Graczem będąc…

Witam wszystkich
Mam problem z gazem w swoim lanosie 1.5 98r. Samochód wiruje mi na obrotach, jest du¿o s³abszy w porównaniu z jazd± na benzynie, potrafi mi zgasn±æ gdy przy 90km/h wrzucê na luz. By³em u gazowników trochê podregulowali ale stwierdzili, ¿e parownik do wymiany. Nie wiem czy rzeczywi¶cie trzeba go wymieniaæ czy tylko chc± mnie naci±gn±æ na kasê. Je¶li kto¶ mia³ podobny problem to proszê o pomoc lub jakie¶ rady co dalej z tym fantem zrobiæ.
Pozdrawiam

Edit Y.
Kolega £ukasz przeczyta dok³adnie regulamin i we¼mie sobie do serca podpunkt o stosowaniu [TAGów] !


jaki przebieg?w lanosie raczej nie ma problemu z rozrzedzaniem mieszanki lpg o2,bo zasysanie jest tak rozwi±zane ze nie rzuca powietrza do filtra pêdem ,jezeli na lpg przechodzi od obrotów to tutaj czesto jest reduktor szybciej do wymiany niz gdy przechodzi od temperatury-proste-membrany na zimnym gazie nie sa elastyczne i szybciej pêkaj±,dlatego wymagane jest przejscie gdy do kabiny zawieje ciep³awym powietrzem,ale wazny przebieg i co to zainstalka,zawsze mozesz dowiedziec sie u konkurencji i zweryfikowac dane
¯e Ci ga¶nie przy 90 km/h to ja bym siê chyba trochê ba³ nim je¼dziæ... Tak jak ³osiek mówi membrany pêkaj± w parowniku gdy nie ma odpowiedniej temperatury. Jednak wiêkszo¶æ instalacji LPG jest zrobiona tak, ¿e jak odpalisz dasz do 2500 obr i ju¿ jedziesz na LPG. A silniczek krokowy masz czy ¶rubê ?
Przebiegu mam oko³o 155ty¶ a instalacja jednopunktowa,reduktor firmy lovtec,elektrozawór lovtec. gaz by³ zak³adany w 05.2002 r.

[ Dodano: 2008-12-03, 22:01 ]
co do silniczka krokowego to nie wiem czy jest czy mo¿e ¶ruba. jutro sprawdzê. Co do ga¶niêcia samochodu to jest to problem, bo ju¿ kilka razy zgas³ mi w takich momentach, ¿e a¿ mi siê ciep³o zrobi³o.:-( Gaz by³ zak³adany przy przebiegu 19ty¶ a wiêc reduktor ma prawo ju¿ szwankowaæ.Ciekawi mnie tylko jaki jest koszt takiego reduktora i czy to wogóle co¶ pomo¿e?


Przebieg 155 tys - to przebieg od pocz±tku, czy od momentu za³o¿enia instalacji?
ten przebieg jest od pocz±tku. gaz by³ za³o¿ony przy 19ty¶.
Ok, w³a¶nie doczyta³em Generalnie ¿ywotno¶æ membran reduktora, w zale¿no¶ci od tego jak siê traktuje parownik, waha siê ok. 60 do nawet 160 tys km. Akurat reduktory Lovtec (to taka czesko-w³oska wersja Lovato) maj±, mimo wszystko, opiniê do¶æ trwa³ych i prostych w regulacji parowników.
Sprawd¼ jaki masz u siebie model tego Lovtec'a, ew. sprawd¼ jak wygl±da wizualnie (zrób jakie¶ foto) i poszukaj np. na Allegro czy takich nie sprzedaj±. Wymiana powinna byæ do¶æ ³atwa, tylko tak czy siak bêdziesz musia³ wyregulowaæ instalacjê, co bêdzie wymaga³o wizyty u gazowników. Je¿eli masz takiego Lovtec'a, to jak widzisz ich ceny s± przystêpne.
Dziêki Pietro za link z parownikiem na allegro. Jutro sprawdzê jaki jest u mnie ale tak wizualnie wydaje mi siê, ¿e to w³a¶nie taki. Co do gazowników to zdajê sobie sprawê,¿e wizyta u nich po wymianie nieunikniona. Zastanawia mnie tylko czy wymiana tego parownika sprawi, ¿e samochód odzyska swoj± moc i bedzie równomiernie pracowa³ bez jakiego¶ tam ga¶niêcia.
Gdy u mojego ojca koñczy³ siê reduktor przy przebiegu ok. 130 tys km, to objawy by³y podobne. Samochód gas³ czêsto na luzie, gorzej przyspiesza³ i coraz wiêcej pali³... u niego skoñczy³o siê na wymianie parownika na BRC i teraz wszystko dzia³a tak jak powinno.
A... i pamiêtaj o tym, aby kupuj±c parownik nie braæ takiego do zbyt du¿ych mocy. 100kW to powinien byæ raczej max.
Takie ma³e OT - czy z instalacj± lpg czy bez, mimo wszystko nale¿y unikaæ wrzucania na luz przy wiêkszych prêdko¶ciach
Pietro, niektórzy na luzie nawet tory kolejowe przeje¿d¿aj±...... ja latem czasami stosujê taki ecodriving, ale zim± ju¿ nie
lepszym eko jest wrzut 5 biegu i puszczenie peda³u gazu,nale¿y unikaæ jazdy na luzie,samo z siebie wynika ze to bieg ja³owy,czyli postojowy-zapytaj L-ki,jest to 1 info jakie zapodaj±,nie je¼dziæ na wci¶niêtym sprzêgle i je¼dziæ jak najd³u¿ej na zasprzêglonym silniku,a przebieg wskazuje na membrany,moze lepiej niech gazownik kupi-przynajmniej jakby co,to on bierze na siebie ¿e cos nie tego (¿ycie )
Pietro, niektórzy na luzie nawet tory kolejowe przeje¿d¿aj±...... ja latem czasami stosujê taki ecodriving, ale zim± ju¿ nie

Jazda na biegu ja³owym raczej ma niewiele wspólnego z ecodriving'iem Wiêksze oszczêdno¶ci da takie zachowanie, jw. opisa³ ³osiek. Przy je¼dzie "na luzie" samochód i tak spala ok. 1-2 litrów paliwa na godzinê. Z kolei przyk³adowo, jak jedziesz np. z górki, czy na d³u¿szej prostej, wrzucisz bieg i pu¶cisz gaz, po 3 sekundach komp odcina wtryskiwacze i nie podaje paliwa, a samochód dalej jedzie Niestety przy instalacjach gazowych II i III generacji nie ma co liczyæ na odciêcie, bo gaz jest podawany do kolektora, tak wiêc nawet przy je¼dzie na biegu bez wci¶niêtego gazu, jego niewielka dawka trafia do silnika. Z kolei ju¿ IV gen (sekwencje) gdzie gaz jest podawany przez wtryskiwacze, dzia³a podobnie jak wtryski benzynowe - po 3-4 sekundach wtryskiwanie gazu jest odcinane.
Witam ponownie wszystkich
By³em dzisiaj u gazownika, podkrêci³ trochê obroty i narazie problem ust±pi³,tzn nie ga¶nie jak wrzucê na luz, lepiej siê zbiera. Nie wiem jak to siê prze³o¿y na spalanie. czekam a¿ wyje¿dzê gaz i zatankuje na nowo i dopiero wtedy zobaczê ile mi teraz bêdzie pali³. Zreszt± zaczynam my¶leæ powa¿nie o zmianie reduktora, bo mo¿e dziêki temu wreszcie samochód odzyska na mocy i skoñcz± siê problemy z gazem.
Witam wszystkich. Mia³em podobny problem gdy jeszcze mia³em opelka. Tzn. Gdy tylko wrzuci³em na luz momentalnie mi gas³. Na benzynie by³o ok. U mnie rozwi±zanie by³o banalnie proste. Od³±czy³em t± gumow± rurê doprowadzaj±ce powietrze do filtra powietrza ( nie myliæ z rur± doprowadzaj±c± powietrze od filtra do silnika! ). Jak rêk± odj±³
Witam wszystkich. Mia³em podobny problem gdy jeszcze mia³em opelka. Tzn. Gdy tylko wrzuci³em na luz momentalnie mi gas³. Na benzynie by³o ok. U mnie rozwi±zanie by³o banalnie proste. Od³±czy³em t± gumow± rurê doprowadzaj±ce powietrze do filtra powietrza ( nie myliæ z rur± doprowadzaj±c± powietrze od filtra do silnika! ). Jak rêk± odj±³

dziwne ¿e tego Twoj gazownik tego nie zrobi³ tak siê zawsze robi³o przy mieszalnikowych instalacjach i wlotach typy "incognito" i podobnych
Jazda na biegu ja³owym raczej ma niewiele wspólnego z ecodriving'iem Wiêksze oszczêdno¶ci da takie zachowanie, jw. opisa³ ³osiek. Przy je¼dzie "na luzie" samochód i tak spala ok. 1-2 litrów paliwa na godzinê. Z kolei przyk³adowo, jak jedziesz np. z górki, czy na d³u¿szej prostej, wrzucisz bieg i pu¶cisz gaz, po 3 sekundach komp odcina wtryskiwacze i nie podaje paliwa, a samochód dalej jedzie Niestety przy instalacjach gazowych II i III generacji nie ma co liczyæ na odciêcie, bo gaz jest podawany do kolektora, tak wiêc nawet przy je¼dzie na biegu bez wci¶niêtego gazu, jego niewielka dawka trafia do silnika. Z kolei ju¿ IV gen (sekwencje) gdzie gaz jest podawany przez wtryskiwacze, dzia³a podobnie jak wtryski benzynowe - po 3-4 sekundach wtryskiwanie gazu jest odcinane.

Pietro no wlasnie sie zastanawialem jak to jest z hamowaniem silnikiem w przypadku instalacji II generacji. Napisales, ze one w takim wypadku i tak podaja lpg. Orientujesz sie jak wielkosc podawanej dawki gazu w jezdzie na biegu bez wcisnietego gazu ma sie do ilosci podawanej podczas jazdy na luzie. chodzi mi oczywiscie ktora opcja w takim wypadku jest bardziej eco
krokowy lpg podaje gaz pobieraj±c dane od krokowca powietrza,uchyla siê na parê kroków,oczywiscie dawka lpg nie jest dok³adna,ale to sa koszta 2 generacji,w 1 punkt wtrysku jest ok,bo lpg podawane jest na przepustnicê,tam s± rowki i têdy do kolektora,zreszt± tak samo podawane jest ja³owe pb,krokowy powietrza podaje tylko powietrze,gorzej w wielopunktach,bo lpg podawane jest przez krokowy lpg,do krokowego powietrza i razem id± do kolektora=koszta?syfi to czujniki,w 1 punkcie akurat tego unikamy,dlatego optymalnym silnikiem do 2 gen jest jednopunkt,co do wtrysków,wg mnie nie s± one odcinane bo silnik zgas³by,wtryski podaj± minimalne ilosci paliwa,otrzymuj± sygna³ od krokowca powietrza,jego uchylenie ,podcisnienie w kolektorze pow.sygna³ sondy ,jakis przelicznik i....odp. paliwa jest podawanazauwaz ze silnik na srubie ma mniejsz± dziure przy dodaniu gazu po poprzednim puszczeniu peda³u niz silnik na krokowcu,to proste,w srubie dawka gazu jest stala a reg. j± krokowy powietrza ale przed nim tego lpg jest duzo,bo co ma go dok³adnie wyregulowac,a przy krokowcu lpg on wstepnie ograniczy podawanie lpg a wtedy przed krokowcem powietrza jest go ma³o i chwilkê trwa az silnik przy nag³ym nacisnieciu gazu zassie dawkê paliwa itd,
co do wtrysków,wg mnie nie s± one odcinane bo silnik zgas³by,wtryski podaj± minimalne ilosci paliwa,

S± odcinane... a przynajmniej powinny byæ... tak jak i na benzynie. Zreszt± czasami jest tak, ¿e jad±c samochodem s³ychaæ "cykanie" wtryskiwaczy gazu... po puszczeniu peda³u gazu, po 2-3 sek. "cykanie" powinno znikn±æ, co bêdzie oznaczaæ przerwanie pracy wtryskiwaczy.
mozê i masz racjê,mnie kojarzy siê ,¿e odciêcie paliwa powodowa³oby wy³±czenie silnika-czyli kontrolka check itd,ale....popytam jak to jest,no bo po co silnikowi wtedy krokowy?wentylowac sie powietrzem?przy hamowaniu silnikiem?pozamyka³by wszystko w diab³a i spoko

[ Dodano: 2008-12-18, 11:55 ]
no i wszyscy mamy racjê-pobra³óem z elektrody.pl:
"1. Je¿eli samochód stoi, a silnik pracuje na wolnych obrotach, to zu¿ycie paliwa wynosi 0,7 litra/godzinê.
2. Ruszam z miejsca na 1. biegu - zu¿ycie paliwa jest zale¿ne od g³êboko¶ci wci¶niêcia peda³u gazu, przy mojej je¼dzie ok. 20 litrów/100 km (na maxa przekracza 40 litrów/100 km)
3. Na kolejnych, wy¿szych, biegach przy pe³nym wci¶niêciu peda³u gazu, max. zu¿ycie paliwa jest coraz mniejsze (na najwy¿szym biegu nie mo¿na przekroczyæ ok. 15 litrów/100 km)
4. Przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci± (ok. 100km/h) na najwy¿szym biegu zu¿ycie paliwa wynosi ok. 5,5 litra/100 km. Je¿eli droga prowadzi z górki, to s± dwie mo¿liwo¶ci:
a) nie zmieniam g³êboko¶ci wci¶niêcia peda³u gazu = samochód zaczyna przyspieszaæ, a zu¿ycie paliwa nieznacznie spada,
b) zmniejszam nacisk na peda³ gazu = samochód jedzie z t± sam± prêdko¶ci±, a zu¿ycie paliwa mocno spada.
5. Przy je¼dzie pod górkê jest dok³adnie odwrotnie.

A teraz pierwsza uwaga!

6. Podczas jazdy z dowoln± prêdko¶ci± puszczam peda³ gazu (ale samochód jedzie na biegu, sprzêg³o nie jest wci¶niête) - zu¿ycie paliwa wynosi 0,0 litrów / 100 km. Auto oczywi¶cie zwalnia, ale do czasu gdy obroty silnika nie osi±gn± obrotów biegu ja³owego, do silnika nie jest podawane paliwo! Dopiero poni¿ej 800 obr./min. silnik zaczyna zu¿ywaæ paliwo.

A teraz kolej na drug± uwagê!

7. Je¿eli podczas jazdy wyrzucê na luz, to samochód siê toczy, a silnik pracuje na biegu ja³owym. I wtedy zu¿ywa paliwo (w tempie owych 0,7 litra/godzinê - zu¿ycie na l/100km zale¿y oczywi¶cie od prêdko¶ci jazdy w danym momencie).

Z tego p³ynie wniosek - aby zaoszczêdziæ nale¿y hamowaæ silnikiem, a nie je¼dziæ na "luzie". I to hamowaæ na jak najwy¿szym biegu, bo wtedy samochód wolniej zmniejsza prêdko¶æ, czyli dalej mo¿emy zajechaæ.
Ale oczywi¶cie nie tu jest g³óne ¼ród³o oszczêdno¶ci paliwa. Ale o tym mo¿e innym razem. "

oraz:

"Witam
W moim poprzednim samochodzie mia³em silnik benzynowy 1.0 z jadnopunktowym wtryskiem paliwa. By³ to VW Polo z 1992 roku. Jego system wtrysku nazywa³ siê monomotronik firmy Bosch. By³ to uk³ad który odcina³ ca³kowicie dop³yw paliwa gdy pu¶cili¶my peda³ gazu, a obroty silnika przekracza³y 2000 obr/min. Po obi¿eniu tej przêdko¶ci obrotowej paliwo zaczyna³o byæ znowu wtryskiwane. Tak wiêc hamowanie silnikiem w takich autach jest zalecane gdy¿ nie zu¿ywa siê wcale paliwa gdy obroty s± wy¿sze od 2000.
System monomotronik mia³ jednak jedn± znacz±c± wadê. Mianowicie w momencie gdy paliwo znowu zaczyna³o byæ wtryskiwane silnik wytwarza³ bardzo szkodliwe spaliny. Miêdzy innymi dlatego zaprzestano stosowaæ uk³ady monomotronik. Nastêpne silniki ju¿ nie odcinaj± ca³kowicie paliwa, a jedynie ograniczaj± jego dop³yw. "

teraz kwestia zaprogramowania kompa w du,u mnie w corsinie mam ustawione,¿e przy puszczeniu peda³u gazu -lpg jest odcinane (kick off) -zauwazy³em ,¿e po staniêciu pojazdem,przy niskich obrotach,silnik lekko faluje jakby szukal tych w³a¶ciwych-teraz wiem dlaczego ,a wprowadzi³ mi gaziarz kick off,bo mia³em problem z odpaleniem po d³uzszym postoju np. nocnym,przyczyna byla gdzie indziej,ale widocznie w ten sposób chcial wykluczyc t± mozliwosc
7. Je¿eli podczas jazdy wyrzucê na luz, to samochód siê toczy, a silnik pracuje na biegu ja³owym. I wtedy zu¿ywa paliwo (w tempie owych 0,7 litra/godzinê - zu¿ycie na l/100km zale¿y oczywi¶cie od prêdko¶ci jazdy w danym momencie).

Odno¶nie tego, to te¿ troszkê nie do koñca siê zgodzê, bo je¿eli na postoju, przy obrotach ja³owych ok. 850 obr/min. silnik zu¿ywa ok. 0,7 l/h, to przy je¼dzie na luzie obroty zawsze nieznacznie rosn± (w zale¿no¶ci od prêdko¶ci toczenia "na luzie", mog± wynosiæ nawet od ok. 1000-1400 obr/min), co oczywi¶cie przek³ada siê na trochê wiêksze zu¿ycie paliwa
Ale to tylko ma³y szczegó³...
to mowiac krotko... oplaca sie czy sie nie oplaca hamowac silnikiem z instalacja II generacji
to mowiac krotko... oplaca sie czy sie nie oplaca hamowac silnikiem z instalacja II generacji

Przy II gen, z racji przymkniêtej przepustnicy w trakcie hamowania silnikiem, zu¿ycie lpg bêdzie du¿o ni¿sze, ale na ja³owym bêdzie podobne. Tak czy siak - ze wzglêdu na bezpieczeñstwo prowadzenia samochodu lepiej jednak unikaæ jazdy "na luzie".
dzieki Pietro
Odnosnie gasniecia silnika na niskich obrotach to proponuje sprawdzenie wszystkich gumowych przewodow w silniku. Mialem tak w nubirze 1,6 i okazalo sie ze jeden maly przewod sie wypial pod silnikiem i nie trzymal wcale obrotow na LPG. na PB smigalo wszystko bez najmniejszego problemu. Tak wiec posprawdzaj te przewody (nawet te najciensze).
Witam

Je¶li Lanosik na paliwie sie toczy, ale na gazie jest s³aby, ga¶nie, np. przy ruszaniu na ¶wiat³ach, a do tego jeszcze strzela przez filtr powietrza to proponujê wymianê kabli WN (kable wysokiego napiêcia - od ¶wiec). Dobrze jest razem z kablami wymieniæ te¿ ¶wiece, ale je¶li s± jeszcze w miarê to wymiana samych kabli du¿o daje.
Koszt ¶redniej jako¶ci kabli to wydatek do 100 z³. Ja polecam jednak co¶ lepszego, np. z BOSCH-a.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •