Graczem będąc…
Witam wszystkich!
To mój pierwszy post, wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ. Jestem szczê¶liwym posiadaczem lublinka z 2000 roku. Dla mnie jest to samochód idealny, ale bardzo by siê przyda³ do³±czany przedni napêd. Pomy¶la³em, ¿e mo¿na u¿yæ reduktora z honkera, ale co z mostem. Nie wydaje mi siê, ¿eby przedni most od niego pasowa³. Nie mam dostêpu do honkera, wiêc nie mogê pomierzyæ a nawet popatrzeæ. Proszê o odpowiedzi. POZDRAWIAM
No có¿, prototyp Lublina - czyli Nysa 325 z 1982 roku - mia³a wersjê 4x4 z reduktorem i mostami z prototypowego Honkera ...
Nysa 325 z 1982 roku - mia³a wersjê 4x4 z reduktorem i mostami z prototypowego Honkera
Nie ka¿da
Wyprodukowano kilka(na¶cie) egzemplarzy; z normalnym napêdem 4×2 te¿ by³y. Ten samochód i tak nie wyszed³ poza fazê prototypu, wiêc eksperymentowali ch³opcy.
Dla mnie to bezsens. Ja te¿ je¿d¿ê lublinami i, szczerze, nie widzê tego na d³u¿sz± metê w wersji 4×4. To jest samochód do roboty, a nie do jazdy wyczynowej. Ju¿ sama konstrukcja i bry³a nadwozia dyskwalifikuje ten pojazd jako 4×4, ale nikomu nie zabraniam eksperymentowaæ.
http://www.fpm.onmoto.pl/...ht=4x4&start=15 <- Tutaj jest nawet temat o takiej nysie; trzeba byæ zalogowanym, ¿eby przeczytaæ.
Dlatego te¿ napisa³em ¿e "mia³a wersjê 4x4" A czy jest sens - skoro kto¶ ju¿ u nas zrobi³ ¯uka na ramie UAZ-a (by³ chyba w Je¼dzie Polskiej lub Legendach PRL) to czemu nie Lublina na Honkerze? Powinno byæ nawet pro¶ciej, gdy te auta projektowano triumf ¶wiêci³o s³owo "unifikacja"
Moim zdaniem najwiêkszy problem to mo¿liwa a raczej pewna kolizja most vs miska olejowa, z tego co wzrokowo pamiêtam. Poza tym generalnie "prosta" sprawa, dobraæ mosty (oba, ¿eby prze³o¿enia sie zgadza³y) o odpowiedniej szeroko¶ci, przespawaæ siode³ka pod resory na rozstaw Lublina, do tego reduktor najlepiej ze skrzyni± (odseparowany reduktor po³±czony ze skrzyni± poprzez dodatkowy wa³ek to wiêcej komplikacji ni¿ sie wydaje). Najlepiej ¿eby graty pochodzi³y z jednego auta, np. wspomniany Honker, jest wtedy duuu¿o mniej problemów ze z³o¿eniem tego, nie wspominaj±c o trywialnych rzeczach jak wyj¶cie z reduktora na przedni most po odpowiedniej stronie
Honker mia³ dwa rodzaje mostów, starszy typ mia³ dzielon± pochwe i proste zazêbienie przek³adni g³ównej, dlatego by³ podobny do mostów Uaza. Nowszy typ z jednolit± pochw± i zazêbieniem hipoidalnym to o wiele lepsza/trwalsza konstrukcja.
Idea dostawczego 4x4 nie jest taka g³upia, okoliczni energetycy obok Land Roverów u¿ytkuj± Iveco Daily 4x4, co prawda nie najszczê¶liwsze auto ale zapewnia mobilno¶æ w terenowych warunkach - oczywi¶cie ze wzglêdu na gabaryty, masê i jej rozk³ad ustêpuje klasycznym terenówkom ale na dobrej gumie zajedzie tam gdzie zwyk³y dostawczak mo¿e tylko pomarzyæ.
Najlepiej jak by¶ zobaczy³ jak to jest rozi±zane w samochodzie GAZ GAZELA 4x4 .Tam jest akurat silnik z lublina i sam samochód jest lublinopodobny konstrukcyjnie a ma napêd 4X4 wiêc mosty od niego te¿ by mog³y pasowaæ ,oczywi¶cie jaki¶ tam przeróbek trzeba by by³o dokonaæ.Inna sprawa ¿e jest ich ma³o a same mosty ciê¿ko znale¶æ.