Graczem będąc…

Witam.
mam ma³y problem jak w temacie
dzieje sie to na LPG tak i na PB
szukalem na forum ale nikt nikt nie mial takich objawow jak ja
dzieje sie to zarazem jak hamuje silnikiem i wciskam sprzeg³o jak obroty sa juz nisko i tak samo jak wcisne sprzeg³o razem z hamulcem wtedy obroty ostro spadaja i silnik gasnie
na benzynie przewaznie dzieje sie tak samo, tylko niekiedy uda sie, ze silnik juz tak jakby ostatkiem sil utrzymal minimalne obroty jak juz zaczynaja sie zapalac kontrolki na zegarach i nie zgasnie
wiem ze powodów moze byc wiele ale wspomne jeszcze ze swiece sa Ok wszystkie podcisnienia, kable WN, filtr tez, krokowy i przepustnica umyte.


Zacznij od przeczyszczenia silniczków krokowych jeden od gazu a drugi w przepustnicy. Wymontuj rozbierz (s± skrêcone na dwie ¶rubki) przeczy¶æ i powinno pomóc. Je¿eli objaw wystêpowa³by tylko na gazie to proponowa³bym sprawdziæ reduktor bo to typowy objaw koñca jego ¿ywota.
Zacznij od przeczyszczenia silniczków krokowych
juz pisalem ze byly czszczone
jak masz doprowadzone powietrze do filtra powietrza?


z powietrzem jest OK od niedawna tak sie dzieje a ja mam LANIEGO juz dlugo
moze ktos wie czy moze miec wplyw na to czujnik predkosci
albo moze czujnik wolnych obrotow
a sprawdza³e¶ b³êdy ECM?
pisalem ze byly czszczone a moze padaja i czyszczenie nic juz nie da sprawdza³e¶ b³êdy ECM no wlasnie,od tego trzeba by zaczac
a zapomnialem napisac ze na ECM nic nie ma
czy jest jakis sposob aby sprawdzic czy krokowy dziala czy nie
jabym powiedzia³ ¿e masz nieszczelny filtr powietrza przei¿yi ca³y ja mia³em podobny problem poowija³em ta¶m± tu itam i jest spoko izobacz pod nadkolem w ktur± strone iest ta rura od sania powietrza przekrêcona ¿eby pêd powietrza niedmucha³ w ni± a co do silniczka krokowego to jak go wyimiesz i bêdziesz trzyma³ w rêku to niech kto¶ przekrêci zap³on to powinien siê wysun±æ
izobacz pod nadkolem w ktur± strone iest ta rura od sania powietrza przekrêcona ¿eby pêd powietrza niedmucha³ w ni±
z powietrzem jest OK od niedawna tak sie dzieje a ja mam LANIEGO juz dlugo
z pewnoscia to nie to, szczelnosc ukladu powietrza tez jest OK .
A masz klapkê przeciwwybuchow± miêdzy kolektorem a filtrem powietrza? U mnie siê zacina³a i mia³em takie same objawy jak Ty. Silnik przy hamowaniu dostawa³ za ma³o powietrza i gas³. Przy sprawdzaniu jej wygl±da³a na dobr±, ale po jej usuniêciu problem sam siê rozwi±za³.
Rabies,
wlasnie jestem po sprawdzeniu klapki przeciw wybuchowej i nic to nie zmienilo
czekam na jeszcze jakies pomysly
witam ponownie w tym temacie !!
jeszcze do tej pory nie poradzilem sobie z tym problemem
jestem po wymianie silniczka krokowego puzniej wymienilem sonde lambde
chyba juz wszystko sprawdzilem i nie wiem co to moze byc
czy ktos sie orientuje w jaki sposob silniki podtrzymuja obroty jak sa w ruchu
w moim lanim wczesniej tak bylo ze jak podczas jazdy dalem go na luz to obroty trzymaly sie tak troche powyzej tysiaca a dopiero jak sie zatrzymal to schodzily na ponizej tak jak powinno byc na wolnych
teraz niestety jak pogazuje i puszcze gaz to obroty spagaja gwaltownie i silnik gasnie albo sie d³awi
impulsator i czujnik po³o¿enia przepustnicy odpowiadaj± bezpo¶rednio za obroty tzn impulsator, który przekazuje odczyt na prêdko¶ciomierz powoduje podtrzymanie obrotów na wy¿szym zakresie dopóki auto siê nie zatrzyma ca³kowicie, a TPS jak bêdzie mia³ z³e wskazania to te¿ mog± byæ problemy z ga¶niêciem bo praca krokowca jest od niego uzale¿niona ... jak prêdko¶ciomierz dzia³a poprawnie i wskazówka przy gwa³townym zwalnianiu nie skacze tylko p³ynnie opada to impulsator jest ok ... wiêc TPS
tutaj masz opis jak go sprawdziæ --> KLIK <-- --> KLIK2 <--

jak TPS oka¿e siê byæ dobry to ostatnim problemem mo¿e byæ zawór EGR ...
Brak fotki TPS z linku który da³e¶, ma kto¶ mo¿e?
portek1977, masz go na przepustnicy http://lew.wsinf.edu.pl/~...jniki/przep.jpg
Dziêki Maniek zlokalizowa³em i zdiagnozowa³em PZDR
wkoncu udalo mi sie znalesc troche czasu aby sprawdzic TPS
i znowu nic , dziala poprawnie znaczy sie plynnie napiecie wzrasta ale nie dochodzi do 5v tylko do 4.7v , nie wiem czy tak powinno byc czy nie
a jak mozna sprawdzic czy ten impulsator dziala poprawnie poza obserwacja predkosciomierza
caly czas sprawdzam czy sa jakies bledy , i niestety nic nie pokazuje
a moze cos gdzies z tym niebieskim kabelkiem od TPS sie dzieje moze ktos wie jak on leci i gdzie , moze przy czujniku jest ok ale gdzies dalej jest uszkodzony
jak TPS oka¿e siê byæ dobry to ostatnim problemem mo¿e byæ zawór EGR
jak sprawdzic czy EGR jest uszkodzony , znalazlem na forum ze mozna go zaslepic ale jak to jest mozliwe ze wezyk ktory ma byc do EGR podlaczony po odlaczeniu dziala poprawnie

[ Dodano: 2010-05-30, 21:51 ]
a wiec juz jestem po sprawdzeniu jak sie jezdzi z zaslepionym EGR
i jest efekt , ale tylko w tym ze plynniej reaguje na peda³ gazu
a dokladniej mowiac wyczulem ze przed zaslepieniem LANIM troche szarpa³o jak manewrowa³em peda³em gazu
ale niestety silnik nadal gasnie podczas hamowania
dzisiaj znowu troche pogrzebalem i dopiero teraz zorientowalem sie ze silnik gasnie nawet jak auto stoi w miejscu
a mianowicie jak dodam gazy i przytrzymam na wyzszych obrotach i puszcze pedal gazu wtedy wlasnie gasnie
dodam jeszcze ze wymienilem swiece i nic to nie dalo
moze ktos mial taki przypadek moze ktos cos podpowie bo juz nie wiem co mam sprawdzac
U mnie pad³a cewka. Wymienili mi na zamiennik, niestety muszê kupiæ orygina³. Wcze¶niejsze spadki mocy, ga¶niêcie itp. znowu siê objawiaj±.
poprawnie dzia³aj±cy TPS powinien mieæ napiêcie pocz±tkowe miêdzy 0,5v a 0,65v je¿eli ma wiêcej to przez to auto mo¿e gasn±æ
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •