ďťż

Graczem będąc…

Witam

Jako ze to moj pierwszy post, a moj Matiz ma juz lekki przebieg i mysle ze bede tu zagladal czesciej, to wszystkich serdecznie witam.

W skrocie opisuje moje problemy:
1. Biały dym z rury wydechowej (nie wiem czy to przez zime czy cos jest nie tak)
2. Czesty ubytek Borygo. Plam zadnych nie zauwazylem, a plyn ubywa (slyszalem gdzies ze w matizach to normalne )
3. Metaliczny, cichy dzwiek od czasu do czasu slychac spod 'podlogi'. Jakym wlokl cos metalowego za autem. dzwiek jest cichy - czasem trzeba sie wsluchac zeby uslyszec.
4. Ostatnio w czasie siarczystych mrozow, chwile po odpaleniu zapalala sie kontrolka check. Kiedy gasilem silnik i uruchamialem ponownie kontrolka juz sie nie zapalala. Zdazylo sie to kilka razy

5. Problem ze skrzynia biegow - Kiedy probuje zmienic biegi przy wylaczonym silniku to chodza bez problemu, bez wyjatku. Kiedy natomiast silnik jest uruchomiony (tez nie zawsze) czasem mam problem z wrzuceniem biegu - szczegolnie 1,2, zadziej 3 i sporadycznie 4 i 5. Raz da sie wrzucic plynnie, a przy kolejnym juz praktycznie na sile trzeba popychac dzwignie.

Pytania moze i tendencyjne, ale mechanik ze mnie taki jak astronauta. bede wdzieczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam
matys


co do płynu,moze masz walnieta uszczeke pod głowica,sprawdz w jakim stanie jest płyn w zbiorniczku,czy niema w nim sladu oleju,co do skrzyni kiedy wymieniales olej?
Hmm. co do plynu to moze byc - udam sie do mechanika.

A z biegami...generalnie czy przy zuzytym plynie moga byc takie sytuacje, ze raz robie kolo 150 km po miescie, gdzie czesto zmieniam biegi i dziala to wszystko ok, a nastepnego dnia pomagac sobie musze noga zeby wbic jedynke na skrzyzowaniu? Taka sytuacja ma miejsce niezlaleznie czy odpalam na po nocy czy w srodku dnia gdzie troche tych kiloskow zrobilem? Martwi mnie wlasnie ta losowosc w wystepowaniu problemu...
Ad problemów z wrzuceniem biegu. Przerabiałem to w paru samochodach.Są nasępujace możliwości:1 przesunęło się powiązanie lewarka z wałkiem zmiany biegów (obejrzeć ,dokęcić ,wymienić zużyte) ;2 masz lekko zuzyte sprzęgło -jeśli po wyłączeniu silnika daje się włączyc jedynkę - wyregulować linkę ! i to jest najprawdopodobna przzyczyna . Oczywiscie może byc jeszcze małoprawdopodonych wiele
Ad wycieków płynu chłodzacego -koniecznie trzeba zlokalizować -gdzie (rury, okolice termostatu , chłodnicy i na koniec uszczelka pod głowicą -jak (w oleju po otwarciu korka biały kolor i para -na pracującym silniku. Jak nie znajdziesz ,a wycieki nie są duże ( cały płyn w m-c) dolej preparatu samouszczelniającego -kupisz w kazdym CPN ( nie wiadomo kiedy wymieniałes pasek rozrządu i to może byc pompa wodna)


1.Uszczelka pod głowicą do wymiany.
2.Jeśli masz pojechane ponad 100tyś.pewnie linki do wymiany ,ewent.sprawdź , czy masz olej (wymiana co 40tyś.)
3.Dźwięki spod podłogi to pewnie tłumnik (u mnie też tak się robi w mrozy),ewent.
uderza o podgietą osłonę (najechane na coś)
Co do płynu to może być faktycznie uszczelka pod głowicą (ale niekoniecznie). Jeżeli faktycznie uszczelka to wiąże się to ze sporymi wydatkami niestety . Biały dym (para) przy tych mrozach to norma. Jedż do mechanika i niech to oceni, natomiast co do biegów wygląda mi to na poduszki pod skrzynią. Pewnie są już do wymiany i dlatego nie wszystkie biegi wchodzą (jeśli już to z kłopotami). W przypadku gdy bieg nie chce wskoczyć np 1 delikatnie przegazuj auto i spróbuj ponownie. Pomaga także jeszcze wrzucić najpierw inny bieg a dopiero potem jedynkę.
Z tego co pamietam, to bialy dym juz byl wczesniej - kiedy bylo jeszcze sporo na plusie. Wezme pod uwage wasze ray i udam sie do mechanika. Zobaczymy co z tego bedzie. Sprawdze jednak wczesniej prawdopodobienstwo wyciekow

Dzieki za fachowosc i pozdrawiam
Niech Pan sprawdzi co napisałem. Jestem na 90% pewien że moje diagnozy są pewne!
tj ad biegów -reguluj linką -to jest normalne zużycie sprzęgła; ad wycieków. Pytałem o rozrząd ,ponieważ pewnie pompa wodna (w wiekszości samochodów ) jest napędzana paskiem rozrządu ,który powinno się wymienić po 60 tys i wtedy widać czy i pompę -zazwyczaj cieknie ! Piszę ogólnie -ponieważ miałem kilka różnych samochodów i w większości z nich występowały podobne usterki.
W matizie powinno się wymieniać pasek i rolkę napinacza rozrządu oraz pompę wody co 60 tys. km a nie jak piszą w instrukcji co 90 tys. km. Co do utrudnionego włączania biegów to ja kilka dni temu miałem taki problem, że 2,4, wsteczny wchodziły bez problemu a 1,3,5 było bardzo ciężko włączyć - lewarek stawiał bardzo duży opór. Okazało się, że wystarczyło wyczyścić i dobrze nasmarować mechanizm zmiany biegów na skrzyni, do którego zaczepione są linki połączone z lewarkiem (trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza i karbowaną rurę między filtrem a kolektorem ssącym to wtedy jest wygodny dostęp do mechanizmu pośredniego zmiany biegów. Co do białego dymu to niech mechanik zmierzy ciśnienie sprężania w cylindrach to będzie wiadomo czy to uszczelka pod głowicą. Możliwe, że płyn ucieka przez pęknięty kolektor ssący (jest z plastiku i jest chłodzony płynem). Najczęściej wyciek z kolektora jest od strony grodzi między silnikiem i kabiną. Na gorącym silniki może być niewidoczny bo płyn natychmiast odparowuje na gorącym bloku silnika.
Wycieki
-kolektor ssący, korek, przy skrzyni nie wiemjak to się nazywa ale jest tam jakiś kanał wodny.
Co do dymu to opary przy mrozach są spore i tak to wygląda, szary dym lub dym w którym czuć płyn, ewentualnie plamy oleju w zbiorniczku czy zapach spalin w zbiorniczku, masło na korku wlewu oleju i na bagnecie, sugeruj się dymem jak odpalisz auto jak wygląda bo spaliny mają ok 30* a teraz mamy ok 0* więc mogą tak wyglądać wszczegulności jak masz gaz to widać. Osobiście już dwa razy chciałem wymieniać uszczelkę ale mechanik mi odradzał za każdym razem i jest ok.
Co do biegów to do regulacji masz linki (cięgna) lub do wymiany ewentualnie pokombinować jak kolega wyżej pisał ze smarowaniem łącznika.

[ Dodano: 2009-01-12, 22:20 ]
Co do sprawdzenia pompy wody to musisz wejść pod matiza i na obudowie rozrządu zobaczyć czy nie jest mokro, jak jest to tędy cieknie.
Niektórzy piszą że ich matizy lubią jak mają określony stan płynu i ani grama więcej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •