ďťż

Graczem będąc…

Tak jak w temacie, problem pojawia się i znika, czasami jest wszystko ok a czasami nie, dochodzi nawet do gaśnięcia silnika na wolnych obrotach. Komputer co jakiś czas wywala jakiś błąd, nie wiem jaki, nie potrafię go odczytać, ale rzadko zbiega się to z czasem kiedy samochód przerywa. Do tej pory wymieniłem świece i kable, wszystkie filtry itp. Samochód ma takie same objawy na benzynie jak i na lpg. Ostatnio czytałem że może to być przez EGR więc dziś jadąc i denerwując się na przerywanie autka zatrzymałem się i go odłączyłem, nagle odziwo problem ustał. Tylko nie wiem czym to jest to bo po powrocie do domu znów go podłączyłem i nie pogorszyło się. Silnik 1.8

A więc moje pytania są takie, jak w domu odczytać kody błędów z komputera (czytałem że się da), gdzie jest kostka diagnostyczna i co jeszcze polecalibyście mi sprawdzić.


Sprawdź TPS, a co do zczytywania błędów domową metodą poszukaj, bo było wałkowane.
Mógłbyś mi powiedzieć jak mam to sprawdzić? I sory ale nie mogę nigdzie znaleźć tabeli kodów błędów ani nawet instrukcji gdzie znajduje się kostka itd, szukałem na forum ale nigdzie nie widzę instrukcji do silnika 1.8.
Ewentualnie mogŁA bym...poszukam, ale podjedź niech Ci zczytają błędy w servisie. Zapłacisz max 30zł i bedziesz wiedział, bo niestety nie jestem pewna, czy możesz to zrobić sam (w sensie w tym aucie).


Mógłbyś mi powiedzieć jak mam to sprawdzić?

i go odłączyłem

tzn jak go odłączyłeś

proponuje przeglądnąć wiązkę elektryczną przepustnicy, niezależnie od tego czy to lanos, leganza, nubira czy inne DU, każda ma ten sam mankament, zamiast trwałego połączenia przewody są łączone zaciskowo, jak za to weźmie się śniedź to jaja nie z tej ziemi potrafią się z autem dziać
, jak w domu odczytać kody błędów z komputera (czytałem że się da), gdzie jest kostka diagnostyczna i co jeszcze polecalibyście mi sprawdzić.
jak masz na myśli spinacz to tak się nie da, tacuma ma OBDII i pozostaje wizyta w serwisie.
Sory Zetka za ten błąd, szybko pisałem.
RIPER normalnie silnik działa i wypiąłem kabelek. Zdziwiło mnie że komp nie załapał (chyba) błędu bo kontrolka check się nie zaświeciła, nawet nie mrugnęła. Złącze przepustnicy sprawdzałem i czyściłem choć nie wyglądało na zaśniedziałe.
ci.nek właśnie o tę metodę mi chodziło. Dzięki za informację.
Spoko ejeycorp nie Ty pierwszy i ostatni
niestety czeka cie serwis co do błędów tacuma ma 16pinów czyli sczytanie domową metodą nie jest możliwe

[ Dodano: 2010-05-19, 00:09 ]
a co do EGR to sie go nie odłącza a zaślepia ja wsadziłem do wężyka kulkę od łożyska i zapiłem wężyk problemy zniknęły
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •