ďťż

Graczem będąc…

Witam

Nosze się z zamiarem montażu instalacji gazowej.
Mam Lanosa 1,6 DOHC

Wybrałem Instalacje III gen. BRC myślałem nad Lovato ale większość poleca BRC wiec nie będę się wyróżniał.
Wydaje na paliwo około 300zł miesięcznie więc myślę ze w ciągu roku gaz się zwróci tym bardziej ze w okresie wakacji nabije troszkę kilometrów....

1. Wiadomo że kable HV trzeba by wymienić... Zastanawiałem się nad takimi kablami (wiele osób mi je polecało):

http://www.janmor.pl/pl/s...przewodu=00201p

2. Świece dobre/złe? (czym się różnią świece bez opcji LPG?):

http://www.allegro.pl/ite...do_lpg_cng.html

3. Gdzie w okolicy Chrzanowa woj.Małopolskie dobrze montują LPG?

4. Mam w domu butle toroidalną z homologacją jeszcze na 4 lata... dało by się ją wykorzystać? (bratu autko zgniło a miał w nim instalacje IIgen)

5. Coś trzeba by jeszcze wymienić przed założeniem instalacji?

6. Istnieje coś takiego jak wskaźnik ile mam jeszcze LPG w butli?

Pozdrawiam


1. Wiadomo że kable HV trzeba by wymienić... Zastanawiałem się nad takimi kablami (wiele osób mi je polecało):

Cytat: 2. Świece dobre/złe? (czym się różnią świece bez opcji LPG?):

wiekszośćosób preferuje raczej bocsha, ngk, ale poczytaj sobie o tym :
http://daewooforum.pl/vie...ght=kable+lanos
http://daewooforum.pl/vie...ght=kable+lanos
http://daewooforum.pl/vie...ght=kable+lanos

4. Mam w domu butle toroidalną z homologacją jeszcze na 4 lata... dało by się ją wykorzystać? (bratu autko zgniło a miał w nim instalacje IIgen)
raczej tak, kwestia czy gazmen będzie chciał ci ją włożyć do tej instalacji... (bo np. mniej zarobi...)

5. Coś trzeba by jeszcze wymienić przed założeniem instalacji?

raczej nie

6. Istnieje coś takiego jak wskaźnik ile mam jeszcze LPG w butli?

są ale nie są one zbyt dokładne, poszukaj na forum bo chyba bylo takie cos
Poczytałem i już sam nie wiem co kupić.

Ktoś tam pisze by nie kupować świec dedykowanych do gazu bo to chwyt marketingowy.
Tak samo z kablami...

Co mnie nieco dziwi bo przecież gaz spala się w znacznie większej temperaturze, wymaga większego napięcia (skupienia iskry) by nastąpił zapłon co zużywa szybciej elektrodę... no i co ważniejsze gaz spala się wolniej wiec świeca dużej jest nagrzewana.

Świece zastosuje raczej Iskry GAZ ale kabelki to już nie wiem... może spróbuje z tymi JanMor'ami jak będą złe to kupie jakieś boscha.

Nawet wyczytałem ze były (a może są) świece NGK LaserLine lub czeskie świecę BRISK SILVER (srebrna elektroda) typowo do LPG i CNG.

Może uda mi się wykorzystać tę butlę brata to troszkę na instalacji zaoszczędzę.

No to teraz tylko powiedzcie gdzie montować gaz.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Ktoś tam pisze by nie kupować świec dedykowanych do gazu bo to chwyt marketingowy.
Tak samo z kablami...

świece NGK i kable NGK/BOSCH .. i będziesz miał spokój z zapłonem

może spróbuje z tymi JanMor'ami jak będą złe to kupie jakieś boscha.

kup odrazu boscha bo janmor to Qpa

No to teraz tylko powiedzcie gdzie montować gaz.

skąd jesteś


Okolice Chrzanowa.

W połowie drogi między Krakowem a Katowicami.
xpytonx, tak jak Rip pisze kup świece NGK i kable WN NGK lub Boscha i na dłuższy czas będziesz miał spokój

niestety nie moje okolice to nie podpowiem...
Skoro świece NGK sprawdzone i kable Bosch także to pewnie je kupie...

Panowie a testowaliście świece Iskry gaz? Czy po prostu piszecie bo nie testowaliście innych?

Kurcze do NGK mam mieszane uczucia... bratu w Mazdzie padły po 300km... były przegrzane... natomiast iskry jakieś najtańsze śmigały i śmigają do teraz... w prawdzie autko nie jeździ teraz bo nie da rady ale silnik po 4 miesiącach stania pali bez problemu i gaz i benzyna.

Z kablami nie wiem... brat miał NGK... za kabel(szt) płacił jak dobrze pamiętam 75zł... i zdechły po niecałym roku.... a miały przejechane nie więcej jak 12000km.
Zakupił później właśnie JanMor'a i nie miał problemów.... ponad 40kkm zrobił... (jeden kabelek mu padł... ale to z jego winy... (uszkodzony mechanicznie.)

Boje się bo u brata jak strzeliło to rozwalało przepustnice... koszt używanej to od 450zł w górę...

Sąsiad też się przekonał ze te kabelki są ok i świece mimo że tańsze... w sumie niewiele to są dobre...

Ale to było ze 1-2 lata temu.... acz kol-wiek mimo wszystko jak rozmawiałem z posiadaczami "przemieszczaczow" z LPG to że tak powiem mix.... Dużo mówi ze NGK i świecę i kable... Drudzy bosch... inni jakieś świece na "D" i jakieś kable GM czy jakoś tak...

Ale jak pytałem czy testowali inne świece i kable to mówili że NIE...

Ile osób pytałem tyle rożnych opinii....

Ale pewnie kupie tak jak koledzy radzą...
Panowie a testowaliście świece Iskry gaz? w moim lanim byly zalozone iskry i jak sprawdzilem (auto od I wł z książką serwisowa) to przejeździły 60tys bez zadnych problemow,kabli poprzedni nie wymienial ja tez nie a auto sprzedalem jak mialo 180kkm i ani razu nie strzelilo (II gener Kurcze do NGK mam mieszane uczucia acja)po iskrach zalozylem ngk i tez nie bylo problemów,w leganzie mam boscha i u mnie juz zrobily 30tys bez problemow inni jakieś świece na "D" denso
Panowie a testowaliście świece Iskry gaz?

wszystko co przewidziane do gazu zawiewa chwytem marketingowym tak jak w skeczu Ani-mru-mru

a tak serio ja miałem problem z iskrami.. dlatego nie polecam
Świeczki: SFE65PRS -11 NGK
Kable HV: D7S Bosch / NGK

Zaraz jadę do cywilizacji kupić wszystko... u nas i tak pewnie ceny będą + 50%... no ale cóż....

Edit.

Świeczki NGK V-Line 38zl kpl.

Kabel NGK (oczywiście tylko na zamówienie, będę musiał jechać jeszcze raz) niecałe 90zł.

Filtr powietrza 12zł.

Mam nadzieje ze wszystko będzie ok.

Że tak zapytam: Świeczki maja przerwę oryginalnie ustawioną? Bo z tego co widzę to na forum piszą ze niektórzy klepią ja od 0,8 do 1,0 (w standardzie jest chyba 1.1) Podkreślam ze jeszcze LPG nie mam ale w ciągu najbliższych dni będzie.
Świeczki: SFE65PRS -11 NGK a czy to są swiece do laniego??

Ja bym polecał swiece ngk v line 14 - BKR6E-11
To jest symbol katalogowy.

Świece kupiłem takie jak piszesz kable także... wszystko założyłem... jutro będzie test na trasie.

Pozdrawiam
Wczoraj byłem w szkole... 40km w jedna stronę wiec udało się sprawdzić jak autko chodzi..

W trakcie wymiany filtra zauważyłem ze mam niewielką dziurkę w gumie tuz za przepływomierzem... Jak na razie klej do gumy + izolacja (nie było czasu na zakup nowej gumy)

I powiem szczerze że autko odżyło... W prawdzie nie mam porównania do innego lanosa z tym silniczkiem ale śmiga lepiej niż wcześniej...

Tak ze Dzięki za rady.

Jeszcze mam pytanko: Czy temperatura na wskaźniku dochodzi wam tylko do połowy a nawet troszkę przed połową? Czy jak włączycie nawiew na max ciepło to temperatura na wskaźniku spada do 1/4?

Autko nagrzewa mi się po 1km... już wieje letnim powietrzem... wskaźnik zaczyna się podnosić.

A no i może ktoś z mojej okolicy zaglądnie i poleci gdzie można gaz założyć.

Pozdrawiam
proponuję Ci żebyś najpierw dowiedział się jakie podzespoły instalacji LPG zamierzają zamontować, Od podzespołów i jakości montażu wiele zalezy. Rozumiem że zakładasz tzw. "sekwencję" czyli IV gen?
To ja byłem przekonany że sekwencja to III gen...

Ale TAK zakładam sekwencje... Z tego co czytam to 2600zł trzeba dać... Mam nadzieje że będzie to BRC... Z tym że mam butle która ma jeszcze homologacje na 4 lata... i chciałbym ją wykorzystać... Niestety muszę minimalizować koszty ze względu że szkoła mnie sporo kosztuje... a dojazdy do niej także nie są tanie:/

W następnym miesiącu będę miał fundusze i już chce się dowiedzieć gdzie co i jak:)
lanos ma krótkie czasy wtrysku więc potrzebne szybkie wtryskiwacze gazowe. Nie wiem jak jest przy BRC, wejdż na jakieś forum LPG i zasięgnij opinii specjalistów. Wg. mnie można rozważyć elektronikę Staga, reduktor Zavoli Zeta N, listwa Matrix HD344. I dobry warsztat

Że tak zapytam: Świeczki maja przerwę oryginalnie ustawioną? Bo z tego co widzę to na forum piszą ze niektórzy klepią ja od 0,8 do 1,0 (w standardzie jest chyba 1.1) Podkreślam ze jeszcze LPG nie mam ale w ciągu najbliższych dni będzie.

Świece mają przerwę ustawioną na wartość zalecaną przez fabrykę. Zmniejsza się ją w autach z instalacją gazową żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo wypadania zapłonów a co za tym idzie strzałów do kolektora ssącego. Niektóre instalacje II gen. nie potrafią utrzymać składu mieszanki w odpowiednich granicach i to jest sposób zastępczy. Jeśli masz zamiar montować instalację gazową na wtryskiwaczach to jej zmniejszanie jest raczej zbędne. Te instalacje raczej nie strzelają... Wszystkie świece dedykowane pod gaz mają zmniejszoną przerwę między elektrodami a BRISK Silver dodatkowo mają cieńszą elektrodę środkową żeby dodatkowo zwiększyć energię iskry. Gazownicy odradzają świece wieloelektrodowe. Energia iskry jest w nich bardzo rozproszona i to też zwiększa ryzyko strzału...

Jeśli chodzi o świece, iskra to aktualnie dobre świece. Od kilku dobrych lat kielecką fabryką kierują Japończycy i jakość ich wyrobów znacznie się poprawiła. Kiedyś te świece były bardzo podatne na przebicia ale teraz ich jakość mógłbym porównać do NGK i nie piszę tak dlatego że mieszkam ok. 50 km od tej fabryki...
Ja aktualnie używam świec NGK z powodu łatwego do nich dostępu w mojej okolicy, kiedyś używałem BRISK Silver. Te drugie lepiej sobie radziły z gazem na moje odczucie. Nie spotkałem się na nich z jakimkolwiek przyduszeniem mimo że mam II gen, a na NGK czasem to się zdarza ( rzadko bo rzadko, ale zawsze... ).
Najlepsze przewody i świece moim zdaniem to Champion, ale cena ich to kosmos... Dość dobre przewody i świece produkuje Beru ( wiem bo testowałem ). Pozdrawiam
Dzięki za rozjaśnienie ze świecami i kablami.

Już mam taki mix w głowie z tym LPG że masakra...

Listwy Matrix - 380zł
Reduktor Zavoli Zeta N - 190zł
Stag 300 Plus - ?
Butle mam.
Coś jeszcze?

Ciekawe czy gość skombinuje taką konfiguracje.

Tyle +/- to kosztuje na alledrogo...

Rozmawiałem z znajomym i polecił mi warsztat w Chrzanowie gdzieś na ul.Balińskiej.

Chce się dowiedzieć mniej więcej ile taki zestaw kosztuje... wiadome ze gość mi nie zrobi tego za darmo... ale żeby sobie nie zażyczył ze 100% ceny części za robociznę... bo nie lubię przepłacać...

Ile tacy montażyści biorą sobie za montage?

Pozdrawiam
do tego rurka miedziana, beczułki-zakonczenia, elektrozawor benzynowy, elektrozawór butli lpg, weze, zawór tankowania, filtr fazy lotnej, wskaznik ilosci gazu jesli chcesz, .

Musisz pamietac ze jest przy tym troche roboty wiercenia krecenia i regulacji, lepiej chyba zrobic to dobrze niz tanio bo potem bedziesz jezdzil na tysiac regulacji i przeklinal. No i pytanie czy jak dasz swoja butle to czy zaklad da Tobie gwarancje na calosc instalacji - ja np mam BRC, owszem dalem 2600 ale mam gwarancje 2 lata ogolnopolska (wiem ma ona swoje minusy ale jest), do tego przeglady i regulacje za darmo.

Brc nawet na niebieskich wtryskach daje rade w lanosie juz nie najgorzej - nie czuc spadku mocy na standardowym reduktorze Genius 1200mb.

Polecam bo zalozylem i zapomnialem.
stag 300 plus z wiązką to okolo 750zł, dochodzą jeszcze elementy takie jak przewody miedziane, centralka, filtry gazu. Są całe zestawy tylko często wrzucają tam jakiś bubel - kiepski reduktor lub słabe wtryskiwacze. Na stronie Megapol-u widzialem zestaw stag 300 plys, reduktor zavoli i wtryski MagicJet za 1130zł. Listwa Matrix HD344 jest droższa od Magiców o jakieś 200zł.Za montaż biorą okolo 500zł. Zmienialem II gen na sekwencję i po odliczeniu podzespołów tyle mniej wiecej wyszlą robocizna. Tylko zapytaj w warsztacie czy na pewno potrafią w lanosie zalożyć LPG i czy będzie poprawnie dzialalo
stag 300 plys, reduktor zavoli i wtryski MagicJet za 1130zł

to bardzo dobry zestaw do lanosa, przeszedłem z Valteka na Magic jet i wszystko pięknie chodzi, oczywiście Matrix jest optymalny do tego silnika ale różnice pomiędzy wtryskami MJ i HD344 są raczej niezauważalne, osobiście mam kompa stag-4 i reduktor zavoli wszystko śmiga
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •