Graczem będąc…
Oktano selektor to zworka dajaca przyspieszenie zaplonu, montuje sie do fabrycznie ustawionego zaplonu.
Zworkê robimy na na pinach od lewej strony 2 i 3 w ten sposób przestawiamy liczbê octanow± komputera na 95 i przyspieszony zostaje zap³on.



[ Dodano: 2007-04-04, 20:37 ]
Kilka osób pyta³o mnie siê wiêc wstawi³em foto wtyczki
¯ród³o informacji forum Nexia.pl
Foto by Bradley
Bourne, a jak to siê sprawdza przy innych silnikach? Bo np w Espero przyspiesza³em zap³on rêcznie (silnik 2.0 w Espero ma fabrycznie opó¼niony zap³on), dziêki czemu spad³o zu¿ycie gazu i autko dosta³o kopa Nie mam natomiast info jak taki manewr by siê sprawdzi³ np w 2.0 16V.
To tylko w nexi by³o chyba stosowane
To tylko w nexi by³o chyba stosowane
W esperach tez, choc nie we wszyskich. O octanoslektorze bylo na stronie espero.of.pl (czy jak tam). Podejrzewam ze w leganzie tego nie ma (choc ponod ta wtyczka jest z lanosa).
W lanosie tez mam bo mam identyczny silnik 1.5 8V
[ Dodano: 2007-04-05, 09:44 ]
choc ponod ta wtyczka jest z lanosa Dok³adnie
[ Dodano: 2007-04-05, 09:55 ]
Tylko czy w taki sposób mo¿na katowaæ silnik??
Ja te¿ mam wpiêt± zworkê
czyli drutem trzeba po³±czyc od lewej strony s³upki 2 i 3 tak jak bourne przedstawi³?
A ja tej kostki nie mam
Pewnie mam wersje na sri lanke 83 oktanowa i 64 kw
Jak to sprawdzic mozna by sie upewnic ?
Tak jest to zrobione domowym sposobem
Tak wygladaja kabelki ktore trzeba zlaczyc.... czarno bia³y ze srodkowym


Inny sposób po³±czenia


¬ród³o informacji Forum nexia.pl
Foto by Zajka from Nexia.pl
Rowniez zrobilem
Udalo mi sie znalesc ta kostke, byla zawinieta czarna tasma i nie bylo jej widac :-/
BTW u mnie ta kostka byla koloru czarnego a przejsciowke zrobilem z kabelka od starego kompa
96210840 tu macie nr katalogowy tej kostki
i ja to zrobi³em te¿ by³a owiniêta czarn± ta¶m± ;-)
witam
mimo poszukiwañ nieznalazlem tej kosteczki
mam nexie z 96r.
co to oznacza?????????
A moze bys troszke wyrazniej sformu³owa³ pytanie? Bo ja nie wiem o co chodzi a chêtnie bym pomóg³
EDIT
Moze sie zdarzyc ze nie ma tej kostki (jesli Ci o to chodzi), a czasem kryje sie zawinieta tasma izolacyjna kolo kabli biegnacych do komputera. Ja mam 96 i mam ta kostke, moj kolega w 97 tez ma ta kostke.
witam
chodzi mi o to ze mimo poszukiwañ nieznalazle tej kosteczki,wiec chyba niemam tego!
No to to oznacza, ¿e niemasz tej kosteczki, to chyba proste
mozesz jej nie miec U mnie tez nie bylo
Ale sie nie przejmuj bo to i tak gowno daje
I ja wczoraj tak u siebie zrobi³em. W osi±gach ró¿nicy nie czuje ale po prze³±czeniu z PB na LPG Nexia przesta³a mi w koñcu szarpaæ. Wiêc chyba co¶ daje.
Witam czy czujesz ró¿nice w osi±gach na LPG daj znaæ dzieki
nigdy mnie bêdzie czuæ ró¿nicy
Witam czy czujesz ró¿nice w osi±gach na LPG daj znaæ dzieki
Jak ju¿ pisa³em wy¿ej ró¿nicy w osi±gach nie czuje. Na PB jeszcze nie je¼dzi³em. Je¿d¿ê tylko na LPG. A je¶li jest jaki¶ przyrost mocny to jest on niezauwa¿alny.
Pozdrawiam
podobno prawid³owa mieszanka na lpg ma oko³o 100-110 oktanów wiêc przestawienie zworki powinno co¶ daæ
Tak wygl±da fabryczna zworka


witam. Czy kto¶ próbowa³ tego w lanosie. Chodzi mi g³ównie o spadek zuzycia paliwa bez znacznej utraty mocy(ka¿dy tak zawsze chce;PPP). Fakt, ¿e przy¶pieszenie zap³onu w espero da³o mniejsze zu¿ycie paliwa i lepsz± dynamikê(ju¿ kto¶ pisa³ na forum). Tylko jak to zrobiæ w lanosie, bo chyba oktanoselektor nie wchodzi w grê(inny zap³on ni¿ w nexii). Je¿eli ju¿ przy¶pieszaæ zap³on to o ile i jak(wszystko w granicach rozs±dku) ?
Mo¿na lepsze zdjêcia i instrukcje jak to zrobiæ i co to tak naprawdê mi da!
Mo¿na lepsze zdjêcia i instrukcje jak to zrobiæ i co to tak naprawdê mi da!
Wszystko masz opisane na pierwszej stronie
Mo¿na lepsze zdjêcia i instrukcje jak to zrobiæ i co to tak naprawdê mi da! Jak nie tankujesz paliwa 98 to Ci nic nie da. No - moze oprocz lepszego poczucia psychicznego
dobra do nexii jest wszystko jasne, ale co z lanosami? Po przeczytaniu wcze¶niejszych postów wywnioskowa³em, ¿e w 1,5 8v te¿ mo¿na zworkê za³o¿yæ, tylko gdzie??? Ja u siebie szuka³em ko³o bezpieczników w kabinie oraz pod schowkiem(tam gdzie wtyk do kompa jest) i nic. Je¿eli co¶ poknoci³em to niech kto¶ mi to wszystko wyja¶ni bo ju¿ sam siê pogubi³em, teraz nie wiem czy mo¿na te¿ u mnie, czy tylko taki przywilej maj± w³a¶ciciele nexii i esper
No wlasnie co z lanosami???
W którym miejscu w lanosie 1,5 szukaæ tej kosteczki ?
jakos umiera ten temat powoli:(
huta, zamiast bawic sie w octanoselectory trzeba swapowac, uturbiac, ciac metal i krzesac iskry
swap to jak jazda po bandzie:P Ty mi lepiej Bradley powiedz jak ³atwo przy¶pieszyæ zap³on z 10 stopni do 12-13 w lanosie.
huta, zamiast bawic sie w octanoselectory trzeba swapowac, uturbiac, ciac metal i krzesac iskry
Albo lepiej wszystko jednoczesnie Swap na V6-ke, pociac troche i pokrzesac iskry zeby weszlo, a npozniej zaturbic
hehehe moze VR6 z jakiegos passata i uturbic delikatnie?? Ale za duzo roboty jak dla mnie. Len jestem
ej nie zbaczaæ z g³ównego tematu
Zrobi³em zworke. Auto uzyska³o lepsza elastyczno¶æ silnika i lepiej siê wkrêca na obroty w dolnym zakresie.
Mo¿na lepsze zdjêcia i instrukcje jak to zrobiæ i co to tak naprawdê mi da! Jak nie tankujesz paliwa 98 to Ci nic nie da. No - moze oprocz lepszego poczucia psychicznego
Bradley czy dobrze rozumiem, ¿e zrobienie zworki daje zauwa¿alne efekty (zwiêkszenie elastyczno¶ci, lepsz± dynamikê) dopiero po zatankowaniu pb 98. Mój ojciec je¼dzi nexi± 1,5 8V i tankuje pb 98 wiêc je¶li oktanoselektor mia³by zauwa¿alnie poprawiæ na tym paliwie osi±gi to bym mu co¶ takiego zmajstrowa³. Czy kto¶ zaobserwowa³ jak oktnoselektor wp³ywa na zu¿ycie paliwa, zw³aszcza w ruchu miejskim?
To nie jest poprawa rzedu +20KM i +50Nm z tego co mowia inni to polepsza sie kultura pracy silnika. Ja na poczatku tez to zauwazylem (efekt placebo) a potem... roznicy nie odczuwalem, wiec odlaczylem.
Oryginalnie ustawione jest na 92oktany, ze zworka 95. Jak bedziesz mial zworke i teoretycznie zatankujesz jakis syf ukrainski to moze wystapic spalanie stukowe.
Bradley - dziêki za info. A¿ takich przyrostów mocy to siê nie spodziewam Ale skoro i tak w baku jest paliwo o wy¿szej liczbie oktanowej to szkoda w pe³ni tego nie wykorzystaæ. A mój ojciec tankuje nexiê tylko na BP i Orlenie wiêc nie ma obaw, ¿e je¼dzi na jakim¶ syfie. Pozdro
Bradley - dziêki za info. A¿ takich przyrostów mocy to siê nie spodziewam Ale skoro i tak w baku jest paliwo o wy¿szej liczbie oktanowej to szkoda w pe³ni tego nie wykorzystaæ. A mój ojciec tankuje nexiê tylko na BP i Orlenie wiêc nie ma obaw, ¿e je¼dzi na jakim¶ syfie. Pozdro Zrób zworke i napisz jakie s± efekty? U mnie jest poprawa ala tankuje tylko 98 oktan bo na 95 szarpie. po za³o¿eniu zworki przyspiesza siê zap³on.
Cytat: Zrób zworke i napisz jakie s± efekty? U mnie jest poprawa ala tankuje tylko 98 oktan bo na 95 szarpie. po za³o¿eniu zworki przyspiesza siê zap³on.
Na razie jeszcze nie pod³±czy³em. Postaram siê z tym uporaæ jutro to przez parê dni poobserwujê co i jak, a potem dam znaæ.
vb33 a jakie konkretnie parametry pracy silnika siê poprawi³y w twojej nexii i czy zauwa¿y³e¶ wzrost spalania?
³o matko, bez kitu - w ten weekend sprawdze na hamowni ile daje ta zworka. Specjalnie sprawdze ile ma w serii na 95, a pozniej na 98 ze zworka Zaloze sie ze roznica bedzie sie miescila w bledzie pomiaru hehe
Na ciebie Ziemniaczku zawsze mo¿na liczyæ Czekam na wyniki pomiaru, ale spodziewam siê, ¿e nie bêdzie jakiego¶ zauwa¿alnego wzrostu mocy. Liczê raczej na zwiêkszenie elastyczno¶ci i wkrêcania siê na obroty w dolnym zakresie.
Zaloze sie ze roznica bedzie sie miescila w bledzie pomiaru hehe
a z ciekawo¶ci zapytam ile wynosi b³±d pomiaru u ciebie na hamowni
Zaloze sie ze roznica bedzie sie miescila w bledzie pomiaru hehe
a z ciekawo¶ci zapytam ile wynosi b³±d pomiaru u ciebie na hamowni
Od 1 do 99%
Jak Ziemniak bedziesz kiedys u mnie w okolicy to sie shamuje
Zaloze sie ze roznica bedzie sie miescila w bledzie pomiaru hehe
a z ciekawo¶ci zapytam ile wynosi b³±d pomiaru u ciebie na hamowni
http://www.streetracing.p...p?t39610-0.html
Totalna szajba i kto ten dziwol±g wymy¶li³ jakis super-sprzedawca z allegro ?
Polecam trochê lekcji z fizyki
Podniesienie liczby oktanowej nijak ma siê do wzrostu osi±gów czy elastyczno¶ci silnika po prostu jest to liczba okre¶laj±ca odporno¶æ na spalanie stukowe (niekontrolowane zap³ony podczas spalania w cylindrze)
¯eby przyspieszyæ zap³on w nexi czy espero matizie te¿, nie potrzeba jaki¶ tam Octanselektor wystarczy pokrêciæ aparatem zap³onowym przecie¿ w tych autach zap³on siê po prostu ustawia za pomoc± lampy stroboskopowej tak jak w starym poldku Za wczesny zap³on jak i zapó¼ny jest tak samo szkodliwy jak z³e paliwo.
Co do lanosów ,nubir etc
PB 95 ma liczbê oktanow± 95 jak wlejesz inne paliwo lub podasz mu gaz którego liczba oktanowa wynosi 100 to komputer beznynowy za pomoc± czujnika spalania stukowego wie ¿e lejesz mu lepsze paliwo i sam skoryguje sobie wyprzedzenie zap³onu
Komputer benzynowy uczy siê po pewnym czasie na podstawie pewnych zmiennych (takich jak wyeksploatowanie mechaniczne , awarie czujników , rodzaj paliwa , ¶rodowisko w jakim pracuje , zapchane filtry etc.)
Nie dajcie siê zrobiæ w jajo kupuj±c magnetyzery , autodoktory czy Octanselektory
Jak kto¶ bardzo chce to zawsze dla niego silnik bêdzie mia³ lepszego kopa nawet jak zaleje zamiast PB ropy
Wzrostu spalania nie zauwa¿y³em ale poprawi³a siê elastyczno¶æ silnika w dolnym zakresie obrotów jak i podczas podje¿d¿ania pod wzniesienia.Co do spalania to raczej pali mniej a jazdy emeryckiej nie lubie.
Totalna szajba i kto ten dziwol±g wymy¶li³ jakis super-sprzedawca z allegro ?
Nie dajcie siê zrobiæ w jajo kupuj±c magnetyzery , autodoktory czy Octanselektory
Jak kto¶ bardzo chce to zawsze dla niego silnik bêdzie mia³ lepszego kopa nawet jak zaleje zamiast PB ropy
Ja te¿ dzi¶ za³o¿y³em zworkê w nexii ojca i od jutra jazdy testowe. jak odpali³em to zauwa¿y³em , ¿e silnik mniej dygoce ni¿ dotychczas. Co do ceny to zastosowa³em patent Bourna z szerokim konektorkiem ¿eñskim obejmuj±cym naraz dwa piny wiêc kosztowa³o mnie to 25 groszy.
Bercik, tak dokladniej to na tym zdjeciu jest moj pantofel, moja reka i moj konektorek
Bercik, tak dokladniej to na tym zdjeciu jest moj pantofel, moja reka i moj konektorek
Sorki Bradley po prostu te zdjêcia by³y w po¶cie Bourna i dlatego siê pomyli³em. W ka¿dym razie twój pomys³ na zworkê jest genialny w swej prostocie.
Móg³by kto¶ zrobiæ zdjêcie gdzie znajduje siê Octan selektor w Lanosie. Ja mam lanosa 1.6 16v z 2001 i znale¼æ nie mogê albo mi siê tak zdaje. Znalaz³em tak± kostkê ale by³a po³±czona z inn± wiêc nie mam zielonego pojêcia gdzie to mo¿e byæ
oktanoselektor jest w nexii i chyba w espero.W lanosie go nie ma
Totalna szajba i kto ten dziwol±g wymy¶li³ jakis super-sprzedawca z allegro ?
Nie dajcie siê zrobiæ w jajo kupuj±c magnetyzery , autodoktory czy Octanselektory
Jak kto¶ bardzo chce to zawsze dla niego silnik bêdzie mia³ lepszego kopa nawet jak zaleje zamiast PB ropy
Ja te¿ dzi¶ za³o¿y³em zworkê w nexii ojca i od jutra jazdy testowe. jak odpali³em to zauwa¿y³em , ¿e silnik mniej dygoce ni¿ dotychczas. Co do ceny to zastosowa³em patent Bourna z szerokim konektorkiem ¿eñskim obejmuj±cym naraz dwa piny wiêc kosztowa³o mnie to 25 groszy. I jak nexia chodzi ze zwork±?
I jak nexia chodzi ze zwork±?
Tak jak wcze¶niej pisa³em, na wolnych obrotach silnik lepiej pracuje (mniej dygocze), podczas jazdy w zakresie 1500-2500 obrotów (czyli najczê¶ciej wykorzystywany w czasie jazdy miejskiej) jest zrywniejszy i wydaje mi siê, ¿e cichszy. Co do zu¿ycia paliwa to na pewno nie wzros³o ale nie zauwa¿y³em, ¿eby spad³o. Byæ mo¿e dlatego, ¿e je¿d¿ê na zmianê z ojcem i mamy trochê inne style jazdy.