Graczem będąc…

Witam wszystkich.
Mam taki problem z Lanosem 1,6 16V, rano czy to gara¿ czy chmurka bardzo ciê¿ki rozruch za 3-4 razem zaskakuje nastêpuje nierówna praca silnika tak jakby nie pracowa³ na wszyskich cylindrach, niekiedy ga¶nie podczas jazdy jest ca³kowity brak si³y trzeba go ca³y czas deptaæ ¿eby jako tako jechaæ , po rozgrzaniu troche to ustaje ale ca³y czas jest odczuwalne dodawanie gazu i odejmowanie, po nabraniu temperatury prze³±czam na gaz i zachowuje sie przyzwoicie ¿adnych strza³ów. Przed zgaszeniem silnika prze³±czam zawsze na Pb odczekuje chwilkê i gaszê silnik. Przychodze do auta silnik zimny zaczynam rozruch
i znowu problemroblemy z rozruchem.
Proszê o poradê co z tym zrobiæ odczego zacz±æ co wymieniæ?

W swoim zakresie wymienilem ¶wiecce Denso, kable Orginal, Filtr Paliwa GM, Filtr powietrza Filtron. Zalewa³em tak¿e specyfiki STP, Paliwo Statoil 95(zawsze).

anker


jesli elektryka jest ok to sprawdz czy pompa nie pracuje glosniej (OZNAKA ZE PADA) albo zatkane sa wtryskiwacze (stawiam na to) na szczescie mozna je wyczyscic samodzielnie przy odrobine zdolnosci .
Ile masz Pb w zbiorniku Je¶li je¼dzisz tylko na LPG to wtryskiwacze pewnie siê pozapieka³y. Co jaki¶ czas warto przejechaæ kilka(na¶cie) kilometrów na Pb.
Nie rozumiê tego czemu prze³±czasz na pb przy gaszeniu w instalce powinno byæ ta ¿e obojêtnie jak zgasisz to na pb powinien zapalaæ a takie krótkie jazdy na pb z regu³y powoduj± to co napisane wy¿ej o wtryskiwaczach Ja co 2 miechy od 3 lat tankujê pe³ny bak i wyje¿d¿am paliwo do 1/3 baku bez lpg i na razie odpukaæ z zapalaniem spokój


Proszê o poradê co z tym zrobiæ odczego zacz±æ co wymieniæ?

Najpro¶ciej wg mnie by³oby najpierw zresetowaæ ECM i potem oczywi¶cie zaprogramowaæ obroty biegu ja³owego. Je¿eli po tej operacji odpalanie samochodu przy zimnym silniku poprawi siê przynajmniej na jaki¶ czas, to wina bêdzie le¿a³a po stronie instalacji lpg. Najczê¶ciej przyczyn± s± z³e ustawienia emulacji sondy lambda (przy gazie II gen), przez co ECM odbiera sygna³, ¿e samochód ma mieszankê zbyt ubog±/bogat±. Lub z³e ustawienia map wtrysku (je¿eli jest sekwencja).
Je¿eli jednak po resecie ECM, dalej samochód bêdzie ¼le odpala³ i szarpa³ na zimnym, to faktycznie mog± byæ zanieczyszczone/zapieczone wtryskiwacze benzyny, lub problemy z uk³adem zap³onowym.
Mia³em ten sam problem co TY...te¿ przy odpalaniu na pb przy zimnym silniku nie trzyma³ mi obrotów, i albo gas³ albo obroty falowa³y, a przy ruszaniu i dalszej je¼dzie szarpa³o mi autem do momentu rozgrzania silnika...po prze³±czeniu na gaz problemy zanika³y...wymienia³em wszystko co siê tylko da³o...filtry paliwa, powietrza, gazu, silnik krokowy, ¶wiece, przewody WN, pompê paliwa, wyczy¶ci³em wtryskiwacze, przeje¼dzi³em na benzynie 200 km + dola³em do niej specyfik...niestety nic to nie pomaga³o...co najlepsze po zrestartowaniu komputera i zaprogramowaniu obrotów biegu ja³owego i ci±g³ej je¼dzie na benzynie nie by³o ¿adnych wy¿ej wymienionych objawów...dopiero po przejechaniu kilkudziesiêciu kilometrów na gazie problemy wraca³y...
Problem polega na tym, ¿e instalacje II generacji generuj± b³êdy, które przenikaj± do g³ównego komputera, sondy lambdy i si³± rzeczy zak³ócaj± pracê instalacji paliwowej. Nie wiem czy jest na to recepta. Ja po prostu co jaki¶ czas resetujê EMC i przez kilka dni mam problem z g³owy. Niestety w moim mie¶cie nie ma fachowców, którzy potrafi± sobie z tym poradziæ. A problem na 100 % le¿y w instalacji gazowej. Kolega z Warszawy zaproponowa³ mi przyjazd do stolicy, do podobno bardzo dobrego gazownika, który jest w stanie to wyeliminowaæ, wiêc zapewne pofatygujê siê tam i je¶li bêdzie w stanie to usun±æ, to podzielê siê moimi sugestiami na forum:)
Witam

Macie racje te b³êdy generuje mi instalacja LPG, po restarcie ECM wszystko wraca do normy , ale ile¿ mo¿na go restartowaæ? Czy znacie jaki¶ dobry warsztat w warszawie który by sobie poradzi³ z tym problemem? Aha i jeszcze co¶ zauwa¿y³em po jezdzie na LPG gdy wy³ silnik wydobywa siê dziwny syk z okolic reduktora trwa ok 30-40se3k poczym ustaje jest te¿ wyczuwalny zapach gazu. Co mo¿e byæ tego powodem?

anker
Co mo¿e byæ tego powodem?

Po wy³±czeniu silnika nie zamyka siê (b±d¼ zamyka siê za pó¼no) elektrozawór na reduktorze, przez co gaz jest przepuszczany do kolektora. Je¿eli masz problemy z rozruchem ciep³ego silnika, np. parê minut po zgaszeniu, to przyczyn± jest w³a¶nie gaz zostaj±cy w kolektorze...
Z polecanych warsztatów Warszawie czyta³em o zak³adzie Czakram na ul. Maciejki 12, oraz do¶æ mocno chwalony, ale kawa³ek za Warszaw± - w Legionowie, firma "BlueLPG" na Alei Legionów 16a.
Aha i jeszcze co¶ zauwa¿y³em po jezdzie na LPG gdy wy³ silnik wydobywa siê dziwny syk z okolic reduktora trwa ok 30-40se3k poczym ustaje jest te¿ wyczuwalny zapach gazu. Co mo¿e byæ tego powodem?Natychmiast do gazownika!! najlepiej tego, który Ci to montowa³. I na PB nie LPG.
Problem polega na tym, ¿e instalacje II generacji generuj± b³êdy, które przenikaj± do g³ównego komputera, sondy lambdy i si³± rzeczy zak³ócaj± pracê instalacji paliwowej. Nie wiem czy jest na to recepta. Ja po prostu co jaki¶ czas resetujê EMC i przez kilka dni mam problem z g³owy. Niestety w moim mie¶cie nie ma fachowców, którzy potrafi± sobie z tym poradziæ. A problem na 100 % le¿y w instalacji gazowej. Nie do koñca. Stawiam na zapchane wtryski. Mia³em to samo w lanosie, którym przeje¼dzi³em ponad 450 000 km. Instalka LPG II generacji powoduje to, ¿e wtryski benzynowe nie pracuj± tak jak powinny (okopcaj± siê i nie podaj± PB). Nie zawsze jest konieczny reset kompa. Stawiam na wtryski i proponujê je przeczy¶ciæ. ¯yczê powodzenia i pozdrawiam
Kolego przecie¿ w swoim poprzednim po¶cie napisa³em, ¿e wyczy¶ci³em wtryskiwacze. Do tego po restarcie kompa silnik na pb pracuje bez zarzutu, dopiero jak zrobiê kilkadziesi±t kilometrów na gazie, powraca dylemat z jazd± na benzynie:)...TY po prostu mia³e¶ instalacjê, która opar³a siê tym b³êdom, dlatego tyle kilometrów nat³uk³e¶ swoim Lanosem, czego gratulujê:)
Instalka LPG II generacji powoduje to, ¿e wtryski benzynowe nie pracuj± tak jak powinny (okopcaj± siê i nie podaj± PB). Nie zawsze jest konieczny reset kompa. Stawiam na wtryski i proponujê je przeczy¶ciæ. ¯yczê powodzenia i pozdrawiam

Gdyby to by³a wina wtryskiwaczy jak piszesz, to zaraz po resecie ECM objawy by³yby dalej takie same...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •