ďťż

Graczem będąc…

Witam. Jak w temacie widać lampka CHECK zapala się u mnie tylko na gazie. Co więcej, gdy wyłączę światła to nie świeci się w ogóle. Kiedy światła są włączone to CHECK zachowuje się bardzo różnie i świeci się w różnych momentach: czasem przy dużej prędkości, czasem przy małej, na postoju, przy hamowaniu raz dłużej raz krócej. Natomiast zauważam, że gdy włączę nawiew to zdecydowanie częściej. Również wtedy gdy jest włączony np kierunkowskaz czy wycieraczki. Wtedy to nawet cały czas. Mieszankę mam raczej dobrze wyregulowaną bo sprawdzałem nawet spaliny na diagnostyce i było wszystko w normie. Kiedyś też się świeciło ale wtedy była zbyt bogata mieszanka. Później problem zniknął i niestety ostatnio znowu wrócił. Zaznaczam jeszcze raz lampka nie świeci się w ogóle wtedy gdy auto jest na benzynie i gdy są wyłączone światła. Ładowanie akumulatora też jest raczej dobre bo pasek naciągałem niedawno i lampka akumulatora nie daje nic znać. Dodam jeszcze, że problem nie znika po zresetowaniu komputera poprzez odpięcie klemy. Bardzo proszę o poradę co mam zrobić.


Masz problem z elektryką a samo naciągnięcie paska nie wiele daje lub mówi.

Sprawdz ładowanie AKU.

Sprawdz błędy ECM na początek.
A czy do odczytania błędów trzeba zewrzeć te same styki co np w nubirze?? Bo w kompendium nie znalazłem nic z matiza??

A co do elektryki to rozumiem że chodzi o tą od instalacji gazowej skoro na benzynce jest ok??
Bo w kompendium nie znalazłem nic z matiza??

http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2869


a ładowanie sprawdzałes?
Dzięki za link
Ładowanie sprawdzałem. Jest ponad 14V czyli ok chyba.
Jest ponad 14V czyli ok chyba.

OK!

[ Dodano: 2009-06-10, 23:18 ]
Czyli teraz ECM.
Odczytałem błędy i sprawa ma się następująco:
CHECK migał cały czas powtarzając taką sekwencję:
0130
1500
0500

Następnie zresetowałem kompa poprzez odpięcie zasilania na 20 min i przejechałem kawałek na benzynie. Odczytałem błędy i wyświetlił mi TYLKO RAZ
1500

Następnie jeszcze raz zresetowałem go, odpaliłem i przełączyłem na gaz. Po przejechaniu kilku kilometrów zgłaszał taką sekwencję:
0130
1500

Ciekawe dla mnie jest to, że nie odczytałem ani razu kodu 12, który wg instrukcji powinien się pojawić. Rozumiem również, że 10 błysków CHECK oznacza cyfrę "0". Co sadzicie o tej sytuacji teraz?

PS. Przeczytałem o tych błędach i ten 1500 to ponoć normalka jeśli nie mam klimy czyli się nim nie przejmuje. Gorzej z tą sondą lambda (0130). Skład mieszanki wydaje się być ok, bo autko nie pali jakoś szczególnie więcej niż dawniej, a nie tak dawno byłem na analizatorze spalin i gość mi gratulował wyniku badania. Czy mogło dojść do jakiegoś uszkodzenia sondy w ten sposób, że reaguje ona jak auto jest na gazie, a nie reaguje jak na benzynie albo na gazie przy nieco wyższym napięciu (wyłączone światła)

[ Dodano: 2009-06-14, 22:27 ]
Panowie przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy.... Czy jest możliwe, że np sonda lambda wyrzuci błąd jeśli spalana mieszanka będzie zbyt uboga w gaz? Czyli, że auto będzie jakby hiperoszczędne?
Moge sie mylic ale u mnie w lanosie na gazie tez mruga sobie lampka check i jest to spowodowane tym ze wtryski nie pracuja (gaz z pominieciem wtrysku) i wywala blad z tym ze ja juz sie do tego przyzwyczailem bo pompka paliwa sie mi spalila i wtryski zapiekly (juz tak od 2 lat) to nic groznego
a rozciecie wtryskow jest prawidlowo zrobione ? sprawdzales czy nie masz uszkodzonej wiazki elektrycznej od kompa ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •