Graczem będąc…
Potrzebuje olej mineralny 15W/40 no i pytanie - rozchodzi siê o producentów czy jest sens pakowaæ w "drogi" olej czy starczy Lotos. Wszelkie opinie mi³o widziane.
ja od kupna mia³em mobil1 zmieni³em na midland troche tañszy ale ró¿nicy nie odczu³em wszystko cicho jak na mobilu. Olej syntetyk 5w/40
jedynie czego nie kupuj to zwyk³ego Lotosa bo to badziewie lepiej Trafic
S³ysza³em, ¿e lotosy s± niez³e. Mam kumpla, który pracowa³ w VW i mechanicy mówili mu, ¿e po rozebraniu silnika, który je¼dzi³ na Mobilu wszystkie elementy by³y idealnie czy¶ciutkie, natomiast jak jaki¶ je¼dzi³ na Elf to by³ syf.
Ja z kolei s³ysza³em, ¿e Lotos to badziewie. :my¶le:
No w³a¶nie :-/ ciê¿ko okre¶liæ jako¶æ a co z Orlenem? (hehe rodzime produkcje ;-) )
Zalej Mobil 1, Valvoline, Motul albo co¶ podobnego. Pare groszy wiêcej, ale przynajmniej bêdziesz mia³ dobry olej.
Lepiej shella
[ Dodano: 2007-03-29, 21:18 ]
Ja z kolei s³ysza³em, ¿e Lotos to badziewie. :my¶le:
Potwierdzam
Ja mam shella i naprawde ci go polecam
minralny jest dobry
Ja z kolei s³ysza³em, ¿e Lotos to badziewie. :my¶le:
A mo¿esz wska¿aæ mi kilka przyk³adów aut, których silniki nadawa³y siê do remontu z powodu stosowania w nich oleju LOTOS? Tylko naprawdê z powodu oleju, a nie np. z powodu zakatowania silnika.
Ja z kolei s³ysza³em, ¿e Lotos to badziewie. :my¶le:
A mo¿esz wska¿aæ mi kilka przyk³adów aut, których silniki nadawa³y siê do remontu z powodu stosowania w nich oleju LOTOS? Tylko naprawdê z powodu oleju, a nie np. z powodu zakatowania silnika.
Nie napisa³em "Lotos to badziewie", tylko "S³ysza³em, ¿e Lotos to badziewie". Mo¿na z tego wywnioskowaæ, i¿ nie mia³em z tym olejem styczno¶ci, lecz s³ysza³em o nim od ró¿nych ludzi, b±d¼ na forach internetowych. ;-)
Ja z kolei s³ysza³em, ¿e Lotos to badziewie. :my¶le:
A mo¿esz wska¿aæ mi kilka przyk³adów aut, których silniki nadawa³y siê do remontu z powodu stosowania w nich oleju LOTOS? Tylko naprawdê z powodu oleju, a nie np. z powodu zakatowania silnika.
Nie napisa³em "Lotos to badziewie", tylko "S³ysza³em, ¿e Lotos to badziewie". Mo¿na z tego wywnioskowaæ, i¿ nie mia³em z tym olejem styczno¶ci, lecz s³ysza³em o nim od ró¿nych ludzi, b±d¼ na forach internetowych. ;-)
Tak samo mówi± o Daewoo ;-)
PS: Bourne co masz na my¶li mówi±c "zwyk³y" Lotos?
chodzi mi o ten zwyk³y jak na fotce
Powiedzcie dlaczego lotos jest taki tani Na czym¶ trzeba oszczêdzaæ wiêc oszczêdza siê na domieszkach i wtedy jest gorsza klasa.
Wiem co nieco o tych olejach bo 3 lata nimi handlowa³em
Nigdy do swojego auta nie zala³bym Lotosa wole do³o¿yæ 20z³ i kupiæ olej klasowo lepszy.
[ Dodano: 2007-03-30, 08:30 ]
Ja polecam
VALVOLINE, Midland, Motul (ale cena wysoka), ESSO, I podobno TOTAL jest dobry
Bourne_Nexus no to zupe³nie inny sposób podej¶cia
Figaro zgadzam siê ale tak naprawdê da radê zobaczyæ jak roz³o¿ysz silnik na czê¶ci a tak hobbistycznie to tutaj chyba sobie nie rozkrêca :mrgreen: Fajnie jakby kto¶ siê jeszcze wypowiedzia³.
A teraz jeszcze chcia³bym poznaæ opinie dotycz±c± olejów "luzem" niektóre sklepy oferuj± co¶ takiego - ale jak± mamy pewno¶æ ¿e to ten olej
Najczê¶ciej jest to ten olej jak na beczce napisane gdy¿ nie po³aca siê przepompowywaæ z innych do jednej
Powiedzcie dlaczego lotos jest taki tani Na czym¶ trzeba oszczêdzaæ wiêc oszczêdza siê na domieszkach i wtedy jest gorsza klasa.
Nigdy do swojego auta nie zala³bym Lotosa wole do³o¿yæ 20z³ i kupiæ olej klasowo lepszy.
Klasowo lepszy? Proszê bardzo...
Podajê charakterystyki techniczne dla olejów pó³syntetycznych:
Mobil Super S 10W 40
1. Klasa jako¶ci: API - SJ/CF
2. Wska¼nik lepko¶ci: 155
3. Temperatura p³yniêcia: -36 st. C
4. Liczba zasadowa TBN: 10 mg KOH/g
a teraz Lotos Semisyntetic 10W 40
1. Klasa jako¶ci: API - SG/CD
2. Wska¼nik lepko¶ci: 150
3. Temperatura p³yniêcia: -44 st. C
4. Liczba zasadowa TBN: 9,9 mg KOH/g
1. Co do jako¶ci oleju - im ni¿sza druga litera alfabetu tym ni¿sza klasa oleju. Lotos jest wiêc o 3 klasy wy¿ej w przypadku silników benzynowych (SG) ni¿ Mobil (SJ), bo J jest w alfabecie pó¼niej ni¿ G. Co do diesli to Lotos te¿ jest klasê wy¿ej.
2. Im wy¿szy wska¼nik lepko¶ci, tym mniejsza zmiana lepko¶ci wraz z temperatur± i tym lepiej. Wynika z tego, ¿e Mobil jest lepszy, bo ma wska¼nik 155 a Lotos 150. Ró¿nica rzêdu 3,3% na korzy¶æ Mobila, czyli znikoma.
3. Temperatura p³yniêcia jest to najni¿sza temperatura, w której olej zachowuje jeszcze swoj± p³ynno¶æ.
Tutaj bezkonkurencyjnie wygrywa LOTOS (-44) a Mobil tylko (-36)
4. Liczba zasadowa TBN - jest to jeden z najwa¿niejszych parametrów. Charakteryzuje on zdolno¶ci myj±co-dysperguj±ce oleju. TBN jest miar± zawarto¶ci detergentów i dyspergatorów w oleju. Im wiêksza, tym lepsze s± w³a¶ciwo¶ci myj±ce i neutralizuj±ce kwa¶ne produkty spalania paliwa czy oleju. Im wiêksza zawarto¶æ siarki w paliwie, tym wiêksza powinna byæ liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprê¿nych (diesli) powinny mieæ wy¿sz± TBN ze wzglêdu na ciê¿sze warunki pracy.
Tutaj w zasadzie oba oleje s± jednakowe, z lekkim wskazaniem na Mobil (10) w stosunku do LOTOSa (9,9).
Ja kieruj±c siê w/w charakterystyk± pó³syntetyków zdecydowanie wybieram i stosujê u siebie pó³syntetyczny LOTOS przy lepszych parametrach (wiêksza p³ynno¶æ zim±) oraz wy¿szej klasie oleju (w koñcu API to American Petroleum Institute) oraz zdecydowanie ni¿szej cenie.
Podam jeszcze 2 "markowe" oleje pó³syntetyczne
10W40 Castrol GTX5Lightec
1. Klasa jako¶ci: API - SJ/CF (gorzej ni¿ LOTOS)
2. Wska¼nik lepko¶ci: 154 (lepiej ni¿ LOTOS)
3. Temperatura p³yniêcia: -39 st. C (gorzej ni¿ LOTOS)
4. Liczba zasadowa TBN: 9,4 mg KOH/g (gorzej ni¿ LOTOS)
10W40 Elf Competition STI
1. Klasa jako¶ci: API - Sj/CF (gorzej ni¿ LOTOS)
2. Wska¼nik lepko¶ci: 154 (lepiej ni¿ LOTOS)
3. Temperatura p³yniêcia: -33 st. C (gorzej ni¿ LOTOS)
4. Liczba zasadowa TBN: 9 mg KOH/g (gorzej ni¿ LOTOS)
Natomiast nie nale¿y kupowaæ LOTOSa City 15W40 ze wzglêdu na nisk± liczbê zasadow± (tylko 5,7). Z drugiej strony zwyk³y mineralny LOTOS 15W40 ma liczbê zasadow± 8,5 czyli tyle samo ile syntetyczny Castrol 5W40 i 0W30.
Podsumowuj±c LOTOS nie jest takim z³ym olejem.
Zainteresowanych odsy³am do lektury artyku³u, z którego zaczerpn±³em dane Wszystko o olejach
Dla tego nie leje ¿adnych innych oprócz PETRO CANADA bo ma klasê CI-4 Plus, CH/SL
http://www.petrocanada.pl...on_syntetic.pdf
Figaro dziêki za przybli¿enie problemu + dla Ciebie
Lotos mineral to zlo, zmienilem do na polsyntetyk mobil
Silnik od razu inaczej pracuje Nie slychac nawet ze jest odpalony
Jak pszzzzzzczolka Polecam
no fajno ale jak u mnie by³ lany mineralny przez ca³y czas to teraz nie wleje pó³syntetyka bo mi zniszczy ¶wie¿o wlany olej albo co gorsza rozwali uszczelki :/ muszê zostaæ przy mineralu
no fajno ale jak u mnie by³ lany mineralny przez ca³y czas to teraz nie wleje pó³syntetyka bo mi zniszczy ¶wie¿o wlany olej albo co gorsza rozwali uszczelki :/ muszê zostaæ przy mineralu
To ju¿ zale¿y od stanu silnika, je¶li silnik ma niewielki przebieg i jest zadbany to mo¿na nawet syntetyk wlaæ.
no 150 000km i ca³y czas by³a mineralka :-/ mam obawy przed wlanie pó³syntetyka - ¶rodki czyszcz±ce dodawane do pó³syntetyków mog± mi wyczy¶ciæ uszczelki do zera :mrgreen:
Nie ryzykuj, ja zaryzykowa³em i ¿a³uje. Przy nastêpnej zmianie wlewam spowrotem mineral.
Valvoline co my¶licie o tym oleju? 15W40 klasa SJ (wy¿sza jest tylko L) mo¿e ma kto¶ wiêcej info bo nie wiem czy nie ma za du¿o zwi±zków zasadowych bo wcze¶niej lany by³ do mojego samochodu BP i ¿eby siê nagle nie okaza³o ¿e jakie¶ uszczelki puszczaj± czy ¶wie¿y olej mi siê "zwa¿y"
Mo¿esz ¶mia³o laæ
[ Dodano: 2007-04-02, 19:46 ]
http://www.mototechnika.r...liki/oleje.html
Wiecie co? Chyba nie¶wiadomie wprowadzi³em Was w b³±d.
Na TEJ stronie jest napisane "im ni¿sza druga litera alfabetu tym ni¿sza klasa oleju". W ¶lad za tym uzna³em, ¿e klasa SG Lotosa jest wy¿sza ni¿ klasa SJ Mobila. Wynik³o to st±d, i¿ potraktowa³em litery alfabetu tak jak oceny w szkole podstawowej czyli, ¿e A jest najwy¿sze a Z najni¿sze.
Dopiero link Bourne_Nexusa TUTAJ u¶wiadomi³ mi moj± niew³a¶ciw± interpretacjê. Otó¿ jest tam napisane: "Im dalsza jest to litera alfabetu tym olej jest lepszej jako¶ci", co wyja¶nia wszystko.
Przepraszam za pomy³kê. :oops:
Witam wszystkich serdecznie...
Nie znam sie na samochodach od strony technicznej, a czytajac ten temat zastanawiam sie, czy uzyskam jakies info.
Otoz 1,5 roku temukupilem lanosa 1.5 8V z przebiegiem 75 tys km (5 lat). Nie wiedzac jaki olej byl lany wczesniej wlalem mineralny, poniewaz niebezpiecznie jest lac syntetyk (polsyntetyk) jezeli wczesniej byl mineralny (takie info od mechanika dostalem). Teraz mam 98 tys km i sie zastanawiam czy istnieje mozliwosc przejscia na polsyntetyk?
I jeszcze jedno pytanie... Po kolejnej zmianie oleju mechanik wlal mi "tani i dobry" z beczki i od tego czasu silnik zaczal "klekotac". Inny mechanik powiedzial ze to wlasnie przez badziewny olej i po wymianie na jakis lepszy "klekotanie" ustanie. Teraz mam mineralny Shell Helix Super 15W-40, podobniez dobry, ale "klekotanie" nie ustalo. Czy mozna jakos inaczej wyeliminowac to klekotanie i czym ono w ogole jest spowodowane ((
Co do klekotania, to wymien olej na jakis dobry jeszcze raz i powinno ust±piæ.
Je¿eli nie ust±pi, to mo¿e byæ tak, ¿e albo popychacze, albo wa³ek do wymiany.
Witam wszystkich serdecznie...
Nie znam sie na samochodach od strony technicznej, a czytajac ten temat zastanawiam sie, czy uzyskam jakies info.
Otoz 1,5 roku temukupilem lanosa 1.5 8V z przebiegiem 75 tys km (5 lat). Nie wiedzac jaki olej byl lany wczesniej wlalem mineralny, poniewaz niebezpiecznie jest lac syntetyk (polsyntetyk) jezeli wczesniej byl mineralny (takie info od mechanika dostalem). Teraz mam 98 tys km i sie zastanawiam czy istnieje mozliwosc przejscia na polsyntetyk?
I jeszcze jedno pytanie... Po kolejnej zmianie oleju mechanik wlal mi "tani i dobry" z beczki i od tego czasu silnik zaczal "klekotac". Inny mechanik powiedzial ze to wlasnie przez badziewny olej i po wymianie na jakis lepszy "klekotanie" ustanie. Teraz mam mineralny Shell Helix Super 15W-40, podobniez dobry, ale "klekotanie" nie ustalo. Czy mozna jakos inaczej wyeliminowac to klekotanie i czym ono w ogole jest spowodowane ((
Klekotanie jest spowodowane mniejszym docieraniem oleju do popychaczy
Witam wszystkich serdecznie...
Otoz 1,5 roku temukupilem lanosa 1.5 8V z przebiegiem 75 tys km (5 lat). Nie wiedzac jaki olej byl lany wczesniej wlalem mineralny, poniewaz niebezpiecznie jest lac syntetyk (polsyntetyk) jezeli wczesniej byl mineralny (takie info od mechanika dostalem). Teraz mam 98 tys km i sie zastanawiam czy istnieje mozliwosc przejscia na polsyntetyk?
Witaj
Gdyby to by³ mój samochód to bez skrupu³ów przy przebiegu 75 tys km wla³bym wówczas pó³syntetyk. Tym bardziej, ¿e oleje pó³syntetyczne to w 70% minera³y, a tylko 30% to domieszka syntetyczna. Po co skazywaæ stosunkowo m³ode auto (5 lat) na wcze¶niejsz± ¶mieræ?
Je¿eli teraz masz 100.000 to w sumie te¿ bym jeszcze zaryzykowa³ i spróbowa³ przej¶æ na pó³syntetyk - bacznie obserwuj±c po wymianie czy oleju nie ubywa wiêcej ni¿ obecnie i czy nie zaczyna kopciæ.
Dzieki za wszelakie info...
Poki co denerwuje mnie to klekotanie, ale jakis 1 tys km temu wymienialem olej wiec poczekam troche do wymiany drugi raz, a z tym mineralny czy syntetyk(pol) to zielony bylem a nie chcialem nic ryzykowac... wiec chyba juz zostane przy mineralnym.
Jeszcze raz dzieki
Przeczytaj jakakolwiek gazetê np. Auto ¦wiat lub Motor gdzie jest opisywane przej¶cie z jednego rodzaju oleju na drugi to sie dowiesz ze przej¶cie z mineralnego na pó³syntetyk przy takim przebiegu ZAWSZE powoduje zmiany w silniku (czytaj problemy). Przechodzi siê owszem z syntetyku na pó³syntetyk lub z pó³syntetyku a mineralny w momencie gdy silnik jest ju¿ wyeksploatowany.