Graczem będąc…

Witajcie

Zastanawiam siê nad za³o¿eniem instalacji do mojego auta (97, 1.5)

Rozmawia³em z poleconym mi przez wiele osób warsztatem i Pan doradzi³ mi instalacjê zwyk³±, motywowa³ to tym ¿e i tak nie wykorzystam tego co da mi sekwencja, ¿e po co kupowaæ dro¿sz±, powiedzia³ ¿e sam ma nubirê z za³o¿on± instalacj± zwyk³± i nigdy nie mia³ z ni± problemu. Jedyny "minus" to to ¿e bêdê musia³ czê¶ciej wymieniaæ ¶wiece i kable.

Dla potwierdzenia opinii podjecha³em do innego (równie¿ chwalonego warsztatu) no i tam Pan powiedzia³, ¿e do lanosów tylko sekwencja bo na zwyk³ej lanosy lubi± strzelaæ. ¯e mo¿e rozwaliæ mi filtr powietrza, albo narobiæ jeszcze wiêkszych szkód.

No i teraz jestem w kropce. Jak to jest z tym strzelaniem? Poczyta³em forum i rzeczywi¶cie, jest w kilku postach mowa o strzelaniu, ale to regu³a czy wyj±tki, czy mo¿e wyj±tki wynikaj±ce z tandetnych ¶wiec czy kabli? Oprócz tego strzelania odczujê jeszcze jaka¶ ró¿nicê miedzy tymi instalacjami, np. mniejsze spalanie, albo to ¿e sekwencyjna za³±czy siê sama po odpaleniu silnika a zwyk³a nie?

Dziêkujê z góry za odpowiedzi.


Gaz ogólnie s³u¿y do oszczêdzania, ale nie mo¿na oszczêdzaæ na samej instalacji, bo to siê pó¼niej odbije. Na pewno lepsza bêdzie sekwencja.
Kazdy chwali swoje ale tak naprawde wszystko bedzie zalezec od tego jak dobrze ci zaloza instalke II gen., czy w przyszlosci bedziesz dbal o to aby kable WN ( NGK, Bosch), swiece (iskra , Bosch, NGK), filtry byly wymieniane na czas a wtedy strzelanie nie bedzie cie dreczyc

Jesli masz zasoby $$$ to sobie kup sekwencje bo akurat spalanie przy sekwie powinno byc mniejsze niz na II gen. oraz sa mniejsze straty w mocy. Sekwa przelacza sie automatycznie na gaz po uzyskaniu odpowiedniej temp ( co tez jest mozliwe w II gen.) .

Wiecej co do roznic w instalacji LPG sekwencyjnej a II gen. to sobie mozesz poczytac na GOOGLE'u

PS ja mam LPG II gen. i nie nazekam, jak mi zaczyna mulic i strzelac to wymieniam kable WN i swiece (razem lub osobno). Gzu spala 12l/100km w "jezdzie" ( toczeniu i ruszaniu sie na jedynce ) w korku przez 8km natomiast w trasie spalanie wynosi 8l/100km z 3 osobami
skwencja bêdzie lepsza ale dobrze za³o¿ona II generacja i dba³o¶ o uk³ad zaplonowy tez bedzie dzialac bez zarzutu


No i teraz jestem w kropce. Jak to jest z tym strzelaniem? Poczyta³em forum i rzeczywi¶cie, jest w kilku postach mowa o strzelaniu, ale to regu³a czy wyj±tki, czy mo¿e wyj±tki wynikaj±ce z tandetnych ¶wiec czy kabli? Oprócz tego strzelania odczujê jeszcze jaka¶ ró¿nicê miedzy tymi instalacjami, np. mniejsze spalanie, albo to ¿e sekwencyjna za³±czy siê sama po odpaleniu silnika a zwyk³a nie?

Strzelanie na lpg najczê¶ciej jest spowodowane niesprawnym uk³adem zap³onowym, lub którym¶ z jego elementów. Na benzynie mo¿e to byæ nieodczuwalne, ale na gazie wszelkie niedomagania zaraz wychodz±... zw³aszcza przy instalacjach II generacji, gdzie poza szarpaniem pojawiaj± siê jeszcze "strza³y w kolektor". Tymczasem w przypadku instalacji sekwencyjnych nie ma mo¿liwo¶ci wyst±pienia "strza³u w kolektor". Do tego w³a¶ciwie za³o¿ona instalacja sekwencyjna powinna zapewniæ osi±gi i zu¿ycie paliwa zbli¿one do tych na benzynie. Trzeba tylko pamiêtaæ o tym, ¿e w przypadku instalacji sekwencyjnych nie maj± one opcji awaryjnego odpalania na samym gazie.
Tak jak ju¿ koenig wy¿ej napisa³ - na samej instalacji nie ma sensu oszczêdzaæ, bo potem mo¿e okazaæ siê, ¿e instalacja nie dzia³a tak jak trzeba. Ja obecnie zak³adaj±c gaz, zdecydowa³bym siê na pewno na sekwencjê BRC i to pomimo tego, ¿e w moich okolicach jej monta¿ kosztuje ok. 3000 z³.
Ps. i pamiêtaj jeszcze na wszelki wypadek jedno - to nie jest tak, ¿e "gaz to z³o", najwy¿ej mo¿e byæ "z³y gazownik"
Dobrze za³o¿ona i profesjonalnie dobrana instalacja gazowa powinna byæ dla u¿ytkownika praktycznie bezobs³ugowa (nie licz±c wymiany filtrów gazu).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •