ďťż

Graczem będąc…

witam
jak to prawidłowo zrobić?
jak długo kręcić rozrusznikiem?
mam manometr na gumowym wężyku, ktory się wkręca zamiast swiecy..
ile powinno być?
mam nexie 1,5 8V 160kkm przebiegu.
pozdro


po prostu wykręcasz świece, potem wkręcasz manometr (ewentualnie dociskasz poprzez uszczelkę gumową) zamiast świeczki ,Kręcisz rozrusznikiem i sprawdzasz ile nabiło (zanim zaczniesz kręcić sprawdź czy manometr wyzerowałeś, upuściłeś wcześniej nabite ciśnienie) i tak na każdym garku.-pamiętaj ,że silnik powinien być goracy -ok 70 st,wyjmij bezp od zapłonu aby przy próbie nie odpalił,i ważne-przepustnica musi być otwarta=======takie dane spisałem z porad z forum elektroda


Dodam tylko, że wykręcasz wszystkie świece i akumulator musi być sprawny <--> naładowany.
a ile sekund trzeba krecic?
mam pytanie: bo chyba mam walnięte pierscienie bo mi olej spala.
czy przy walniętym zgarniaczu bedzie odpowiednie cisnienie w garze?
pozdr


Jak wszystkie swiece wykreci to nie bedzie musial wyciagac zadnego bezpiecznika. Silnik nie odpali a cisnienie zmierzy.
ale bezp spowoduje brak podania zapłonu itd,oczywiście jezeli wykręci wszystkie to nie musi
a ile sekund trzeba krecic?
mam pytanie: bo chyba mam walnięte pierscienie bo mi olej spala.
czy przy walniętym zgarniaczu bedzie odpowiednie cisnienie w garze?
pozdr

Kręcisz dotąd, aż ciśnienie przestanie rosnąć.
Jeśli pękły Ci tylko zgarniacze to ciśnienie raczej będzie normalne albo lekko podwyższone. Niezgarnięty olej lepiej doszczelnia pasowanie pierścień - cylinder.
Jakie masz objawy? Spadek mocy, dymienie na niebiesko? Jeśli dymi to w jakich okolicznościach? Wysokie obroty, tuż po odpaleniu...?

Dodam tylko, że wykręcasz wszystkie świece i akumulator musi być sprawny <--> naładowany.

Tak i to obowiązkowo. Wykręca się wszystkie świece żeby zmniejszyć opory na silniku. Silnik musi osiągnąć przynajmniej 300 obr/min by pomiar miał sens. Ze świecami tyle nie osiągnie o ile nie odpali na 3 garach...
oznaki:
dymi na niebiesko- po przekroczeniu ok 3000 obr/min.
zaraz po odpaleniu normalnie chodzi i nie dymi.
jak jade przy obrotach ok 2000-2500 i wcisne szybko gaz to sie muli i nie umi wejsc na obroty(przy gazie widac to bardziej)
. jak powoli daje gaz to sie rozkreca w miare normalnie.
czy to jest spowodowanie tym ze sonda L. moze juz byc zaolejona? w zeszlym roku wymieniona na boscha.
pozdr
To najprawdopodobniej pierścienie się skończyły. Jak na początku nie dymi i dymi na wyższych obrotach to olej dostaje się raczej po cylindrach. Samochód się muli bo nie dostaje wystarczającej dawki paliwa. Sonda lambda mierzy ilość tlenu w spalinach i jak pojawia się w nich dym ze spalonego oleju to ilość tlenu drastycznie spada. Wtedy ecm ogranicza paliwo żeby uzyskać mieszankę stechiometryczną ale w rezultacie ona wychodzi za uboga... Na gazie jest tak samo jeśli masz II gen lub sekwencję...
instalka to stag 2 L - szajs do kwadratu(krokowiec + sruba).
chce wsadzic bingoM.
to mowicie ze pierscionki do wymiany, polecacie jakąś daną firme?
czy mogą byc np polskie z primy Lodz.?
pozdr
instalka to stag 2 L - szajs do kwadratu(krokowiec + sruba).
chce wsadzic bingoM.
to mowicie ze pierscionki do wymiany, polecacie jakąś daną firme?
czy mogą byc np polskie z primy Lodz.?
pozdr

Pierścienie z primy montowane są w większości silników w europie. Nawet jak kupujesz jakieś oryginały to najprawdopodobniej to są Łódzkie pierścienie tylko inaczej zapakowane... A używasz pierścieni a nie ich opakowania...
a jeszcze takie pytanko:
silnik ma przebieg 161 tys km. czy te pierscienie mają byc na wymiar nominalny? średnice 76,5 oraz wysokości pierścieni : 1,5-1,5-3 ?
czy jakies inne wymiary?
pozdr
Wszystko zależy od wielkości remontu i zużycia. Pierścienie mają mieć 0,05 mm luzu w kanałku w tłoku i jeśli tyle będą miały i nie będzie potrzeby nic robić z cylindrami to mogą być nominalne. Jeśli kanałki w tłokach będą rozklepane to będziesz musiał jechać do kogoś kto się zajmuje remontami. On Ci te kanałki poszerzy i dobierze odpowiednio szerokie pierścienie...
ok. wielkie dzieki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •