ďťż

Graczem będąc…

Panowie z racji ze nie stać mnie na sekwencje zastanawiam sie nad zwyklym gazem ale słyszę cały czas od każdego ze auto nie jeździ na takowej dlatego chciałbym poznać wasze opinię na temat jazdy waszymi matizami na zwykłej instalacji


ze auto nie jeździ na takowej dlatego chciałbym poznać wasze opinię na temat jazdy waszymi matizami na zwykłej instalacji moja malzonka w matizku ma II generacje, po zakupie od razu zmienilem kable i swiece i na razie (jakies 12kkm)wszystko ok.,w lanim(1.5 16v) tez mialem IIgeneracje 4lata,90kkm i ani jednego strzalu. Wazne zeby instalacje zakladal fachowiec i pilnowac wymiany swiec i przewodów
Czyli te opinię tego typu ze matiz ma plastikowy kolektor i nie da sie do niego założyć instalacji 2 generacji ponieważ będą same problemy z nią i nie da sie jeździć są troszkę przesądzone?a jak ze spalaniem?czy w trasie jest to dość oszczędne autko na zwykłym gazie?i interesują mnie właśnie te strzały bo nie wiem od czego to jest zależne...
powiem tak miałem 2 mietki,i w jednym były strzały a w drugim nie ,a zakładał ten sam gość,sprawdzałem na różnych forach i wynik szukania był mniej więcej taki:"nie czy,tylko kiedy",auto miałem przeinwestowane na punkcie szukania przyczyny strzałów więc wymieniłem na sekwencję i spokój,błogi relax a spalanie na sekwie przy dośc ostrej jeździe to 7.5 l/100 jak u mnie,no i w końcu bez tego czyszczenia krokowca,itd itd


w trasie spala 7l,na krotkich trasach i po miescie 8,5l interesują mnie właśnie te strzały bo nie wiem od czego to jest zależne od stanu ukladu zaplonowego, wymienione swiece przewody i bedzie dobrze
Czyli te opinię tego typu ze matiz ma plastikowy kolektor

To akurat prawda.

nie da sie do niego założyć instalacji 2 generacji ponieważ będą same problemy z nią i nie da sie jeździć są troszkę przesądzone?

Polscy magicy wszystko dadzą radę założyć. Pytanie tylko jak to będzie jeździć?

Zawsze mnie dziwi zakładanie instalacji w takich małolitrażowych autach.

Albo coś robić porządnie (sekwencja) albo wcale (II generacja). Założysz II generację to różnice w cenie wydasz na przewody, świece i regulację. Twój wybór.
Założysz II generację to różnice w cenie wydasz na przewody, świece i regulację. Twój wybór wszystko zalezy od fachowca kolego figur a iloma autami z II generacja jezdziles ze tak jej nie lubisz
kolego mam 2 gen w mietku i jest OK. nieczuje roznicy miedzy PB a LPG.
tylko:
1. Trzeba pilnowac swiec zeby byly OK
2. Kable powinny byc OK np. NGK BERU itp a nie jakies chinskie
3. Kopulka palec powinienes co jakis czas czyscic z wilgoci
4. Zalozyc na kolektor i na puszke powietrza po bezpieczniku jakby gaz strzelil zeby nie rozwalilo plastikow
i tyle i mozesz smialo jeeezdzic itd.
ja na trasie spalam 7-8 zalezy od nogi
w miescie 8-10 tez zalezy od nogi i korkow itd
srednio 7,5-8,5 spalam.
w ciagu 1,5 roku prawie 40tys nabilem i tluke dalej:D:D za niedlugo wypad na czechy:D
"Małolitrażowych" hm.... co to mi za małolitrażowe auto co pali w trasie przy jeździe w granicach 100 - 120 km / h około 8 litrów a w mieście podchodzi pod 10 ? przecież mniej od tego pali moja Nexia z LPG , mam ten sam problem, żona zmienia pracę i zamiast jazdy po osiedlu , będzie robić dziennie jakieś 80 km , zastanawiam się nad gazem do Matiza lub wogóle nad zmianą auta , bo o ile kiedyś miałem Tico i to był rzeczywiście małolitrażowy samochód , raz że miał lepsze osiągi od Matiza to palił tyle co na malucha przystało jakieś 5 litrów , a Matiz to niestety moim zdaniem smok i tyle i i montaż gazu ma w nim sens , kwestia tylko czy napewno , bo jak instalacja ma kosztować 3 tysiaki a Matiz warty 4 , to wolę kupić Lanosa w przyzwoitym stanie już z gazem i spokój, spalanie bedzie to samo .

Czyli te opinię tego typu ze matiz ma plastikowy kolektor

To akurat prawda.

nie da sie do niego założyć instalacji 2 generacji ponieważ będą same problemy z nią i nie da sie jeździć są troszkę przesądzone?

Polscy magicy wszystko dadzą radę założyć. Pytanie tylko jak to będzie jeździć?

Zawsze mnie dziwi zakładanie instalacji w takich małolitrażowych autach.

Albo coś robić porządnie (sekwencja) albo wcale (II generacja). Założysz II generację to różnice w cenie wydasz na przewody, świece i regulację. Twój wybór.
szukaj małego auta o wiekszej pojemności a......mniejszej mocy,to nie żart,porównaj np matiza 800 ccm,ale moc i moment dostępna wysoko w obrotach czyli ciśniemy pedał gazu a to daje spalanie,a porównywalnie np uno 1000 ccm fire,moc 45 km ale dostępna praktycznie od razu i moment tez co daje niższe spalanie,miałem to i to auto i lepiej jezdzilo sie ...uno,a spalanie na tych samych trasach niższe o ponad litr/100,pojemność załatwia sporo spraw,nawet porównaj pandę 1100 ccm moc 50cos tam koni i mietka i.....zdziwisz się co robi zapas pojemności z momentem obrotowym -gdzie lezy wtedy max moment i w jakim zakresie obrotów jest dostepny i efektywny :

panda:
moc 54KM/5000 obr/min
moment 88 Nm przy 2750 obr/min

matiz:
moc:51 KM / 5900 obr/min
moment obrotowy : 68,6 Nm / 4600 obr/min
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •