Graczem będąc…

Witam chcia³bym siê poradziæ odno¶nie wymiany silnika z Lanosa 1.5 z 98r. na 1.4 2002r. z tego linku: http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
S± jakby identyczne (przynajmniej na zdjêciach). Czy przy wymianie trzeba wymieniæ równie¿ komputer steruj±cy. Czy mo¿e komputer steruj±cy jest taki sam do wszystkich silników Lanosa 1.4, 1.5 i 1.6 (8V i 16V) i silniki mo¿na wymieniaæ na jakie siê podoba, bo takie informacje te¿ obi³y mi siê o uszy?


Witam chcia³bym siê poradziæ odno¶nie wymiany silnika z Lanosa 1.5 z 98r. na 1.4 2002r. z tego linku: http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
S± jakby identyczne (przynajmniej na zdjêciach). Czy przy wymianie trzeba wymieniæ równie¿ komputer steruj±cy. Czy mo¿e komputer steruj±cy jest taki sam do wszystkich silników Lanosa 1.4, 1.5 i 1.6 (8V i 16V) i silniki mo¿na wymieniaæ na jakie siê podoba, bo takie informacje te¿ obi³y mi siê o uszy?

O ile mi wiadomo to komputery s± ró¿ne dla wy¿ej wymienionych silników ale mogê siê myliæ wiêc je¶li nie mam racji to niech mnie kto¶ poprawi. Mam za to inne pytanie - dlaczego chcesz wymieniaæ silnik na model bardziej paliwo¿erny i o s³abszych osi±gach ?
1,4 to najbardziej paliwo ¿³op,a komputer na pewno nie pasuje ale go mo¿na zast±piæ z 1,4 skorzystaj z wyszukiwarki i dowiedz siê wiêcej o ECM
Jak chcesz, sprzedam Ci mój 1.4.
Jest zar±bisty, przebieg 86 tysi od nowo¶ci- ale dopiero na jesieñ, bo muszê posk³adaæ dwójkê, a przed tem jeszcze ¿onie autko posk³adaæ.


Ok wiêc je¶li komputer trzeba zmieniæ to immobilizer równie¿, a czy wi±zka pasuje z 1.5 do 1.4?? Bo je¶li nie to komputer + wi±zka przewodów + zestaw immobilizera, a to ju¿ dodatkowe koszta? Je¶li siê myle to proszê o sprostowanie?
Ok wiêc je¶li komputer trzeba zmieniæ to immobilizer równie¿, a czy wi±zka pasuje z 1.5 do 1.4?? Bo je¶li nie to komputer + wi±zka przewodów + zestaw immobilizera, a to ju¿ dodatkowe koszta? Je¶li siê myle to proszê o sprostowanie?
Prawdopodobnie wszystko to co wymieni³e¶ jest do wymiany. Nie wiem czy to op³acalne czy nie lepiej jak±¶ u¿ywkê 1.5 kupiæ i wsadziæ w to miejsce. 1.4 to jest nabardziej nietrafiony wybór. Ja poleca³bym 1.5 8v. Silnik pal±cy niedu¿o trwa³y i tani w eksploatacji
Ja poleca³bym 1.5 8v. Silnik pal±cy niedu¿o trwa³y i tani w eksploatacji
nom silnik niczego sobie sam mam taki ale czy on du¿o nie pali jakby to rzec :d istny alkoholik i na³ogowy palacz
bynajmniej w koreañskiej wersji wi±zka jest ta sama (1,4 i 1,5 8V)a immobilizer nie ma nic wspólnego on daje tylko sygna³ do ECM
Wiêc wi±zka (wtyczka) do ECU jest taka sama?? Bo siê pogubi³em, wi±zka ta sama, jest inny komputer, ale wtyczka jest taka sama? Co konkretnie trzeba wymieniæ przy wymianie na 1.4 z 1.5
Od niby do¶wiadczonych mechaniorów s³ysza³em, ¿e w³a¶nie trzeba komputer i kompletny immo, plus kolektor wydechowy. Wiêc w koñcu jak to jest? Bo na pocz±tku wypowiedzi by³y inne, a teraz inne i to tych samych osób?? Je¶li immo odcina wtryski to przecie¿ musi to robiæ za po¶rednictwem ECU i to chyba musi byæ komlet Chyba, ¿e siê mylê to mnie poprawcie.
wymiana ta jest bezsensu ale zalozmy ze masz promocje na ten silnik 800 zl to i tak duzo. Kolektor wydechowy napewno do zmiany, komputer takze. Nowy komputer to inna wiazka przewodow wiec wtyczka juz sie nie przejmuj. Imo nie ma koniecznosci zmieniac.
NO to panowie powiem tak imobilaizera nie trzeba wymieniac bo to nie ma nic wspólneego kompóter i ca³a wiazke trzeba wymienic.....
NO to panowie powiem tak imobilaizera nie trzeba wymieniac bo to nie ma nic wspólneego kompóter i ca³a wiazke trzeba wymienic.....

Tylko, ¿e kompUter (tzw. ECM) ma w epromie zapisan± "obs³ugê" danego immobilizera. Je¿eli zmienisz kompa, to na starym immo samochód nie odpali. Uk³ad immobilizera sk³ada siê w³a¶nie z kompUtera (ECM'u), immobilizera (czarne "pude³ko" pod kolumn± kierownicy), cewki immobilizera i transpondera (takiej "pastylki" wtopionej w kluczyk). Zmiana któregokolwiek z tych elementów na inny (poza cewk±) spowoduje, ¿e immobilizer nie bêdzie poprawnie dzia³aæ. Chyba, ¿e po zmianie kompa zmieni siê w epromie kod immobilizera na w³a¶ciwy.
ale jakby wymienic wiazke to nie bedzie tak samo podawa³?
Ja poleca³bym 1.5 8v. Silnik pal±cy niedu¿o trwa³y i tani w eksploatacji
nom silnik niczego sobie sam mam taki ale czy on du¿o nie pali jakby to rzec :d istny alkoholik i na³ogowy palacz
Ja mia³em i nie narzeka³em. Spalanie w trasie wychodzi 7-8 l/100 km w mie¶cie dycha. Tak¿e a¿ taki paliwo¿erny to on nie jest a i dynamika jest ca³kiem zadowalaj±ca
NO to panowie powiem tak imobilaizera nie trzeba wymieniac bo to nie ma nic wspólneego

Tylko, ¿e kompUter (tzw. ECM) ma w epromie zapisan± "obs³ugê" danego immobilizera. Je¿eli zmienisz kompa, to na starym immo samochód nie odpali. Uk³ad immobilizera sk³ada siê w³a¶nie z kompUtera (ECM'u), immobilizera (czarne "pude³ko" pod kolumn± kierownicy), cewki immobilizera i transpondera (takiej "pastylki" wtopionej w kluczyk). Zmiana któregokolwiek z tych elementów na inny (poza cewk±) spowoduje, ¿e immobilizer nie bêdzie poprawnie dzia³aæ. Chyba, ¿e po zmianie kompa zmieni siê w epromie kod immobilizera na w³a¶ciwy. opisane dok³adnie i fachowo,no to ju¿ wszystko wiesz,zlicz czy to ci siê op³aci,je¶li twój motor da siê wyremontowaæ to ja bym obstawia³ za, swapa mo¿na by³o robiæ najtaniej w ga¼nikowcu lecz tu elektronika.Immobilizer w Lanku to prostota ze zgraniem kodów nie ma problemu lecz nie zrobisz tego sam a fachowiec kosztuje
Cytat: ale jakby wymienic wiazke to nie bedzie tak samo podawa³?

A co ma piernik do wiatraka
wi±zka nie ma tu nic do rzeczy Za uruchamianie i pracê silnika odpowiada komputer
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •