonią panewki i chyba poszły sforznie na tłokach a pytanko mam takie czy podpasuje silnik 1,6 16v i czy komputer jest taki sam zeby nieprzekladac instalacji
Jaki jest sens zmieniać na słabszy i gorszy silnik nie lepiej a co za tym idzie tanie zmienić na ten sam?

komp jest inny i jeszcze pare rzeczy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •