ďťż

Graczem będąc…

Witam, mam lanosa 1.5 16v 99r. 160 tyś.Mam go od roku. Pojawiały się problemy z gazem - przy małych obrotach i mocnym dociskaniu padała gazu miałem wystrzały filtra powietrza. Gazownicy wymienili mi reduktor miało ustąpić ale ni pomogło. To było w kwietniu. Wystrzały cały czas się pojawiają. W weekend jechałem na dłuższej trasie i przy wyprzedzaniu na wysokich obrotach auto zaczeło tak jakby pulsować. Dzisiaj odpaliłem je i jadąc nagle zaczęło zachowywać się tak jakby zabrakło gazu. Stanąłem i na małych obrotach wszystko było ok (bez ruszania pedała gazu) Stwierdziłem, ze musiał się gdzieś przypchać i rozpędziłem sie na benzynie i przerzuciłem na gaz. Pomogło. Przejechałem 5 km i sytuacja się powtórzyła. Nie chciał jechać na gazie tak jakby bak był pusty. Czy ktoś może mi poradzić ? Aha przed zimą wymieniałem świece tak że myślę ze to nie to.


Strzały, Dusi się może ? Brzmi znajomo jak dla mnie. Ostatnio przez to przechodziłem z moją Nexią.

Nie jestem specem w moim przypadku pomogło wymienienie świec na nowe NGK, sprawdził bym też kable ale poczekajmy aż wypowie się ktoś bardziej doświadczony
Strzały były cały czas ostatnio się trochę nasiliły. A dusi się tak, że nie da się wkręcić go na obroty w ogóle. Miał ktoś taki przypadek ?
jesli strzela to kable i swiece do wymiany, co do wkrecania sie na obroty to wyglada jakby reduktor nie podawal gazu ale skoro byl wymieniony


Swiece i kabelki wn do wymianki, a co do obrotow to moze troszke trzeba go podkrecic na gazie i dac troszke wieksza dawke, ja swojego skrecilem i jedzie tylko do 140km/h ale zaczal mniej palic, a na dynamice zbytnio nieodczulem. Aha, ja zalozylem swiece i przewody NGK i co do strzelania i pulsowania to pomoglo, wiec moze to byc cala przyczyna bo teraz sporo wilgoci idzie na przewody. Tanio mozna dostac na allegro.
A może jak ci auto strzeliło to się otworzył filtr powietrza i łapie teraz lewe powietrze i auto ci nie chce się na obroty wkręcić i nie mam mocy sprawdź czy ci się nie rozczelniło
No wałaśnie nie wiem.Ale jakby miał problemy z przewodami lub powietrzem to mógłby mieć takie problemy z wchodzeniem na obroty. Nawet jak delikatnie wcisne pedał to strasznie sie dusi i jak przytrzymam to w ostatecznosci gasnie
sprawdz przewody najprostrza metoda, wieczorem przy zgaszonym swietle podnies maske, sciagnij plastikowa obudowe silnika i sprawdz czy iskra nieprzeskakuje miedzy przewodami. jesli tak to maja przebicie i sa do wymiany. Proponuje NGK 80,- na allegro ale jak reka odja, ja na moich przewodach juz niemoglem ujechac jak chcialem przyspieszyc z niskich obrotow to co pol skeundy strzal w filtr. a co do slabszych obrotow to rzeczywiscie moze lapac gdzies falszywe powietrze, mogl grzybek ci spasc, taka gumka na rurze do filtra lub filtr rozerwac albo sie otworzyc
Dzieki, faktycznie wymienie te przewody bo strzela niemiłosiernie. Co do obrotów ... naprawiło sie samo. Nie wiem, dwa dni jezdzilem tylko na benzynie i przelaczylem wczoraj na gaz i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu wszystko jest ok. Moze gaz byl jakis trefny albo gdzies mi sie cos przytkalo, nie wiem. Przewody na pewno wymienie i jak czytalem tu na formu to wszyscy polecaja te NGK. Trzeba je jakos dopasowywac do silnika ? Bo moj Lanos jest 1.5 16v ? tak poza tym to malo gdzie moge znalezc jakies opisy tego silnika bo albo 1.5 8 v albo 1.6 16v. Moze ma ktos jakis pdf z obsluga lanosa ?

[ Dodano: 2009-01-25, 11:37 ]
a czy takie beda ok
http://moto.allegro.pl/it...lanos_dohc.html
Wymieniał ktoś może kable WN w lanosie ? Chce zmienić te kable ale w żadnym katalogu nie mogę znaleźć mojego silnika. 1.5 16V. Z postów doczytałem się że są one mało popularne dlatego nie ma ich w katalogach. W związku z tym kable kupić do 1.6 16 v ? znalazłem jakieś na allegro http://moto.allegro.pl/it...lanos_dohc.html ale one są do nubiry a koleś mówi że będą pasować. Wie ktoś może coś o tym ? Jeszcze pytanie odnośnie świec. Specjalne do lpg kupować czy zwykłe ? ma to jakieś znacznie ? Słyszałem że lepiej kupić zwykłe do benzyny. Dzięki z góry za pomoc.
możesz spokojnie kupić kable WN z silnika 1,6.
Jeśli chodzi o świece to ja osobiście właśnie jeżdzę na tych NGK.
Wszystko będzie działało
Pamiętaj tylko, żeby dokładnie docisnąć końcówki kapturków do świec i cewki WN bo Lanos-y są bardzo wrażliwe na wszelakie niedokładne połączenia.
Witam, kupilem kable ngk szarpanie dalej wystepuje. w stopniu na pewno mniejszym niz wczesniej.
Co do braku dzialania na gazie, jak samo ustalo znowu sie pojawilo. I dzien pozniej znowu bylo ok i jezdze na gazie.
Łącze ta sytuacje z deszczem, nie wiem na ile to jest trafne ale tak mi sie kojazy ze jak przestawal dzialac to wlasnie padal mocno deszcz. postal przeschnal i jest ok. Myslicie ze to jest mozliwe ?
Świece NGK :/ macie jakieś inne godne polecenia ? Wymieniłem dwa tygodnie temu kable na BOSCH świece mają 9 tysięcy (wiem bo sam wymieniałem) i kicha na LPG :/
kable na BOSCH świece mają 9 tysięcy (wiem bo sam wymieniałem) i kicha na LPG :/ no to zostaly juz tylko cewki moze maja jakies przebicie
Sprawdź czy przewody zapłonowe nie są wilgotne od oleju w miejscu połączenia świec i kabli. Miałem podobne objawy. Uszczelka pod pokrywą zaworów przepuszczała olej do gniazd świec i to powodowało zwarcie, przeskok iskry i strzelał na gazie, oraz jeżdził czasem tak jakby gaz sie kończył. Pozdrawiam.
Postaram sie sprawdzic z tym olejem bo to najprawdopodobniej brzmi. Tym bardziej ze z tym działaniem na gazie to loteria. raz ok a raz nie
ja mam taki sam problem że olej mi sie zbierał w komorach swiec. i miałem te same objawy jak TY. wiec sprawdz sobie komory. jak bedzie olej to bedzie ta przyczyna. ja musze wymienic uszczelke. u mnie jak przetarłem komory to juz jezdze normalnie;]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •