Graczem będąc…

Witam. Mam z moim lanoskiem tylko jeden problem, mo¿e kto¶ mia³ podobny i jemu potrafi³ zaradziæ. Otó¿ gdy silnik zimny po odpaleniu szarpie jakby iskrê gubi³ lub nie dostawa³ paliwa. Kable wysokiego napiêcia wymienione, ¶wiece te¿, sprawdzone styki , wszystko z kurzu wyczyszczone tak by przebiænie by³o. Latem problem jest mniejszy bo temperatura otoczenia wy¿sza i szarpanie jest ³agodniejsze, w zimie, która nadchodzi, problem jest bardziej uci±¿liwy bo nie ma ró¿nicy czy gazu dodajesz czy nie szarpie jak cholera a gdy osi±gnie temp optymaln± chodzi jak z³oto. Poprzedniej zimy za³atwi³em sobie ca³e przednie zawieszenie. Jest to silnik 1,6 16V pracuje tylko na benzynie.
Za wszelkie przejawy opinii wt ym temacie bêdê wdziêczny.


1. Na pocz±tek do sprawdzenia czujniki temperatury silnika i czujnik temp. zasysanego powietrza.
2. Ile benzyny masz zazwyczaj w baku? Mo¿e wtryskiwacze s± zanieczyszczone... do sprawdzenia by³by tak¿e krokowy.
3. Resetowa³e¶ ustawienia ECM (instrukcja tutaj)? Mo¿e komp jakich¶ b³êdów na³apa³, b±d¼ potrzebuje resetu.

Edit:
w³a¶ciwie na pocz±tek zrób reset ECM - to nic nie kosztuje, a mo¿e pomo¿e Jak nie pomo¿e, to sprawd¼ resztê.
Dziêki za odpowied¼.
Z programowaniem biegu ja³owego ju¿ sparwdza³em.
Dziêki za trop z tymi czujnikami temperatury silnika i zasysanego powietrza. Podejrzewa³em w³asniejaki¶ czujnik tylko chyba nie ten bo chcia³em wymieniaæ sonde lambda. Gdybym jeszcze wiedzia³ gdzie s± te czujniki
Dziêki serdeczne.
W 16-zaworowych czujniki temperatury silnika znajduj± siê pod kolektorem ss±cym .Po zluzowaniu alternatora widoczne s± dwie wi±zki przewodów id±ce do kad³uba silnika. Wi±zka z wiêksz± wtyczk± odpowiada za uruchamianie ssania(wzbogaca mieszankê jak zimny). Rezystancjê na czujniku zmierzysz tylko z kana³u. Ja mierzy³em na z³±czu konektorowym i za ka¿dym razem mia³em inne wyniki(wspólna masa z TPS). Ostatecznie wymieni³em czujnik i czekam na efekty mniejsze spalanie.


Witam - u mnie ten sam problem

Na zimnym silniku szarpie. Gdy silnik siê nagrzeje, szarpie mniej. U mnie po puszczeniu peda³u gazu i powtórnym jego przyci¶niêciu, silnik tj "my¶li" co do niego mówiê, po czym przy¶piesza

*ECM - zresetowany
*Kable WN, ¶wiece wymienione (NGK)
*Czujnik temp. wymieniony
*Styki czyste
*Pompa paliwa OK
*Sonda Lambda OK
*Wlana do baku formu³a STP do czyszczenia wtryskiwaczy
*Aha, oczywi¶cie silnik krokowy wyczyszczony, tj i EGR

Dalej szarpie...

PS. Mo¿e poduszki silnika??
PS. Mo¿e poduszki silnika??
Zale¿y jak mocne jest szarpanie... ale poduszki te¿ maj± na nie wp³yw. Jak silnik "lata" za lu¼no, to przy nag³ym puszczeniu i dodawaniu gazu mo¿esz czuæ szarpniêcia.
Te¿ mam ten sam problem ju¿ od kilku lat robi³em ju¿ cuda i nic nie pomaga pop rostu trzeba by wtryski wykrêciæ i czy¶ciæ rêcznie to chyba jedyna recepta. Ja wlewa³em te niby cuda do baku 2 razy i pomaga³o tylko na czas jak to co¶ w baku by³o potem mo¿e by³o trochê lepiej ale przez jakie¶ 300-400 km i znowu szarpa³o mi na zimnym ale problem wyeliminowany by³ ca³kowicie tylko w tedy jak preparacik by³ w baku i po przejechaniu oko³o 100km.
Zauwa¿y³em równie¿, ¿e jak leje mu paliwo zachodnie tzn jak np jadê do siostry do Niemiec to siê poprawia mu i praktycznie to jest niezauwa¿alne lekkie szarpniêcia na zimnym, tak samo jak by³em na wakacjach we Francji, czy paliwo szwajcarskie, czy niemieckie lub francuskie to problem mia³em zredukowany o 80% a jak zacznê laæ Polskie badziewie to problem siê znów pojawia bo przejechaniu jaki¶ 200-300 km na naszym paliwku. Tankuje tylko na firmowych stacjach. Jak ju¿ tak siê troszkê rozpisuje o paliwie to chcia³bym zaznaczyæ, ¿e najgorsze paliwo ma orlen w porównaniu do innych potentatów jak Shell, BP, Neste. Najczê¶ciej tankuje na neste bo benzyna du¿o lepsza ni¿ na Orlenie chod¼ do orlenu od siebie mam 500 m a do neste 10 km Shel wed³ug mnie dysponuje najlepszym paliwem no ale stosunkiem jako¶ci do ceny neste go przebija, mowa oczywi¶cie o paliwie 95

Sorka za offtopa i pozdrawiam
Skontroluj rozrz±d.
Zdarza siê, ¿e pasek przeskoczy o jeden z±bek
Mog± byæ luzy na kole paska rozrz±du (wyrobiony klin)
Czy wymienia³e¶ filtr paliwa?
Wzd³u¿ listwy wtrysków do krokowca idzie wi±zka kabli. W takiej plastikowej rurce okrêcanej ta¶m± izolacyjn±. Rozbierz ja i sprawd¿ po³±czenia. Masy krokowca i wtrysków s± ³±czone tak± blaszk± - spink± mo¿e nie ma gdzie¶ dobrego styku. Nie gwarantuje ¿e to jest to ale mo¿e warto sprawdziæ ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •