Graczem będąc…

Witajcie,

Nie znalaz³em niestety w podobnych tematach konkretów dot. spalania gazu przez samochody wyposa¿one w instalacjê II generacji podczas hamowania silnikiem.

Czy i ile gazu pobieraj± silniki ? Mo¿na jako¶ (w ramach ograniczenia zu¿ycia paliwa) odci±æ dop³yw lpg podczas hamowania silnikiem i ile kosztuje taka przyjemno¶æ? Przypadkiem nie spowoduje to wzrostu spalania?


Cytat: Czy i ile gazu pobieraj± silniki ?
jak masz w instalacji cut-off to nic nie spala w momencie dzia³ania tej funkcji, czyli hamowania silnikiem

Mo¿na jako¶ (w ramach ograniczenia zu¿ycia paliwa) odci±æ dop³yw lpg podczas hamowania silnikiem i ile kosztuje taka przyjemno¶æ?
Wi±¿e siê to z wymiana sterownika na taki który obs³uguje funkcje cut-off
Przypadkiem nie spowoduje to wzrostu spalania?
no chyba w tym chodzi w³a¶nie o zmniejszenie
Mo¿na jako¶ (w ramach ograniczenia zu¿ycia paliwa) a ile tak zaoszczedzisz? litr gazu za 2zl
po podpiêciu komputera do mojego lanka zauwa¿y³em pewn± zale¿no¶c:
-przy hamowaniu silnikiem który nie jest nagrzany do koñca (tzn ok 85 st.) przy hamowaniu silnikiem spalanie gazu wynosi 0,2l/100km
-przy hamowaniu silnikiem który jest ju¿ nagrzany spalanie spada do 0l/100km

sprawdzone na II generacji lpg


przy hamowaniu silnikiem zamykasz przepustnicê i wtedy czujnik przekazuje do krokowca powietrza,aby odpowiednio siê uchyli³ zapewniaj±c odp dawkê powietrza wzgl paliwa(to opisujê pracê na pb),wiêc nieprawda jest ¿e silnik odcina paliwo ca³kowicie-bo silnik zgas³by-to logiczne,hamuj±c silnikiem masz np 2000 obr bo redukujesz z któregos tam biegu wiec krokowiec powietrza misi sie mocno uchylic aby zapodac powietrze,bo przepustnica nie przepuszcza bo jest zamknieta-co do lpg to podejrzewam,ze cut=off powoduje ze hamuj±c silnikiem gaz jest zblokowany na krokowcu gazowym a na ta chwilê silnik robi hamowanie na pb,gdy tylko nacisniesz peda³ gazu to przepustnica sie uchyli,krokowy powietrza przymknie i zostanie odciete pb a podane lpg ,ale moze sie myle
Na PB hamuj±c silnikiem, gdy obroty s± powy¿ej 1500 lub 1600 (zale¿y od producenta) sterownik silnika (ECM) wy³±cza ca³kowicie dop³yw paliwo, wa³ napêdzany jest ze skrzyni, dopiero gdy obroty spadn± poni¿ej tych 1500 ECM dawkuje tyle paliwa aby nie zgas³ samochód. Jak dok³adnie dzia³ to na LPG II gen to nie wiem, ale napewno tez odcinany jest dop³yw gazu jak sterownik ma cut-offa
jakby tak od³±czane by³o paliwo ,to natychmiast mocno przech³odzona zosta³aby g³owica i przewentylowane cylindry-nie wró¿e d³ugiej ¿ywotno¶ci,poza tym ponowne odpalenie by³oby niejako "na pych" wiêc niezgodnie z aktualnymi instrukcjami,jak to siê ma do realu??
jakby tak od³±czane by³o paliwo ,to natychmiast mocno przech³odzona zosta³aby g³owica i przewentylowane cylindry-nie wró¿e d³ugiej ¿ywotno¶ci
a jednak nowe samochody odcinaj± dop³yw paliwa, przejed¼ siê samochodem z komputerem i zobaczysz, ¿e po zdjêciu nogi z hamulca chwilowe spalanie spada od 0l/100km
ponowne odpalenie by³oby niejako "na pych" wiêc niezgodnie z aktualnymi instrukcjami,jak to siê ma do realu
nie na po pych bo wszystkie elementy silnika masz ca³y czas w ruchu, to tylko zwiêkszenie obrotów poprzez dodanie paliwa.
natychmiast mocno przech³odzona zosta³aby g³owica i przewentylowane cylindry-nie wró¿e d³ugiej ¿ywotno¶ci ? To akurat dobrze dla cylindrów, ¿e siê trochê och³odz±. Zapominasz chyba, co ju¿ ci.nek napisa³, ¿e silnik jest ca³y czas w ruchu, wiêc nadal masz tarcie, sprê¿anie i smarowanie - w ciagu kilkunastu sekund temperatura nie spadnie o 40 stopni.
Wszystkie silniki z wtryskiem paliwa odcinaj± paliwo przy hamowaniu silnikiem, bo nie ma sensu je dawkowaæ. Niczemu to nie s³u¿y. Odciêcie paliwa zmniejsza jego zu¿ycie, ogranicza temperaturê zaworów i dodatkowo "oczyszcza" silnik i wydech z resztek niespalongo paliwa.

LPG II generacji robia cut-orr albo silniczkiem regulujacym dop³yw gazu (i wtedy jest to powolne, niedok³adne i nie do koñca) albo maj± osobny zawór (i wtedy dzia³a dobrze). Tyle, ¿e nawet to ma³o dok³adne odciêcie nie powoduje problemów.
Wszystkie silniki z wtryskiem paliwa odcinaj± paliwo przy hamowaniu silnikiem, bo nie ma sensu je dawkowaæ dokladnie jakby tak od³±czane by³o paliwo ,to natychmiast mocno przech³odzona zosta³aby g³owica i przewentylowane cylindry-nie wró¿e d³ugiej ¿ywotno¶ci a jednak tak jest i mimo tego silniki nie padaja jak muchy
a co dzieje sie z katem?jest przech³odzony poprzez silnik i jego temp spada ponizej temp pracy,wiec auto powinno jechac na mapie a nie z danych lambdy itd?nie przekonali¶cie mnie,odciêcie paliwa ,w³±czony zap³on i obrót wa³u -czujnik to ³apie, spowoduje za du¿o zmiennych,ja sie uprê przy swoim,a to ,¿e wtedy komp nie pokazuje zu¿ycia paliwa?mam to w swoim,na ja³owych nie pokazuje zu¿ycia ,poniewa¿ jest tak niskie ,¿e jest na granicy b³êdu,no i auto nie porusza siê itd
a co dzieje sie z katem?jest przech³odzony poprzez silnik i jego temp spada ponizej temp pracy,wiec auto powinno jechac na mapie a nie z danych lambdy itd?nie przekonali¶cie mnie,odciêcie paliwa ,w³±czony zap³on i obrót wa³u -czujnik to ³apie, spowoduje za du¿o zmiennych,ja sie uprê przy swoim,a to ,¿e wtedy komp nie pokazuje zu¿ycia paliwa?mam to w swoim,na ja³owych nie pokazuje zu¿ycia ,poniewa¿ jest tak niskie ,¿e jest na granicy b³êdu,no i auto nie porusza siê itd

Nie hamujesz silnikiem ca³ymi kilometrami to raz. Katalizator podczas jazdy jest tak gor±cy, ¿e nie ostygnie do temperatury niedzia³ania. Nawet na postoju przy bardzo ma³ym przep³ywie spalin te¿ pracuje, a co dopiero po normalnej je¼dzie... To dwa. ECM nie s³ucha lambdy podczas hamowania silnikiem do czasu wci¶niêcia peda³u gazu bo sam odcina paliwo i ilo¶æ tlenu w spalinach wtedy jest nieistotna to trzy. Silnik bez paliwa dzia³a jak kompresor. Nie przegrzewa siê bo powietrze to nie mieszanka paliwowo-powietrzna a tylko ona jak jest uboga mo¿e wypalaæ zawory i uszkadzaæ silnik. Silnik podczas hamowania silnikiem nie pracuje i krêci siê tylko dziêki impetowi samochodu. Ten patent jest od dawna znany, pojawi³ siê wraz z elektronicznym wtryskiem. Wszystkie fabryki produkuj±ce samochody go opisuj± tylko ty nie mo¿esz tego przyj±æ do wiadomo¶ci...
mogê przyj±æ,ale warto zag³êbiæ temat,bo ³atwo powiedzieæ "auto nie spala pb gdy hamujemy silnikiem",zawsze mo¿e byc to tylko uproszczenie,a ja lubiê wiedzieæ wiecej,to b³±d?nic nie jest dogmatem zw³aszcza w technice
mogê przyj±æ,ale warto zag³êbiæ temat,bo ³atwo powiedzieæ "auto nie spala pb gdy hamujemy silnikiem",zawsze mo¿e byc to tylko uproszczenie,a ja lubiê wiedzieæ wiecej,to b³±d?nic nie jest dogmatem zw³aszcza w technice

No wiêc auto podczas hamowania silnikiem nie spala paliwa je¶li obroty silnika s± wy¿sze ni¿ 1500-1600 obr/min. Wtedy ecm zaczyna dawkowaæ paliwo w celu zabezpieczenia przez zga¶niêciem silnika gdy kierowca wcisn±³by sprzêg³o. Je¶li chcesz hamowaæ silnikiem nie pal±c nic nale¿y utrzymywaæ wy¿sze obroty od tych 1,5 -1,6 tys. Mo¿esz przekonaæ siê ¿e tak jest na w³asnej skórze. Rozpêd¼ samochód np. na 3 i zdejmij nogê z gazu. Ko³o 1,5 tys. obr powiniene¶ poczuæ nag³y spadek si³y hamowania silnikiem. Wtedy silnik dostanie dawkê paliwa...
Nawet w manualu wypuszczonym przez Daewoo Motor Company podaj± ¿e ECM mo¿e chwilowo odci±æ dop³yw paliwa podczas zwalniania: "When deceleration is very fast, the ECM can cut off fuel completely for short periods of time"
No to chyba muszê udaæ siê do gazownika w celu wymiany filtra gazu i przy okazji sprawdzenia czy mój sterownik ma odciêcie. Bo samemu raczej tego nie sprawdzê, prawda?
mogê przyj±æ,ale warto zag³êbiæ temat,bo ³atwo powiedzieæ "auto nie spala pb gdy hamujemy silnikiem",zawsze mo¿e byc to tylko uproszczenie,a ja lubiê wiedzieæ wiecej,to b³±d?nic nie jest dogmatem zw³aszcza w technice

No wiêc auto podczas hamowania silnikiem nie spala paliwa je¶li obroty silnika s± wy¿sze ni¿ 1500-1600 obr/min. Wtedy ecm zaczyna dawkowaæ paliwo w celu zabezpieczenia przez zga¶niêciem silnika gdy kierowca wcisn±³by sprzêg³o. Je¶li chcesz hamowaæ silnikiem nie pal±c nic nale¿y utrzymywaæ wy¿sze obroty od tych 1,5 -1,6 tys. Mo¿esz przekonaæ siê ¿e tak jest na w³asnej skórze. Rozpêd¼ samochód np. na 3 i zdejmij nogê z gazu. Ko³o 1,5 tys. obr powiniene¶ poczuæ nag³y spadek si³y hamowania silnikiem. Wtedy silnik dostanie dawkê paliwa...

a wiêc w polowie mia³em racjê,w pewnym momencie auto dostaje paliwo,czyli ok,po czê¶ci potwiedzi³y siê moje prywatne spostrze¿enia,zga¶ silnik i zostaw na biegu jak auto jedzie a zacznie poszarpywac z braku paliwa,ok sprawa jak dla mnie jasna
w pewnym momencie auto dostaje paliwo No to jednak logicznie my¶l±c to ka¿dy dojdzie do wniosku ¿e poni¿ej pewnych obrotów silnik musi dostaæ paliwo bo inaczej bêd± za du¿e opory na ko³ach i silnik zga¶nie. A przy hamowaniu silnikiem w pewnym zakresie paliwo nie jest wymagane bo napêd dla wa³u korbowego idzie z kó³ a nie ze spalania paliwa. Wszystko zale¿y od si³y napêdowej która w danym momencie przewa¿a: spalanie paliwa lub obroty kó³.
zga¶ silnik i zostaw na biegu jak auto jedzie a zacznie poszarpywac z braku paliwa,ok sprawa jak dla mnie jasna Zacznie poszarpywaæ, bo zaczniesz czuæ poszczególne suwy spre¿ania.
ECM zaczyna podawaæ paliwo poni¿ej pewnych obrotów po to, ¿eby mieæ pewno¶æ ¿e po wci¶niêciu sprzêg³± silnik nie zga¶nie. Kiedy jest na wy¿szych obrotach to zd±¿y w³aczyæ paliwo a poni¿ej tego progu mo¿e nie daæ rady. No i dodatkowo dochodzi opisane przez ciebie szarpanie.

A mam nadzieje, ¿e da³es siê przekonaæ o braku "szoku termicznego" przy odciêciu paliwa?
nie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •