Graczem będąc…

czesc,

jak w temacie, wymienione swiece i przewody (wszystko NGK), filtr paliwa i powietrza. kultura pracy silnika sie odrobine poprawila ale niestety szarpie dalej i nie ma mocy (na benzynie jest troche lepiej); spalanie 10-12 L/100km wczesniej schodzil nawet ponizej 6 L ES95 na trasie

ktos zasugerowal ze to moze byc:
1. potencjometr przepustnicy, a szczegolnie trzy kable ktorymi jest podlaczony (podobno sie lamia/kruszy sie izolacja i nie kontaktuja)
2. silnik krokowy (ale z tego co wiem odpowiada tylko za wolne obroty)

tutaj jest link, ostatni post:
http://www.motocity.pl/fo...go-szarpie.html

SZUKAM ELEKTRO/MECHANIKA KTORY SPRAWDZI KABLE OD PRZEPUSTNICY
(gina gdzies w glebi za silnikiem, w jednej z wiazek)

pozdrowienia
Kuba GG 5552096


Wymieñ sonde lambda to spalanie zmaleje

[ Dodano: 2007-08-14, 12:59 ]
1. potencjometr przepustnicy, a szczegolnie trzy kable ktorymi jest podlaczony (podobno sie lamia/kruszy sie izolacja i nie kontaktuja)

W daewoo chyba nie ma czego¶ takiego

[ Dodano: 2007-08-14, 13:00 ]
PS:
To jest mój 2222 post
Rozumiem ze takie historie dzieja sie TYLKO na benie? Jezeli to jest sonda to powinna Ci sie raz na jakis czas zazarzyc kontrolka Check Engine, informujac o zbyt bogatej/zbyt ubogiej mieszance. Swieci sie? Chociaz czasami podczas jazdy?
nie, na obu, na gazie wiecej. check sie nigdy nie zaswiecil.

[ Dodano: 2007-08-14, 14:23 ]
do BourneNexus: jestes pewien ze nie ma? moge wyslac Ci zdjecie. niektorzy nazywaja to tez czujnik polozenia przepusnicy, moze ta nazwa Ci wiecej powie. jest zamontowany pod krokowym, po drugiej stronie od ciegla gazu. pozdro


Bo to jest wlasnie czujnik polozenia przepustnic, potencjometr to chyba cos innego
Skoro nie pali Ci sie check to czujnik raczej bym odrzucil bo jest od tego odpowiedni kod bledu Stawialbym na uklad zaplonowy Tzn jak na moje oko to iskry dobrej nie ma W Lanku o ile dobrze kojarze nie ma czegos takiego jak cewka tylko jest jakis caly aparat zalonowy i od niego bym zaczal
Co o tych kabli ; poruszaj nimi przy wlaczony silniku i bedziesz wiedzial czy to przez nie auto szaleje Jezeli sa przetarte czy cos, to auto bedzie pracowalo lepiej/gorzej w zaleznosci od tego czy przez ruszanie je bardziej'zlaczysz' czy rozlaczysz
Na luzie tez sie to dzieje? Czy dopiero przy ruszaniu?
Silnik krokowy odpada bo odpowiada tylko za luzne obroty
Hello Ziemniak!

1. Na luzie jest idealnie (tylko raz na pare dni powoli schodzi z obrotów przy dojezdzie do skrzyzowania)
2. Przy ruszaniu tez jest OK, ale kiedys byl naprawde bardziej dynamiczny (jezeli mozna mowic w takich kategoriach o tym silniku), tzn. normalnie mozna bylo jechac spod swiatel, teraz czasami jestem zmuszony dusic do konca zeby mi ktos nie wisial na zderzaku.
3. Szarpie przy jezdzie ze stalym gazem i ze stala przedkoscia, takze przy jednostajnym przyspieszaniu (bez zmiany polozenia pedalu gazu). Szczegolnie przy obciazeniu, a najbardziej pod wiatr. Sa to "srednie" szarpniecia.
4. Natomiast "duze' szarpniecia pojawiaja sie przy dogazowaniu, raczej na nizszych obrotach, powiedzmy jedziesz 70-80kmh na 5-tce i chcesz przyspieszyc, wtedy potrafi szarpnac tak jakby stracil na 0,2s zaplon.

do BourneNexus: right, zgadza sie potencjometru przepustnicy nie ma, jest czujnik ale wszyscy na to tak wolaja (nawet sprzedajacy na allegro!) wiec tak wpisalem. pozdro!

[ Dodano: 2007-08-15, 22:02 ]
Hello,

wyczyscilem przepustnice i krokowy (!), jest troche lepiej. w miedzyczasie urwalem srube od czujnika polozenia przepustnicy, a musialem gdzies dojechac wiec jezdzilem bez niego (palil sie 'check'). po powtornym zmontowaniu tym razem wszystkiego i odlaczeniu aku (1min) 'check' ciagle sie pali, ale szarpanie prawie wcale nie wystepuje.

i pytanko: czy czujnik polozenia przepustnicy jest taki sam w 1.4 jak w 1.5?
bo nigdzie na sieci nie moge znalezc do 1.4 - jutro zapytam tez w serwisie.

pozdro z Poznania
Kuba
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •