ďťż

Graczem będąc…

Witam wszystkich! Mam taki dziwny problem, po wymianie termostatu zauważyłem że z parownika Lovato a dokładnie z takiej jednej dziurki która tam się znajduje na jego bocznej ścianie leci płyn chłodniczy, co to może być? Co chwile muszę dolewać wody bo ubywa, a widać jak z tej dziurki się leje i to takim małym strumykiem... Pomóżcie bo nie wyrobie na to borygo...


Rozszczelnil sie reduktor Wymontowac, rozmontowac , zregenerowac, lub kupic nowy
Ale to leci z takiej dziurki, która jest specjalnie do czegoś zrobiona, tylko do czego???
Czekaj, czekaj Jakiej srednicy jest ta dziurka? Tak mniej wiecej


ok 1-2 mm. jest na bocznej ścianie po drugiek stronie niż pokrętło do regulacja w górnej części
Rozumiem, ze to nie jest sekwencyjna instalacja?
Nie, to jest II generacja. To nie jest żadne pęknięcie tylko taka nie dużo dziurka która była już... Dodam że to się stało po wymianie termostatu s spuszczeniu płynu chłodzącego
EDIT: czlek juz zmeczony Oczywiscie, ze to nei sekwencja

Masz tu kilka fot reduktorow, zaznacz na ktorejs skad Ci cieknie
http://www.drypa.pl/cache...be8781522bc.jpg

http://www.arbiter.pl/files/g/2_3021_184_8495.jpg

http://www.speedgaz.com.p..._imagelarge.jpg
Mam reduktor taki jak na drugiej fotce tylko mi cieknie z drugiej strony tak z dziurki w górnej części
http://www.elektroda.pl/r...o_opis_1966.jpg
nic wiecej tu nie ma w tym reduktorze


Strzałką zaznaczona dziurka z której leci strumieniem płyn chłodniczy(chyba). Co to może być i dlaczego cieknie? Pomóżcie, proszę!!!
yyyyy..... czy mi sie wydaje, czy to jakis drut power?

[ Dodano: 2010-04-19, 22:52 ]
tak czy siak - trzeba wyciagnac reduktor i go rozebrac
A do czego są te dziurki i dlaczego jedną z nich może lecieć ten płyn?
P.S. Jaki drut????

[ Dodano: 2010-04-19, 22:56 ]
Bo auto chodzi super, nie szarpie nie przerywa ani strzela, tylko ten płyn cieknie i to akurat po wymianie termostatu...
zdjecie jest ciut niewyrazne, wiec ciezko powiedziec. Piszac drut power mialem na mysli, ze to czyjas radosna tworczosc wlasna <nie wystepujaca seryjnie w tym reduktorze>. Leci tamtedy plyn pewnie dlatego ze jest nieszczelnosc
Jak juz mowilem - nie obejdzie sie bez wyciagniecia reduktora, czy to w celu jego uszczelnienia, czy wymiany na nowy. Tak wiec wyciagaj i sprawdz wtedy organoleptycznie
Czyli gazownik który to zakładał sam te dziurki wywiercił? Tylko po co one mu były????
Czyli jak te dziurki gazownik sam wywiercił to ja mogę je jakoś zakleić i będzie ok?
Te dziurki to raczej fabrycznie sa zrobione, bo zapewne to ten reduktor: http://www.allegro.pl/ite...e.html#gallery. Na fotce widać te dziurki w oryginalnym parowniku. Tylko ciekawe dlaczego są te kable przykręcone do parownika. Może to termistor który odpowiada za przełączanie się gazu w odpowiedniej temperaturze
ten reduktor to najprostrzy lovato podcisnienie ktory fabrycznie nie ma nic poza ssaniem gazu (po drugiej stronie - to jedyny kabel ktory przy nim powinien byc). Ten czujnik to napewno drut-mod z termistorem do przelaczania temperaturowego bo widac ze blaszka jest nawet nie fabryczna. Mialem taki reduktor w nissanie na gazniku. Reduktor to konkretnie

\

Lecenie plynu tamtymi dziurkami oznaczac raczej musi uszkodzenie membram, ale przy takim reduktorze de facto do 1 generacji zastanawialbym sie nad wymiana go na cos nowego/lepszego. Tymbardziej ze widze ze masz silnik na wielopunktowym wtrysku (1.5 16v) i taka istalacja mozesz zrobic mu wiele zlego.
Czyli jedyne rozwiązanie to rozebrać i sprawdzić czy membrana od wody jest cała? Czyli mówicie, że ten reduktor do instalacji 2 generacji i Autronica oraz mojego silnika 1.5 16V jest za slaby?

[ Dodano: 2010-04-20, 12:38 ]
I jeszcze jedno pytanie, gdzie prawidłowo powinien się znajdować ten termistor co go gazownik tak sobie przyczepił gdzieś z boku?
porzadny reduktor posiada wbudowany czujnik temperatury jak dla sekwencji (sam posiadam BRC SQ24 i ma 2 czujniki - na reduktorze i na listwie). Druga generacja z tego co wiem przelacza sie raczej na bazie obrotow a nie temperatury, ale moge sie mylic. Ten reduktor podcisnieniowy to juz klasa zabytkow muzealnych. montaż drugiej, albo jeszcze lepiej - pierwszej generacji instalacji gazowej zamienia twój silnik z wielopunktowym wtryskiem sekwencyjnym benzyny na silnik z niepełnosprawnym gaźnikiem (w uproszczeniu). Powoduje to ze nie jest zasilany w optymalny sposob i powoduje szybsze zuzycie silnika.

Odezwie sie pewno wiele osob ktore maja silniki dohc i instalacje 2 gen a nawet na srubce i tez im dziala, ale tutaj pytanie dokad idziemy... czy samochod na lata ktory spisuje sie perfekcyjnie, czy gaz gaz gaz oby taniej w krotkiej perspektywie czasu.

dobry reduktor do 2 gen to np BRC AT-90 ECO 100 kW, ewentualnie tansze BRC Tecno,
jesli mam sie odczepic od BRC (ktore uwazam za dobre i wytrzymale, a nikt mi za to nie placi) to mozna jeszcze np EMMEGAS ML-94 EP E1R kiedys nazywany tez ELPIGAZ - dobre i wytrzymale
OK. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi, pierwsze co teraz zrobię to wymontuje stary i sprawdzę co tam pękło... Plusy już poleciały! Jeszcze raz dziękuję. Po wymontowaniu się jeszcze odezwę...

[ Dodano: 2010-04-20, 18:37 ]
Wszystko wymieniłem, byłą pęknięta membrana od wody, ale coś jest nie tak bo po założeniu znów leci woda... Tylko nie z tej dziurki tylko tak jakby z dołu. Czy musiałem użyć jakiegoś silikonu do uszczelnienia? Pomóżcie!!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •