ďťż

Graczem będąc…

Witam Forumowiczów
Mam dwa problemy w swoim Lanosie
1. Podczas jazdy z przodu słychać tyknięcie i jednocześnie czuć szarpnięcie, auto nawet potrafi zgasnąć. Czy to może być wina nawalającego sprzęgła czy może zepsutego reduktora gazu?
2. Sprzęgło: nie mogę do końca wcisnąć pedału sprzęgła i co za tym idzie nie mogę wbić żadnego biegu. Czy to może byś wina przeciekającego tłoczka sprzęgła przy skrzyni biegów czy to może coś poważniejszego?

Teraz to już w ogóle nie mogę ruszyć autem.


Sprawdź najpierw ten tłoczek przy skrzyni-to jest siłownik sprzęgła. Musi być suchy. Nie może być na nim śladu płynu hamulcowego.Jeśli jest mokry to jest uszkodzony.Sprawdź czy jak wciskasz sprzęgło to ten siłownik się porusza(pracuje). To tak w pierwszej kolejności.
Porusza się ale nie dochodzi do końca i cieknie z niego. Ile taki siłownik sprzęgła może kosztować??
Jeśli cieknie to na pewno jest przyczyna Twojej usterki. W hurtowni Auto- Land kosztuje 61 zł


wystarczy wymienić sam siłownik czy trzeba jeszcze dodatkowe elementy?
Na allegro 48 zł + wysyłka. http://www.allegro.pl/ite...pero_lanos.html

[ Dodano: 2009-11-01, 11:18 ]
Sam siłownik. Płynu hamulcowego będziesz musiał dolać i odpowietrzyć podobnie jak hamulce się odpowietrza.
1. Podczas jazdy z przodu słychać tyknięcie i jednocześnie czuć szarpnięcie, auto nawet potrafi zgasnąć. Czy to może być wina nawalającego sprzęgła czy może zepsutego reduktora gazu?
Strzela "gaz w kolektor". Na początek kable zapłonowe i świece do wymiany. Jest to dość częsta przypadłość w Lanosach z II gen. lpg. Kup dobre (markowe!) kable zapłonowe, np. Bosch lub NGK i do tego świeczki Denso lub NGK. Potem na regulację lpg i powinno przestać strzelać.
A jak z tym, że podczas jazdy z przodu słychać tyknięcie i jednocześnie czuć szarpnięcie, auto nawet potrafi zgasnąć. Czy to może być wina nawalającego tego siłownika? To zaczęło się dziać tydzień przed kompletnym zepsuciem się ów siłownika
z przodu słychać tyknięcie i jednocześnie czuć szarpnięcie

Szarpnięcie to może być wina siłownika. Zresztą jeśli jest mokry to i tak musisz go jak najszybciej wymienić. Po wymianie zobaczysz czy wszystko jest już ok czy trzeba będzie jeszcze coś zrobić .
A koszt kabli zapłonowych to jaki jest orientacyjnie??
A koszt kabli zapłonowych to jaki jest orientacyjnie??
Ok. 100-130 zł (zależnie od sklepu). Świece ok. 40-50 zł. Nie kupuj tanich kabli, np. Janmor czy Sentech, bo problem szybko powróci i znowu będziesz wydawał $$$ na nowe kable.
A jest możliwe, że jak strzela (wina kabli i świec) do będzie towarzyszył temu spadek mocy a nawet doprowadzi do zgaśnięcia auta?
A jest możliwe, że jak strzela (wina kabli i świec) do będzie towarzyszył temu spadek mocy a nawet doprowadzi do zgaśnięcia auta?

Jak najbardziej.
A to strzelanie powinno się również pojawiać na postoju przy dodawaniu gazu czy może tylko podczas jazdy jeśli to jest wina kabli i świec. Bo mi coś takiego pojawia się tylko i wyłącznie podczas jazdy na biegu a na postoju nie ani na jeździe na biegu jałowym.
Ciężko powiedzieć bo nie wiadomo co to za strzelanie. Zanim zaczniesz wymieniać części w "ciemno" lepiej niech mechanik sprawdzi co to za usterka.
pawka3d, to strzelanie na lpg pojawia się tylko w sytuacji gdy silnik pracuje pod obciążeniem, czyli np. w sytuacji gdy ruszasz z postoju, lub np. w trakcie jazdy na wrzuconym biegu, gdy dodasz gazu i zaczynasz przyspieszać. Jak kable/świece są już mocno wyeksploatowane, to strzelanie może objawiać się poszarpywaniem w trakcie przyspieszania i strzałami (z różną intensywnością).
Czy jak odkręcę siłownik sprzęgła i jednoczenie spuszczę trochę płynu hamulcowego do poziomu poniżej minimum to zapowietrzy mi się układ hamulcowy czy nie?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •