Graczem bÄdÄ câŚ
Moi drodzy, mam następujący problem i potrzebuję rady. Pierwsza sprawa, to benzyna. Kiedy go kupiłam jeździł tylko i wyłącznie na gazie, bo bardzo dawno temu coś się popsuło z benzynka i poprzedni właściciele nic sobie z tym nie zrobili. Wymienilismy pompkę i wtryski, co prawda nie na nowe, ale podobno na dobre. Okazuje się, że po tym pali juz na benzynie, ale w chwili kiedy się zagrzeje dwa wtryski przestają działać i samochód nie ma siły pociągnąć na dwóch. Mechanik powiedział mi, że to emulator bądź wstryski. Może miał ktos może z czymś podobnym doczynienia, pomóżcie... Druga sprawa, to gaz, odpala ok na gazie, jesli jest zimno trzeba go trochę dłużej kręcić, ale to zrozumiałe, ale po chwili kiedy ruszam zaczyna się dławić, trawa to chwilę, musze go wtedy przegazowywać, bo jeśli puszczę na luz to gaśnie i po tym wszystkim wraca do normy. Czasem zdarza mu się strzelić przy odpalaniu, zaśmierdzi gazem i tyle... pomocy
1. proszę pamiętać o [TAG'ach] w tematach wątków!
2. proszę też nie dublować wątków.
3. co do pracy na benzynie - fakt, że niesprawny emulator może odcinać wtryski. Może też być to winą elektryki (wiązki el. wtryskiwaczy), że np. podczas pracy dwa nie dostają zasilania i są "odcinane". Może też być winą samych wtryskiwaczy... tylko, że aż dziwne, że na zimnym silniku pracują ok, a potem nagle przestają działać... raczej zazwyczaj zdarza się na odwrót.
4. co do odpalania na lpg, to niestety może tak się zdarzać, że po uruchomieniu silnika, nagle on zgaśnie... lpg podczas rozprężania w parowniku mocno schładza otoczenie (chyba ok. -30 st.C.), przez co nie rozgrzany parownik może nawet ulec zamrożeniu. Zresztą gaz przepływający przez zimny parownik nie jest prawidłowo rozprężany i stąd mogą brać się problemu z rozruchem na zimno... dlatego właśnie zaleca się odpalanie silnika na benzynie, celem delikatnego rozgrzania płynu w układzie chłodzenia jeszcze przed przełączeniem na gaz.